Διάλογος με τον φίλο μου τον Γρηγόρη
Άρθρο του Παναγιώτη Ν. Κρητικού*
Με τις απορίες του φίλου μου του Γρηγόρη έχω βρει το μπελά μου. Η απορία του, στον πρωινό καφέ ήταν:
– Γρηγόρης: Τί σημαίνει πρόεδρε ΟΛΜΕ;
– Κρητικός: ΟΛΜΕ, Γρηγόρη μου, σημαίνει Ομοσπονδία «Λειτουργών» Μηδενικής Εκπαίδευσης ή, για να τους βαθμολογήσω επιεικέστερα, Μειωμένης Εκπαίδευσης.
– Γρηγόρης: Και γιατί της χρεώνεις μηδενική εκπαίδευση; Δεν πασχίζει να μάθει γράμματα τα παιδιά του λαού, δεν ιδρώνει να μελετάει, δεν αγωνιά για να εκπληρώνει σωστά την αποστολή της, τον εκπαιδευτικό της ρόλο; Δεν φροντίζει για το περιεχόμενο της εκπαίδευσης όπως αυτό ορίζεται και περιγράφεται από το Σύνταγμα και τα σχολικά εγχειρίδια;
– Κρητικός: Μακάρι να εκτελούσε το ρόλο της έτσι όπως τον περιέγραψες. Δεν λέω, η συντριπτική πλειοψηφία του εκπαιδευτικού κόσμου, γιατί θέλω να είμαι δίκαιος, προσπαθεί να κάνει εκείνο που της υπαγορεύει το Σύνταγμα, οι νόμοι η συνείδησή της, αλλά δεν την αφήνουν οι συνδικαλιστικοί εκπρόσωποί της, οι «πατέρες» του «υγιούς» και «ακηδεμόνευτου» συνδικαλισμού. Το ίδιο ισχύει και για τους συνδικαλιστές της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδος (ΔΟΕ).
– Γρηγόρης: Κι’ αυτοί σκοτώνονται στη δουλειά;
– Κρητικός: Δεν ξέρω ποιοι από τις δύο κατηγορίες σκοτώνονται περισσότερο. Ξέρω όμως ότι δουλεύουν λιγότερο από όλους τους άλλους δημοσίους υπαλλήλους, έχουν τις περισσότερες αργίες, Χριστούγεννα, Πάσχα, Καλοκαίρια και όλες τις αργίες, επίσημες και ανεπίσημες. Κάθονται και πληρώνονται από το δημόσιο κορβανά. Αξιώνουν μάλιστα οι συνδικαλιστάδες να πληρώνονται και τις απεργίες στις οποίες κατεβαίνουν για ψύλλου πήδημα.
– Γρηγόρης: Πληρώνονται και για τις καταλήψεις που κάνουν οι μαθητές τους;
– Κρητικός: Φυσικά και για αυτές, αλλά το δυστύχημα είναι ότι τις καταλήψεις τις «πληρώνουν» και οι μαθητές, εννοώ ότι πληρώνονται με την αγραμματοσύνη που εξασφαλίζουν.
– Γρηγόρης: Και οι γονείς των παιδιών τί ρόλο παίζουν;
– Κρητικός: Αυτούς άφησέ τους. Αυτοί πλέουν σε πελάγη ευδαιμονίας. Ούτε που καταλαβαίνουν σε ποιους έχουν εμπιστευθεί τα παιδιά τους, τα βλαστάρια τους. Δεν έχουν συνείδηση ότι τα έχουν παραδώσει σε εκπαιδευτικούς χωρίς συνείδηση και, για να μην είμαι άδικος, εννοώ τους συνδικαλιστές, οι οποίοι ενδιαφέρονται μόνο για τα συνδικαλιστικά τους προνόμια και συμφέροντα. Δεν τους ενδιαφέρει η εκπαίδευση των ελληνοπαίδων. Δεν βλέπεις τον αγώνα που δίνουν για να μην περάσει η ηλεκτρονική ψηφοφορία για την εκλογή εκπροσώπων; Τρομάζουν οι «ΟΛΜΕδες» γιατί α) διευκολύνει τη συμμετοχή του συνόλου των εκπαιδευτικών και β) γιατί η ψηφοφορία αυτή είναι αδιάβλητη. Μεγάλοι δημοκράτες. Εννοώ και εδώ τους συνδικαλιστάδες, γιατί η συντριπτική πλειοψηφία του εκπαιδευτικού κόσμου είναι ευσυνείδητη. Αλλά, βλέπεις, οι εκπρόσωποί της, εμποτισμένοι από τον λαϊκισμό, δεν την αφήνουν ν’ αγιάσει. Δεν σου κάνει εντύπωση ότι αρνούνται την αξιολόγηση; Αυτό είναι από τα ανήκουστα.
– Γρηγόρης: Υπάρχει λύση; Υπάρχει σωτηρία;
– Κρητικός: Υπάρχει μόνο αν αφυπνιστούν οι γονείς και οι κηδεμόνες, δηλαδή οι σύλλογοί τους, αναλαμβάνοντας πρωτοβουλία εναντίον του αντιεκπαιδευτικού και αντιπαιδαγωγικού συνδικαλισμού, με όλα τα νόμιμα μέσα, ακόμα και με προσφυγές στη δικαιοσύνη για πλημμελή άσκηση των εκπαιδευτικών τους καθηκόντων.
– Γρηγόρης: Γιατί, δεν ασκούν σωστά τα εκπαιδευτικά τους καθήκοντα;
– Κρητικός: Όχι φυσικά. Ασκεί διδακτικά και εκπαιδευτικά καθήκοντα π.χ. η ΕΛΜΕ Κεφαλονιάς και Ιθάκης; Διάβασες την ανακοίνωση που έβγαλε σε σχέση μα το νόημα του αντιφασιστικού αγώνα του 1940;
– Γρηγόρης: Την διάβασα.
– Κρητικός: Και δεν ανατρίχιασες;
– Γρηγόρης: Ανατρίχιασα.
– Κρητικός: Ναι αλλά οι ΟΛΜΕδες δεν είδα να ανατριχιάζουν όταν είδαν τις βιαιοπραγίες, τους βανδαλισμούς και τον εξευτελισμό του πρύτανη του Οικονομικού Πανεπιστημίου από τους ερυθροφασίστες.
*Ο Παναγιώτης N. Κρητικός υπήρξε ιδρυτικό μέλος του ΠΑΣΟΚ, και πρώην Αντιπρόεδρος της Βουλής.