Σημαντικές διαφορές στην υιοθέτηση της ψηφιακής ηγεσίας ανάμεσα στις ευρωπαϊκές χώρες καταγράφει έρευνα της SAP. Σύμφωνα με τη νέα έρευνα της SAP, δύο στις πέντε εταιρείες στη Γερμανία επενδύουν στην ψηφιακή οικονομία, σε σύγκριση με μόλις μία στις εκατό στο Ηνωμένο Βασίλειο. Οι ηγέτες των ευρωπαϊκών επιχειρήσεων αρχίζουν να υιοθετούν τον ψηφιακό μετασχηματισμό, αλλά τα επίπεδα υιοθεσίας τους διαφέρουν σημαντικά από χώρα σε χώρα, όπως προκύπτει από την έρευνα που διεξήγαγε η Oxford Economics, με την υποστήριξη της SAP.
Η έρευνα Leaders 2020 βασίζεται στα αποτελέσματα δημοσκόπησης ανάμεσα σε περισσότερα από 4.100 στελέχη και υπαλλήλους σε 21 χώρες. Τα ευρήματα προέκυψαν από την εξέταση των χαρακτηριστικών των εταιρειών που σημειώνουν επιτυχία στην ψηφιακή οικονομία στη Γερμανία, την Ισπανία, τη Γαλλία, τη Ρωσία και το Η. Βασίλειο.
Εξετάζοντας διάφορες κοινές πρακτικές και δυνατότητες των επιτυχημένων εταιρειών, η Oxford Economics και η SAP εντόπισαν ένα σύνολο οργανισμών που εστιάζουν στην ψηφιακή οικονομία, τους οποίους ονόμασαν ψηφιακούς νικητές και οι οποίοι αποτελούν το 16% των εταιρειών που εξετάστηκαν σε όλο τον κόσμο, στο πλαίσιο της έρευνας. Ωστόσο, εξετάζοντας τους ψηφιακούς νικητές στην Ευρώπη, τα επίπεδα ψηφιακής ηγεσίας διέφεραν σημαντικά, ανάλογα με τη χώρα. Η Γερμανία (41%) και η Ισπανία (22%) ξεπερνούν τον παγκόσμιο μέσο όρο, αφήνοντας πίσω τους τη Γαλλία (15%), τη Ρωσία (3%) και το Η. Βασίλειο (1%).
Σύμφωνα με την έρευνα, οι ψηφιακοί νικητές:
– Υιοθετούν τη διαφορετικότητα και τη συμμετοχικότητα: Διεθνώς, οι ψηφιακοί νικητές παρουσιάζουν μεγαλύτερη πιθανότητα να έχουν αυξημένη διαφορετικότητα στο εργατικό δυναμικό τους στο μέσο διοικητικό επίπεδο και έχουν ελαφρώς υψηλότερο ποσοστό εργαζόμενων γυναικών, σε σύγκριση με άλλες εταιρείες.
Στην Ευρώπη, τα επίπεδα διαφορετικότητας είναι σχετικά χαμηλά, αλλά είναι υψηλότερα σε εκείνες τις εταιρείες με κορυφαία ηγεσία και πιο δυνατά οικονομικά αποτελέσματα. Κατά μέσο όρο, 39% των ψηφιακών νικητών, διεθνώς, παρουσιάζουν αποτελεσματικά προγράμματα διαφορετικότητας, σε σύγκριση με 36% του συνόλου των εταιρειών στη Γαλλία, 33% στη Ρωσία, 32% στη Γερμανία, 30% στο Η. Βασίλειο και 23% στην Ισπανία.
– Αναπτύσσουν στελέχη από τη γενιά των millennials: Σχεδόν όλες οι ευρωπαϊκές εταιρείες ανέφεραν μικρότερο ποσοστό στελεχών από τη γενιά των millennials, σε σχέση με τον παγκόσμιο μέσο όρο. Ενώ η Ρωσία ανέφερε υψηλότερα ποσοστά millennials σε θέσεις ηγεσίας (33% έναντι 17%, παγκοσμίως), η Γερμανία (16%), η Ισπανία (6%), το Η. Βασίλειο (5%) και η Γαλλία (1%), πρέπει να θέσουν ως υψηλότερη προτεραιότητα την ανάπτυξη των millennial ηγετών και, επίσης να τους συμπεριλάβουν στη διαδικασία λήψης αποφάσεων, έτσι ώστε να επιταχύνουν τον ψηφιακό τους μετασχηματισμό.
Σε όλο τον κόσμο, οι millennial ηγέτες είναι πιο απαισιόδοξοι από άλλα στελέχη, σχετικά με την ψηφιακή ετοιμότητα των οργανισμών στους οποίους εργάζονται. Τα millennial στελέχη κατέταξαν τις ηγετικές ικανότητες του οργανισμού τους κατά 15 με 23 εκατοστιαίες μονάδες χαμηλότερα σε σχέση με στελέχη από άλλες ηλικιακές ομάδες, σε μία πληθώρα χαρακτηριστικών, που συμπεριλαμβάνουν την ευκολία συνεργατικότητας, τη διαχείριση της ποικιλομορφίας, την παροχή feedback και την αποθάρρυνση της γραφειοκρατίας.
– Δραστηριοποιούν και αναπτύσσουν τους υπαλλήλους τους: Οι εργαζόμενοι που δουλεύουν σε εταιρείες με προοδευτική κουλτούρα ηγεσίας στελεχών, είναι πιο ικανοποιημένοι και δραστήριοι και έχουν μικρότερες πιθανότητες να φύγουν για μία άλλη εταιρεία, σύμφωνα με την έρευνα. Ενώ το Η. Βασίλειο (91%) και η Γερμανία (87%) συγκρίνονται θετικά με τους Ψηφιακούς Νικητές, παγκοσμίως, όπου 87% των υπαλλήλων είναι ικανοποιημένοι ή πολύ ικανοποιημένοι με τη δουλειά τους, η Γαλλία (76%), η Ισπανία (64%) και η Ρωσία (32%), μένουν πίσω. Επιπρόσθετα, ενώ το Η. Βασίλειο (80%) και η Γερμανία (77%) ξεπερνούν πάλι το μέσο όρο των Ψηφιακών Νικητών, όπου 75% των εργαζομένων θα διάλεγαν να μην φύγουν, αν τους δινόταν η ευκαιρία να εργαστούν αλλού, η Γαλλία (72%), η Ισπανία (56%) και η Ρωσία (32%), έχουν ακόμα σημαντικό περιθώριο βελτίωσης από την ψηφιακή ηγεσία.
– Αξιοποιούν τις ψηφιακές τεχνολογίες για βελτίωση της λήψης αποφάσεων: Διεθνώς, 78% των Ψηφιακών Ηγετών λαμβάνουν αποφάσεις με βάση τα δεδομένα, σε σύγκριση με μόνο 55% στο σύνολο όλων των εταιρειών που συμμετείχαν στην έρευνα. Ενώ μερικές ευρωπαϊκές χώρες ξεπέρασαν άλλες σε αυτή την κατηγορία, συμπεριλαμβανομένης της Γερμανίας (72%) και της Γαλλίας (55%), οι περισσότερες ευρωπαϊκές εταιρείες συμφωνούν στο ότι έχουν ανάγκη διαχείρισης για τη βελτίωση των ικανοτήτων τους, όσον αφορά στη λήψη αποφάσεων.
Σύμφωνα με την έρευνα, ψηφιακοί νικητές ορίζονται αυτές οι εταιρείες που έχουν πολύ μεγαλύτερες πιθανότητες να διατηρήσουν κορυφαίες οικονομικές αποδόσεις σε όρους εσόδων και κερδοφορίας. Όπου η ηγεσία έχει υιοθετήσει τον ψηφιακό μετασχηματισμό, οι εταιρείες:
– Έχουν 38% μεγαλύτερη πιθανότητα να καταγράψουν ισχυρή ανάπτυξη εσόδων και κερδών.
– Έχουν πιο ώριμες στρατηγικές και προγράμματα για την προσέλκυση έμπειρων στελεχών.
-Καταγράφουν μιάμιση φορά πιο αποτελεσματική συνεργασία, η οποία συμβάλλει στην παραγωγικότητα.
– Επιτυγχάνουν ικανοποίηση των υπαλλήλων τους σε ποσοστό 87% και καταφέρνουν σημαντικά υψηλότερα επίπεδα αφοσίωσης.
– Είναι καλύτερα προετοιμασμένες για το σχεδιασμό της διαδοχής στελεχών.
– Ακούν τα millennial στελέχη, των οποίων οι συμβουλές συντομεύουν τον ψηφιακό μετασχηματισμό.