Ο Χουάν ήταν στέλεχος μάρκετινγκ του λατινοαμερικανικού τομέα μιας μεγάλης εταιρείας ολοκληρωμένης ενέργειας.
Ήταν υπεύθυνος για την ανάπτυξη της εταιρείας στη γενέτειρά του, τη Βενεζουέλα, όπως και σε ολόκληρη την περιοχή, μια δουλειά που απαιτούσε από εκείνον να είναι σύμβουλος και οραματιστής και να έχει θετικό και αισιόδοξο πνεύμα.
Ωστόσο, μια ανατροφοδότηση εφ’ όλης της ύλης αποκάλυψε ότι ο Χουάν έδινε την εντύπωση ενός τρομακτικού και εσωστρεφούς ατόμου.
Πολλοί από τους αμέσως υφισταμένους του τον θεωρούσαν γκρινιάρη – ένα άτομο που δεν ικανοποιούνταν με τίποτα, στη χειρότερη περίπτωση, και συναισθηματικά εξουθενωτικό, στην καλύτερη περίπτωση.
Ο εντοπισμός αυτού του χάσματος έδωσε τη δυνατότητα στον Χουάν να καταστρώσει ένα σχέδιο με διαχειρίσιμα βήματα για τη βελτίωσή του.
Γνώριζε ότι έπρεπε να βελτιώσει την ενσυναίσθησή του προκειμένου να αναπτύξει ένα στιλ συμβουλευτικής κι έτσι αφοσιώθηκε σε διάφορες δραστηριότητες που θα του επέτρεπαν να εξασκήσει αυτή τη δεξιότητα.
Για παράδειγμα, ο Χουάν αποφάσισε να αρχίσει να γνωρίζει τους υφισταμένους του καλύτερα, γιατί αν τους κατανοούσε ως άτομα, τότε θα μπορούσε να τους βοηθήσει να πετύχουν τους στόχους τους.
Κατέστρωσε, λοιπόν, ένα πρόγραμμα για να συναντά κάθε εργαζόμενο εκτός εργασίας, όπου θα ένιωθε άνετα να αποκαλύψει τα συναισθήματά του.
Ο Χουάν εξέτασε επίσης τομείς εκτός της εργασίας του για να δημιουργήσει τους κρίκους που έλειπαν – για παράδειγμα, προπονώντας την ομάδα ποδοσφαίρου της κόρης του και προσφέροντας εθελοντική βοήθεια σε ένα τοπικό κέντρο αντιμετώπισης κρίσεων.
Και οι δύο αυτές δραστηριότητες τον βοήθησαν να διαπιστώσει πόσο καλά κατανοούσε τους άλλους, αλλά και να δοκιμάσει νέες συμπεριφορές.
Ο Χουάν προσπαθούσε να ξεπεράσει βαθιά ριζωμένες συμπεριφορές μια και η προσέγγισή του στη δουλειά είχε εδραιωθεί με τα χρόνια χωρίς να το συνειδητοποιεί. Η απόκτηση επίγνωσης ήταν ένα κρίσιμο βήμα για να αλλάξει αυτές τις συμπεριφορές.
Καθώς άρχισε να δίνει μεγαλύτερη προσοχή, οι καταστάσεις που προέκυπταν – την ώρα που άκουγε έναν συνάδελφο, προπονούσε την ομάδα ποδοσφαίρου ή μιλούσε στο τηλέφωνο με ένα άτομο σε απόγνωση – μετατράπηκαν σε ομάδα που τον ώθησε να καταρρίψει τις παλιές συνήθειες και να δοκιμάσει νέους τρόπους επικοινωνίας.
ΠΗΓΗ: hbr.org