Ο Elon Musk δήλωσε ότι δεν έχει δει ποτέ ένα εργοστάσιο να κατασκευάζεται τόσο γρήγορα και τώρα θα διαπιστώσει αν έχει δίκιο.
Το νέο «Gigafactory» της Tesla στη Σανγκάη, το οποίο αποκαλύφθηκε μόλις τον Ιανουάριο, σε μερικές εβδομάδες θα είναι έτοιμο να ξεκινήσει τη μαζική παραγωγή ηλεκτρικών sedans. Το πρώτο εργοστάσιο της Κίνας που ανήκει εξ ολοκλήρου σε ξένο κατασκευαστή αυτοκινήτων – και το πρώτο εκτός των ΗΠΑ για την Tesla – αποτελεί ένα κρίσιμο τεστ για την προσπάθεια του Musk να διατηρήσει την αυτοκινητοβιομηχανία κερδοφόρα, καθώς στοιχηματίζει στη μεγαλύτερη αγορά ηλεκτρικών οχημάτων παγκοσμίως, αναφέρει το newmoney.
Ο Musk έχει προβλέψει ότι η Tesla θα κατασκευάζει τουλάχιστον 1.000 αυτοκίνητα την εβδομάδα στη Σαγκάη μέχρι το τέλος του έτους – ένας όγκος που το αρχικό εργοστάσιο της εταιρείας στην Καλιφόρνια του πήρε μήνες για τον πετύχει – και έχει υπονοήσει ότι ένας εβδομαδιαίος αριθμός 3.000 αυτοκινήτων αποτελεί μακροπρόθεσμο στόχο.
Με το «ανεβοκατέβασμα» της μετοχής της Tesla και τα τεταμένα οικονομικά, οι επενδυτές θα παρακολουθούν προσεκτικά τον τρόπο με τον οποίο εντείνονται οι προσπάθειες της εταιρείας. Η επένδυση των πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων στη Σαγκάη θα αποτελέσει αποφασιστικό παράγοντα για να καθοριστεί εάν η Tesla θα είναι σε θέση να σταθεί απέναντι στους τοπικούς ανταγωνιστές και να αποκαταστήσει τις προκλήσεις από τις Daimler AG και BMW AG.
Η επένδυση της Σαγκάης θα παράσχει επίσης ενδείξεις για την ικανότητα της Tesla να γίνει πραγματικά παγκόσμια δύναμη. Η εταιρεία σχεδιάζει να συνεχίσει με μια εγκατάσταση παραγωγής σε μια ακόμη θέση στην Ευρώπη που αναμένεται να ανακοινωθεί, όπου απολαμβάνει την αυξανόμενη αύξηση των πωλήσεων σε αρκετές αγορές.
Tesla has transformed this muddy field in Shanghai into a gigafactory in less than a year.
Now it’s set to churn out 1000 cars a week. More @business: https://bloom.bg/2rkN13m
Αυτό που ξεκίνησε αρχικά ως ένα λασπώδες οικόπεδο περίπου 90 λεπτά από το κέντρο της πόλης της Σαγκάης, το Gigafactory της Tesla βρίσκεται σήμερα ψηλά μέσα σε εγκαταλελειμμένα χωράφια και λιβάδια με άγρια φυτά. Δεκάδες ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες και κυρίως βενζινοκίνητα αυτοκίνητα είναι συνήθως σταθμευμένα έξω – χρησιμοποιούνται από τους εργαζομένους για να οδηγούν από την πλησιέστερη κατοικημένη περιοχή περίπου 7 χιλιόμετρα μακριά.
Το εργοστάσιο παράγει ήδη αυτοκίνητα σε μικρές ποσότητες ως μέρος των προετοιμασιών. Οι τελευταίες μηχανές εγκαταστάθηκαν τον Οκτώβριο και η State Grid Corp. της Κίνας άνοιξε την πρώτη γραμμή μεταφοράς για να φέρει ρεύμα στην εγκατάσταση τον ίδιο μήνα. Γ Tesla συνεργάζεται με τις τοπικές αρχές για να λάβει πιστοποίηση κατασκευής και ελπίζει να την έχει μέχρι το τέλος του έτους, δήλωσε ο πρόεδρος Robyn Denholm αυτή τη βδομάδα στη Σαγκάη.
Η τιμή εκκίνησης του τοπικά κατασκευασμένου Model 3, που θα πωληθεί μόνο στην Κίνα, είναι περίπου 50.000 δολάρια, καθιστώντας το πολυτελές αμερικανικό brand πιο ανταγωνιστικό σε σχέση με τους εγχώριους κατασκευαστές χαμηλού κόστους, όπως η BAIC Motor Corp. και η BYD Co., οι οποίες προσφέρουν λειτουργικά sedans για λίγο περισσότερο από το μισό αυτού του ποσού.
Αν και η τιμή είναι μόνο ελαφρώς χαμηλότερη από ό, τι οι πιο βασικές εισαγωγές της Tesla στην Κίνα, οι εκδόσεις που έχουν κατασκευαστεί εκεί θα εμπεριέχουν περισσότερα χαρακτηριστικά. Είναι μέρος μιας προσπάθειας της Tesla να διαφυλάξει την εικόνα της επωνυμίας της και την τιμολογιακή της δύναμη σε μια αγορά με εκατοντάδες επίδοξους υποψηφίους ηλεκτρικών αυτοκινήτων.