Τους προηγούμενους μήνες εκπαιδευτικοί, μαθητές και Πολιτεία πέτυχαν το ακατόρθωτο. Ήταν την περασμένη άνοιξη όταν, σε ελάχιστο χρονικό διάστημα, η εκπαιδευτική διαδικασία πέρασε στο χώρο του διαδικτύου για την απρόσκοπτη συνέχισή της και τη διασφάλιση της ατομικής και δημόσιας υγείας.
Του Γιώργου Καψιώχα*
Τώρα, η εκπαιδευτική κοινότητα κλήθηκε ξανά να επιδείξει την ίδια ευελιξία και θέληση. Με δράσεις επιμόρφωσης στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση, το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων επένδυσε στο ανθρώπινο δυναμικό.
Η πανδημία είναι μια δυναμική κατάσταση όπου τα δεδομένα διαρκώς μεταβάλλονται και τα μέτρα συνεχώς αξιολογούνται.
Τη δεδομένη στιγμή, κρίθηκε αναγκαίο από τους λοιμωξιολόγους να ανασταλεί η διά ζώσης λειτουργία των σχολικών μονάδων προληπτικά. Προκειμένου να μην χαθεί καμία διδακτική ώρα, ενεργοποιήθηκαν τα εργαλεία της τηλεκπαίδευσης.
Οι αριθμοί είναι συγκλονιστικοί: η τηλεκπαίδευση εφαρμόζεται με απόλυτη επιτυχία. Πάνω από 38.600 παράλληλες συνεδρίες Γυμνασίων και Λυκείων και πάνω από 55.000 παράλληλες συνεδρίες Νηπιαγωγείων και Δημοτικών πραγματοποιήθηκαν μόλις την Παρασκευή σε όλη τη χώρα, μαζί με τις δοκιμαστικές συνεδρίες κα τηλεδιασκέψεις διδασκόντων.
Η επιτυχία της τηλεκπαίδευσης ασφαλώς και οφείλεται στην εκπαιδευτική κοινότητα που σε αντίξοες συνθήκες προσαρμόστηκε πλήρως και αγκάλιασε το νέο αυτό εγχείρημα.
Ταυτόχρονα, για την ενίσχυση του τεχνολογικού εξοπλισμού των σχολείων για τη διευκόλυνση της πρόσβασης μαθητών και εκπαιδευτικών στην πλατφόρμα τηλεκπαίδευσης, δρομολογήθηκε η παράδοση 90.000 φορητών συσκευών – tablet και laptop – μέσω ΕΣΠΑ και ιδιωτικών δωρεών.
Σημαντική πρωτοβουλία του Υπουργείου ήταν να εξασφαλίσει δωρεάν δεδομένα για τη χρήση των πλατφορμών του, καθώς και την επίσης δωρεάν πρόσβαση στα μαθήματα από σταθερό και κινητό τηλέφωνο.
Παράλληλα, μετά το κλείσιμο και των Νηπιαγωγείων και των Δημοτικών, ξεκίνησε ξανά η εκπαιδευτική τηλεόραση, μια πρωτοβουλία του ΥΠΑΙΘ προκειμένου να ενισχυθεί και άλλο η επαφή των μαθητών με το μαθησιακό περιβάλλον και την εκπαιδευτική διαδικασία.
Και ενώ συντελούνται τεχνολογικά άλματα στον τομέα της Παιδείας, η αντιπολίτευση πιάστηκε από ένα τεχνικό πρόβλημα της εταιρείας που παρέχει την πλατφόρμα τηλεκπαίδευσης- το οποίο δεν αντιμετωπίστηκε μόνο στην Ελλάδα, αλλά και σε άλλες χώρες- και σ’ ένα κρεσέντο λαϊκισμού αποπειράται να το εκμεταλλευτεί.
Ήταν οι ίδιοι που τους προηγούμενους μήνες τάχθηκαν κατά αυτής και κάθε καινοτομίας, χωρίς να αντιπροτείνουν λύσεις για την προστασία της δημόσιας και ατομικής υγείας, αλλά και την ταυτόχρονη συνέχιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Με τις δηλώσεις και τη στάση τους προσπαθούν μάταια να ευτελίσουν την προσπάθεια όλης της εκπαιδευτικής κοινότητας.
Διότι μαθητές και εκπαιδευτικοί έχουν υλοποιήσει ένα τεράστιο επίτευγμα και δεν μπορεί κανείς να τους το στερήσει. Ο ρόλος των εκπαιδευτικών και των στελεχών της εκπαίδευσης ήταν και παραμένει καίριος.
Κλήθηκαν να εναρμονιστούν με τα ψηφιακά εργαλεία και να καθοδηγήσουν τους μαθητές μας υπό πρωτόγνωρες συνθήκες και τα κατάφεραν στο μέγιστο βαθμό.
* O Γιώργος Καψιώχας τομεάρχης πολιτικού συμβουλίου ΟΝΝΕΔ