Πρόστιμα που φτάνουν τις 700.000 ευρώ επιβλήθηκαν το 2019 και το 2020 σε εισπρακτικές εταιρείες για την εξοργιστική τους συμπεριφορά σε βάρος δανειοληπτών.
Την ώρα που πληθαίνουν οι καταγγελίες ότι ακόμα και την περίοδο της πανδημίας οι εταιρείες ενημέρωσης οφειλετών, αλλά και κάποιες τράπεζες, συνεχίζουν… απτόητες να πιέζουν δανειολήπτες, εκδόθηκε ανακοίνωση από το υπουργείο Ανάπτυξης για τα πρόστιμα που επιβλήθηκαν το 2019 και το 2020.
Όπως αναφέρεται, το 2019 υποβλήθηκαν στη Γενική Γραμματεία Εμπορίου & Προστασίας Καταναλωτή του Υπουργείου Ανάπτυξης & Επενδύσεων 185 καταγγελίες καταναλωτών για παράνομη όχληση από εταιρείες ενημέρωσης οφειλετών και χρηματοπιστωτικά ιδρύματα για ληξιπρόθεσμες οφειλές τους και επιβλήθηκαν 49 διοικητικές κυρώσεις συνολικού ύψους 470.000 ευρώ για παραβάσεις των διατάξεων του ν.3758/2009.
Αντίστοιχα, για το 2020, υποβλήθηκαν 274 καταγγελίες και επιβλήθηκαν 19 διοικητικές κυρώσεις συνολικού ύψους 231.000 ευρώ.
Συγκεκριμένα, τα πρόστιμα στις εν λόγω εταιρείες αφορούσαν κυρίως σε:
-όχληση οφειλετών πριν την πάροδο των δέκα ημερών από την ημέρα που κατέστη ληξιπρόθεσμη η οφειλή τους,
-όχληση οφειλετών με κλήσεις σε τηλέφωνο εργασίας,
-όχληση οφειλετών παρά την ύπαρξη ρύθμισης των οφειλών η οποία τηρείται,
-παρέκκλιση από τις εντολές του δανειστή,
-παραπλανητική πληροφόρηση,
-επίδειξη προσβλητικής συμπεριφοράς κατά την τηλεφωνική επικοινωνία.