Νέο αίτημα, τρίτο κατά σειρά, αναμένεται να υποβληθεί στις εισαγγελικές αρχές από τον ανακριτή που χειρίζεται τις έρευνες για την φονική πυρκαγιά στο Μάτι, για αναβάθμιση της κατηγορίας σε κακούργημα για κάποιους από τους υπεύθυνους και κυρίως από το Πυροσβεστικό Σώμα.
Από καταθέσεις που ελήφθησαν τις τελευταίες ημέρες συμπληρωματικά, από την αξιολόγηση των ημερολογίων αρμόδιων υπηρεσιών και από άλλα δεδομένα που ελήφθησαν υπόψη, ο ανακριτής Αθανάσιος Μαρνέρης προχωρεί την ανάκριση στην κατεύθυνση της υποβολής νέου αιτήματος, σύμφωνα με την εφημερίδα Καθημερινή. Τα δύο προηγούμενα είχαν απορριφθεί από διαφορετικούς εισαγγελείς με το αιτιολογικό, ότι δεν προσέφεραν νεότερα στοιχεία που να στηρίζουν την θέση της κακουργηματικής κατηγορίας.
Ειδικότερα, σύμφωνα με πληροφορίες, πρόσφατα σε συμπληρωματικές καταθέσεις δύο χειριστές ελικοπτέρων εξέφρασαν την άποψη, ότι αν είχαν χρησιμοποιηθεί κατά τις κρίσιμες ώρες της φονικής πυρκαγιάς εναέρια μέσα τότε η εξέλιξή της μπορεί να ήταν διαφορετική.
Από την επισκόπηση μάλιστα των εγγράφων που επέδειξε ο ανακριτής «προκύπτει ότι εκείνη την ημέρα υπήρχαν τουλάχιστον πέντε διαθέσιμα σινούκ, τα οποία εφόσον είχαν ζητηθεί από το ΕΣΚΕ και είχαν εγκριθεί από το ΓΕΕΘΑ , θα μπορούσαν να είχαν επιχειρήσει στο Νταού Πεντέλης».
Στο στόχαστρο του ανακριτή έχουν μπει συγκεκριμένα πρόσωπα, τα οποία μάλιστα μετά την εκατόμβη των νεκρών στο Μάτι, εξελίχθηκαν υπηρεσιακά μέσα στο Πυροσβεστικό Σώμα, παρά το γεγονός ότι τις κρίσιμες ώρες ήταν επί της ουσίας απόντες χωρίς να συνδράμουν – ως όφειλαν – ούτε στο στάδιο της εκκένωσης της περιοχής που καιγόταν. Το «μοντέλο» αυτό, αντίθετα, όπως αναφέρει σε κατάθεσή του άλλος μάρτυρας από την Πυροσβεστική, ακολουθήθηκε στην περιοχή της Κινέτας με επιτυχία.
Αξίζει δε, να σημειωθεί ότι ο ανακριτής ερευνά, όπως προκύπτει από τα στοιχεία της δικογραφίας, γιατί για κρίσιμα για την κατάσβεση της φωτιάς εναέρια μέσα δόθηκε εντολή να προσγειωθούν στο αεροδρόμιο της Ελευσίνας ,το οποίο από τις 14.27 την ημέρα της φονικής πυρκαγιάς, είχε κλείσει λόγω ισχυρών ανέμων και όχι στο Τατόι, την Πάχη Μεγάρων, στο ελικοδρόμιο της Νέας Μάκρης ή στο Ελευθέριος Βενιζέλος, αεροδρόμια, τα οποία δεν είχαν κλείσει.
Από την ανακριτική έρευνα, σύμφωνα με πληροφορίες, προκύπτουν εγκληματικές παραλείψεις της Πυροσβεστικής και συγκεκριμένων επιτελικών στελεχών της στην οργάνωση της πυρόσβεσης, στη χρήση των εναέριων μέσων και γενικά στην κινητοποίηση όσων μέσων μπορούσαν να διατεθούν για την έγκαιρη αντιμετώπιση της πυρκαγιάς.