Με επιτυχία ολοκληρώθηκε για 2η χρονιά το πρόγραμμα “Ignite Ideas”, μια πρωτοβουλία της Nestlé Ελλάς, που έχει ως στόχο την ενδυνάμωση νεοφυών επιχειρήσεων και καινοτόμων ιδεών και πραγματοποιείται με την υποστήριξη του Κέντρου Επιχειρηματικότητας και Καινοτομίας (ACEin) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών.
Με κεντρικό θέμα τη Βιώσιμη Ανάπτυξη, το πρόγραμμα Ignide Ideas ολοκληρώθηκε με την ανάδειξη των πιο ώριμων ομάδων που συμμετείχαν σε αυτό. Κυκλική οικονομία και εξοικονόμηση ενέργειας ήταν οι δύο τομείς που πρωταγωνίστησαν στις πρωτοπόρες λύσεις που παρουσίασαν οι τέσσερις ομάδες που έφτασαν στην τελική φάση και είναι οι ακόλουθες:
– H Cyclefi, μια καινοτόμος web & mobile εφαρμογή για την επιτυχή ιχνηλασία και παρακολούθηση όλου του κύκλου ζωής των προϊόντων συσκευασίας, από την παραγωγή ως την τελική απόρριψή τους. Στόχος της είναι η ενεργή συμμετοχή των καταναλωτών στην προώθηση των αρχών της κυκλικής οικονομίας προσφέροντας τους εκπτώσεις και προνόμια όταν προμηθεύονται φιλικά προς το περιβάλλον προϊόντα.
– Η Evotropia που ειδικεύεται στις μεθόδους τιμολόγησης φυσικού κεφαλαίου, στις ψηφιακές εφαρμογές για τις συναλλαγές αποβλήτων και στα εργαλεία οικολογικής χρηματοδότησης για την Κυκλική Οικονομία. Στην παρούσα φάση, αναπτύσσει ένα ψηφιακό χρηματιστήριο αποβλήτων σε πραγματικό χρόνο. Κεντρικός στόχος των υπηρεσιών της επιχείρησης είναι να συμβάλουν στην καθιέρωση αγορών κυκλικής οικονομίας σε τοπικό, εθνικό, περιφερειακό και διεθνές επίπεδο.
– Η Chatzilia Food Innovation, εταιρεία που δραστηριοποιείται στον Αγροδιατροφικό τομέα και σχεδιάζει καινοτόμες εφαρμογές, μία εκ των οποίων περιλαμβάνει την αξιοποίηση του υποπροϊόντος του καφέ (CSS) που κέντρισε το επιστημονικό και επιχειρηματικό της ενδιαφέρον.
– Το έργο PREDIVIS, μια συνεργασία του Εργαστηρίου Αξιοπιστίας Συστημάτων και Βιομηχανικής Ασφάλειας του ΕΚΕΦΕ «Δημόκριτος» με την εταιρεία Plegma Labs, με στόχο την ανάπτυξη και εφαρμογή τεχνολογικών λύσεων Βιομηχανίας 4.0 για παρακολούθηση βιομηχανικού εξοπλισμού και υποστήριξη αποφάσεων προβλεπτικής συντήρησης και εξοικονόμησης ενέργειας. H Nestlé Ελλάς θα τις υποστηρίξει στην ολοκλήρωση του σχεδιασμού και την υλοποίηση της επιχειρηματικής τους ιδέας μέσω και της εφαρμογής πιλοτικών σχεδίων, ενώ θα διερευνηθούν και οι δυνατότητες επιχειρηματικής συνεργασίας με διάφορα τμήματα της εταιρείας.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Nestlé Ελλάς, Νίκος Εμμανουηλίδης, δήλωσε σχετικά: «Στόχος του προγράμματος Ignite Ideas είναι η ενίσχυση και ανάδειξη της ελληνικής νεοφυούς επιχειρηματικότητας, της καινοτομίας, των ιδεών που μπορούν να κάνουν τη διαφορά και να προσφέρουν λύσεις. Ειδικά όταν αυτές οι λύσεις αφορούν παγκόσμιες προκλήσεις όπως είναι η αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής. Γι’ αυτό φέτος επιλέξαμε το πρόγραμμα Ignite Ideas να είναι αφιερωμένο στη βιώσιμη ανάπτυξη που αποτελεί προτεραιότητα για εμάς.
Στην πορεία προς την επίτευξη των στόχων μας χρειαζόμαστε συνοδοιπόρους που μοιράζονται το όραμά μας και το δείχνουν μέσα από την εξαιρετική δουλειά που κάνουν και η οποία αποτελεί έμπνευση για εμάς. Στη Nestlé Ελλάς θα συνεχίσουμε να κρατάμε αναμμένη τη σπίθα της καινοτομίας, να ενισχύουμε και να ενθαρρύνουμε τους νέους και τη νεοφυή επιχειρηματικότητα που μας αποδεικνύουν τις δυνατότητες τους και μας δείχνουν ότι μπορούμε να ατενίζουμε το μέλλον στη χώρα μας με απόλυτη και δικαιολογημένη αισιοδοξία».
Αρωγός στην υλοποίηση του προγράμματος είναι το Κέντρο Στήριξης Επιχειρηματικότητας και Καινοτομίας (ACEin) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών. Η Κατερίνα Πραματάρη, Επιστημονική Υπεύθυνη του Κέντρου ACEin, επισημαίνει: «Είμαστε πολύ χαρούμενοι που ολοκληρώθηκε ο δεύτερος κύκλος του Ignite Ideas. Ως πανεπιστήμιο, στόχο έχουμε μέσα από τα προγράμματα ανοικτής καινοτομίας να φέρουμε τις εδραιωμένες επιχειρήσεις όπως είναι η Nestlé κοντά στο οικοσύστημα της καινοτομίας δηλαδή σε startups, σε ερευνητικές και επιχειρηματικές ομάδες και να δημιουργούνται οι προϋποθέσεις ανάπτυξης πιλοτικών εφαρμογών».
To πρόγραμμα ξεκίνησε τον περασμένο Σεπτέμβριο με 36 επιχειρηματικές ομάδες που δήλωσαν συμμετοχή και υπέβαλλαν τις προτάσεις τους σε θεματικούς τομείς που περιλαμβάνουν την κυκλική οικονομία στη συσκευασία προϊόντων, την εξοικονόμηση ενέργειας, τη μείωση σπατάλης τροφίμων, τη βιώσιμη εφοδιαστική αλυσίδα και τις μεταφορές καθώς και την εκπαίδευση για την προστασία του περιβάλλοντος.
Η Nestlé με παρουσία σε 187 χώρες σε όλον τον κόσμο και περισσότερες από 2.000 μάρκες, έχει ως βασικό σκοπό να αναδεικνύει τη δύναμη της διατροφής ενισχύονταςτην ποιότητα της ζωής για όλους, σήμερα και στο μέλλον. Στην Ελλάδα, η Nestlé δραστηριοποιείται περισσότερο από 120 χρόνια και διαθέτει δύο εργοστάσια: το εργοστάσιο του καφέ στα Οινόφυτα και το εργοστάσιο του φυσικού μεταλλικού νερού Κορπή στο Μοναστηράκι Βόνιτσας. Η εταιρία προσφέρει μια ευρεία γκάμα προϊόντων για τους ανθρώπους και τα κατοικίδιά τους για κάθε στάδιο της ζωής τους. Στην ελληνική αγορά διατίθενται προϊόντα βρεφικής διατροφής, καφές, σοκολάτες, προϊόντα μαγειρικής, δημητριακά πρωινού, φυσικό μεταλλικό νερό, στιγμιαία σοκολατούχα ροφήματα, αλλά και προϊόντα για επαγγελματική χρήση και προϊόντα διατροφής κατοικίδιων ζώων.
Στον τομέα της κοινωνικής υπευθυνότητας, η Nestlé αναπτύσσει πρωτοβουλίες και δράσεις για τον άνθρωπο και την οικογένεια, για τις κοινότητές και για τον πλανήτη. Μεταξύ άλλων, εστιάζει στην απασχόληση των νέων μέσα από την πρωτοβουλία ‘’Nestlé needs YOUth’’ και στην ενίσχυση της νεοφυούς επιχειρηματικότητας με το πρόγραμμα Ignite Ideas, στη διατροφική εκπαίδευση των παιδιών και στην υποστήριξη οικογενειών χαμηλού εισοδήματος.
Η βιώσιμη ανάπτυξη αποτελεί προτεραιότητα για την εταιρία, γι’ αυτό και έχει δεσμευτεί για 100% επαναχρησιμοποιούμενες ή ανακυκλώσιμες συσκευασίες έως το 2025 και στη μείωση κατά 50% των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου έως το 2030, με στόχο τις καθαρές μηδενικές εκπομπές έως το 2050. Η Nestlé Ελλάς παράλληλα, αναπτύσσει πληθώρα δράσεων για την αντιμετώπιση της ρύπανσης από το πλαστικό, εστιάζοντας στις θάλασσες μας. Στο πλαίσιο αυτό, υποστηρίζει το πρόγραμμα καθαρισμού θαλάσσιων πλαστικών απορριμμάτων “Mediterranean Cleanup” που έχει αναπτύξει η “Εναλεία”.