Πρεμιέρα με αυξημένα μέτρα ασφαλείας έκαναν τα μεγάλα εμπορικά κέντρα και υποδέχονται το καταναλωτικό κοινό μετά από αρκετούς μήνες που ήταν κλειστά. Οι περισσότεροι πελάτες φαίνεται πως είναι καλά ενημερωμένοι για τον τρόπο των αγορών τους είτε αφορά την παραλαβή απ’ το κατάστημα (click away) είτε την επιτόπια έρευνα αγοράς (click inside). Ο καταναλωτής επίσης θα ενημερώνεται από το κατάστημα ή το εμπορικό κέντρο για τη διάρκεια του ραντεβού του.
Παρά τον άστατο καιρό δεν ήταν λίγοι αυτοί εκείνοι που έσπευσαν στα εμπορικά κέντρα είτε για να ψωνίσουν είτε για να κάνουν έρευνα αγοράς, με τις μεγάλες προσφορές των καταστημάτων να αποτελούν δέλεαρ γαι τους καταναλωτές.
Δείτε φωτογραφίες:
Τα μέτρα που ισχύουν στα εμπορικά καταστήματα
Στην περίπτωση των εμπορικών κέντρων, εκπτωτικών χωριών, outlets κ.ο.κ. το ραντεβού μπορεί να κλειστεί σε κάποιες περιπτώσεις κεντρικά και σε κάποιες άλλες με το κατάστημα το οποίο θέλει ο καταναλωτής επιθυμεί να επισκεφθεί.
Για παράδειγμα τα Factory Outlet, που από χθες είχαν ενεργοποιήσει ήδη σχετική εφαρμογή στην ιστοσελίδα τους, κλείνει ραντεβού κεντρικά.
Κοινώς μπαίνει ο καταναλωτής στην ιστοσελίδα ή χρησιμοποιεί την ειδική τηλεφωνική γραμμή που έχει ενεργοποιηθεί και κλείνει το ραντεβού που επιθυμεί για την είσοδο του στο κατάστημα.
Όπου δεν προβλέπεται κεντρική διαχείριση ο καταναλωτής θα κλείσει ραντεβού με το κατάστημα προορισμού εντός του εμπορικού κέντρου.
Σημειωτέον ότι στα εμπορικά κέντρα και εκπτωτικά χωριά ισχύουν δύο περιορισμοί. Ο πρώτος αφορά τα ίδια τα καταστήματα και προβλέπει 1 πελάτη για κάθε 25 τμ. Ο δεύτερος τους κοινόχρηστους χώρους, όπου ισχύει η αναλογία 1 πελάτης για κάθε 10 τμ
Ο καταναλωτής επίσης θα ενημερώνεται απ’ το κατάστημα ή το εμπορικό κέντρο για τη διάρκεια του ραντεβού του.
Το ραντεβού θα πιστοποιείται είτε μέσω sms είτε μέσω email που θα στέλνεται απ’ το κατάστημα στον καταναλωτή, όπως ακριβώς γίνεται και με τα καταστήματα στους εμπορικούς δρόμους, όπως ισχύει τις τελευταίες εβδομάδες.
Από εκεί και έπειτα ο καταναλωτής για τη μετάβαση του στο ραντεβού θα πρέπει να στείλει sms στο 13032 όπου θα αναγράφει το ονοματεπώνυμο του. Με τη λήψη της έγκρισης αυτομάτως θα έχει τρεις ώρες για τα ψώνια του. Κάθε καταναλωτής μπορεί να λάβει την ημέρα μόνο ένα τέτοιο sms για τη μετακίνηση του σε εμπορικό κατάστημα.
Με αυτό τον τρόπο εξάλλου ο καταναλωτής μπορεί να κινείται και στα υπόλοιπα καταστήματα και πολυκαταστήματα, τα οποία λειτουργούν ήδη με τη μέθοδο του click away και click inside τις τελευταίες εβδομάδες.
Στην περίπτωση δε των πολυκαταστημάτων, όπως τα Attica, τα Notos και τα Hondos, τα ραντεβού κλείνονται κεντρικά είτε μέσω της ιστοσελίδας τους είτε μέσω τηλεφώνου.
Συνήθως τα πολυκαταστήματα δίνουν περιθώριο 30 λεπτών στον καταναλωτή για τις αγορές του προκειμένου να εξυπηρετήσουν όσο το δυνατόν περισσότερο κόσμο.
Σε ο,τι αφορά τις υπηρεσίες, μετά τα κομμωτήρια και τα κέντρα περιποίησης νυχιών, από σήμερα επαναλειτουργούν και τα κέντρα αισθητικής. Φυσικά με ραντεβού και με υποχρεωτική χρήση μάσκας, όπως εξάλλου και στο λιανεμπόριο.
Στην περίπτωση παρεχόμενων υπηρεσιών δεν απαιτείται sms στο 13032 αλλά μπορεί να χρησιμοποιηθεί ο κωδικός 2 στο 13033.
Τέλος, σε ό,τι αφορά το ωράριο λειτουργίας, η κυβέρνηση δίνει τη δυνατότητα τόσο στα καταστήματα λιανικής όσο και σε αυτά που παρέχουν υπηρεσίες (κομμωτήρια κτλ) να λειτουργούν απ’ τις 7.00 ως τις 20.30 τις καθημερινές, με εξαίρεση την Μ. Παρασκευή από 13.00 έως 19:00 και το Μ. Σάββατο 7:00 έως 18.00.