Τους 10 πιο ελκυστικούς εργοδότες στην Ελλάδα για τη φετινή χρονιά, ανακοίνωσε η Randstad Employer Brand Research.
Πιο συγκεκριμένα, οι εταιρείες που ξεχώρισαν κατά σειρά κατάταξης, είναι οι εξής:
1 Παπαστράτος ΑΒΕΣ
2 Aegean Airlines S.A.
3 ΙΟΝ Α.Ε.
4 Τράπεζα της Ελλάδος Α.Ε.
5 Ε.Ι. ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ Α.Ε.
6 Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης Α.Ε.Ε.
7 ELPEN ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΗ
8 DEMO Φαρμακευτική
9 Εθνική Τράπεζα της Ελλάδος
10 ΒΙΑΝΕΞ A.E.
Σύμφωνα με τα στοιχεία, οι Παπαστράτος, Aegean Airlines και ΙΟΝ σκαρφαλώνουν στην πρώτη τριάδα της top 10 λίστας για φέτος.
Η Παπαστράτος αναδείχθηκε ο ελκυστικότερος εργοδότης για το 2021 σύμφωνα με την τελευταία έρευνα Employer Brand που πραγματοποίησε για τέταρτη συνεχή φορά η Randstad στην Ελλάδα. Την πρώτη τριάδα συμπληρώνουν οι εταιρείες Aegean Airlines και ΙΟΝ, οι οποίες κατείχαν πέρυσι την πρώτη και τέταρτη θέση αντίστοιχα. Με νέες προσθήκες και ανακατατάξεις συμπληρώθηκε το φετινό top 10 των πλέον ελκυστικότερων εργοδοτών στην Ελλάδα συγκεντρώνοντας υψηλές βαθμολογίες στα κριτήρια: οικονομική σταθερότητα και ευρωστία, πολύ καλή φήμη, εργασιακή σταθερότητα και ασφάλεια, ευχάριστο εργασιακό περιβάλλον και ασφαλές περιβάλλον εργασίας κατά τη διάρκεια του COVID-19.
Τα κριτήρια επιλογής των εργαζομένων κατά την επιλογή εργοδότη, οι τρόποι αναζήτησης νέων ευκαιριών εργασίας, ο αντίκτυπος του Covid-19 και η πρόθεση αλλαγής εργασιακού περιβάλλοντος στον κόσμο της εργασίας στην Ελλάδα αποτυπώνονται στη φετινή έκδοση της έρευνας Employer Brand που διεξήχθη για τέταρτη συνεχή φορά από την Randstad, τον παγκόσμιο ηγέτη στον κλάδο των υπηρεσιών HR.
Η Έρευνα Randstad Employer Brand (REBR) διεξάγεται για 21η συνεχή χρονιά από την Randstad και αποτελεί την πιο πλήρη και ανεξάρτητη έρευνα πάνω στην εικόνα του εργοδότη με περισσότερους από 190.000 συμμετέχοντες σε 34 χώρες παγκοσμίως. Για την Ελλάδα, η έρευνα πραγματοποιήθηκε για τέταρτη συνεχή χρονιά αξιολογώντας ένα δείγμα των 150 μεγαλύτερων εταιρειών σε επίπεδο αριθμού προσωπικού. Σημειώνεται ότι στη φετινή έρευνα συμμετείχαν 3.600 άτομα, μεταξύ των οποίων, Έλληνες φοιτητές, εργαζόμενοι και άνεργοι, ηλικίας από 18 έως 65 ετών, μέσω διαδικτυακών συνεντεύξεων που έλαβαν χώρα τον Ιανουάριο του 2021. Σημειώνεται ότι η συγκεκριμένη έρευνα αποτελεί την πιο λεπτομερή έρευνα παγκοσμίως, μελετώντας την ελκυστικότητα των μεγαλύτερων εταιρειών σε αριθμό προσωπικού, έτσι όπως γίνεται αντιληπτή από το ευρύ κοινό, καθώς και τα κριτήρια προτίμησης των δυνητικών υποψηφίων σε έναν νέο εργοδότη.
Σύμφωνα με την έρευνα της Randstad
- Η προστιθέμενη αξία μιας ισχυρής εικόνας εργοδότη αναδεικνύεται εξαιρετικά σημαντική στις επιδόσεις των εταιρειών να προσελκύουν και να διατηρούν αξιόλογο εργατικό δυναμικό. Και αυτό είναι αποτέλεσμα της υλοποίησης της στρατηγικής που ικανοποιεί ένα πλέγμα παραγόντων, επιτυγχάνοντας ταυτόχρονα μια αξιόπιστη και υπεύθυνη εταιρική εικόνα προς το εσωτερικό και εξωτερικό κοινό καθώς και ισχυρή σύνδεση των προσωπικών αξιών των εργαζομένων με την εταιρική κουλτούρα. Η έρευνα σημειώνει επίσης, ότι το 76% των εργαζομένων που βιώνει ισχυρή σύνδεση μεταξύ της εταιρικής φήμης και της πραγματικής εταιρικής κουλτούρας είναι πολύ πιθανό να συστήσει τη συγκεκριμένη εταιρεία ως πιθανό εργοδότη.
- Στην πρώτη πεντάδα αναδεικνύονται και φέτος τα ίδια κριτήρια στα οποία οι υποψήφιοι εργαζόμενοι εστιάζουν την προσοχή τους κατά την επιλογή του εργοδότη. Συγκεκριμένα, ο υψηλός μισθός και οι παροχές (77%) αποτελεί το πρώτο κριτήριο επιλογής ενός εργοδότη στην Ελλάδα, και μάλιστα με υψηλότερο ποσοστό για τις γυναίκες ηλικίας 35 ετών και άνω, όπως και για τους εργαζόμενους που διαθέτουν υψηλότερο μορφωτικό επίπεδο. Στη δεύτερη θέση έρχεται το ευχάριστο εργασιακό περιβάλλον (73%), ενώ ακολουθούν οι δυνατότητες εξέλιξης (67%), η εργασιακή σταθερότητα και ασφάλεια (64%), συμπληρώνοντας το top 5 με την πολυπόθητη ισορροπία ανάμεσα στην επαγγελματική και προσωπική ζωή (61%).
- Τα πιο συχνά χρησιμοποιούμενα κανάλια για εκείνους που αναζητούν αλλαγή εργασιακού περιβάλλοντος, αναδεικνύονται οι προσωπικές επαφές (43%) με τις ιστοσελίδες αγγελιών εργασίας (29%) να καταλαμβάνουν τη δεύτερη θέση.
- Μόνο το 38% των Ελλήνων εργαζομένων βρήκε ελκυστική την παροχή της εξ αποστάσεως εργασίας, γεγονός που καθιστά το κριτήριο αυτό ως ένα από τα λιγότερο σημαντικά. Ταυτόχρονα, η κατάσταση της απασχόλησης επηρεάστηκε για ένα πολύ μεγάλο ποσοστό εργαζομένων (55%), το οποίο είτε τέθηκε σε άδεια άνευ αποδοχών είτε εργάστηκε με διαφορετικό ωράριο από το συνηθισμένο, είτε ακόμη είδε τη θέση εργασίας του να χάνεται. Και στην περίπτωση αυτή, παρατηρήθηκε αυξημένη η πρόθεση αλλαγής εργασιακού περιβάλλοντος φτάνοντας το υψηλό ποσοστό του 31% συγκριτικά με τους εργαζόμενους που δεν επηρεάστηκαν λόγω του Covid-19 και εξέφρασαν ανεξαιρέτως την προθυμία να μεταβούν σε άλλο περιβάλλον (22%). Το 16% των εργαζομένων που δήλωσε ότι εργάζεται εξ αποστάσεως, το κάνει με δική του απόφαση, ενώ το 22% των θέσεων εργασίας των εργαζομένων είναι συνδεδεμένες με τα κτίρια και τις εγκαταστάσεις, γεγονός που καθιστά αδύνατη την εργασία από το σπίτι ή αλλού. Παραδόξως, παρατηρείται υψηλότερο επίπεδο αφοσίωσης μεταξύ των εργαζομένων που ήταν υποχρεωμένοι να εργάζονται εξ αποστάσεως (57%) σε σύγκριση με εκείνους στους οποίους η απόφαση αυτή ήταν δικής τους επιλογή (36%).
- Ένας στους έντεκα Έλληνες άλλαξαν εργοδότη κατά το τελευταίο μισό του 2020 και ιδιαίτερα οι εργαζόμενοι που ανήκουν στην ηλικιακή ομάδα 18-34. Το ποσοστό των εργαζομένων που σκοπεύει να αλλάξει εργοδότη κατά το πρώτο εξάμηνο του 2021 ανέρχεται στο 22% και αφορά κυρίως στην ίδια ηλικιακή ομάδα (18-34 ετών), καθώς και στις γυναίκες και τους εργαζόμενους που διαθέτουν υψηλότερο μορφωτικό επίπεδο. Όσοι άλλαξαν εργασιακό περιβάλλον αποδίδουν μεγαλύτερη αξία στην εξέλιξη της καριέρας, την προσφορά στην κοινωνία, το περιεχόμενο της εργασίας, την ποικιλομορφία, τη φήμη, την ισχυρή διοίκηση και τη χρήση πιο σύγχρονων τεχνολογικών μέσων από εκείνους που παρέμειναν στο ίδιο εργασιακό περιβάλλον.
Συγχαίροντας τους νικητές, η Διευθύνουσα Σύμβουλος της Randstad στην Ελλάδα, κα Leigh Ostergard σημείωσε, « Η έρευνα Employer Brand της Randstad στην Ελλάδα έχει διττό σκοπό: από τη μία να αναδείξει, να τιμήσει και να επιβραβεύσει τις ελληνικές εταιρείες που υπερασπίζονται και επενδύουν στην ισχυρή εργοδοτική τους φήμη και από την άλλη να συνεισφέρει στο σύνολο του κόσμου της εργασίας στη χώρα μας, προσκαλώντας το σύνολο του ελληνικού επιχειρείν να ενσωματώσουν στην εταιρική στρατηγική τους το Employer Branding και να αναστοχαστούν για την εικόνα, την κουλτούρα και την αξία που προσφέρουν στο ανθρώπινο δυναμικό τους. Το να είσαι εργοδότης επιλογής, είναι μια πολύτιμη και δύσκολη κατάκτηση που προκύπτει από ένα πλέγμα παραγόντων μέσα στη διάρκεια των χρόνων. Τελικά, αυτό που έχει τη μεγαλύτερη σημασία είναι ότι οι άνθρωποι που συμμετέχουν στις εταιρείες, χρειάζεται να εξετάζονται ως το πιο αξιόλογο και διατηρήσιμο στοιχείο που συμβάλλει στη συνεχή ανάπτυξή τους, μέσα σε ένα περιβάλλον εύθραυστο και ανταγωνιστικό. Είναι αυτό που εμείς στη Randstad πρεσβεύουμε με κάθε μας ενέργεια και εκπροσωπούμε σε κάθε μας συνεργασία. Είμαστε Human Forward. Θέλω να ευχηθώ συγχαρητήρια στους νικητές και να τους ευχαριστήσω εκ μέρους όλης της ομάδας της Randstad για όλα όσα έκαναν για να φέρουν τους ανθρώπους τους στην πρώτη γραμμή».