Οι πωλήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου κατέγραψαν εκρηκτική αύξηση εξαιτίας της πανδημικής κρίσης και των συνεχόμενων lockdowns, σε μια πορεία που όχι μόνο κατέρριψε κάθε ρεκόρ και ξεπέρασε τις προβλέψεις των αναλυτών αλλά αναμένεται επιπλέον να συνεχιστεί τουλάχιστον μέχρι το 2025.
Όπως αναφέρει ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Πληροφορικής & Επικοινωνιών Ελλάδας (ΣΕΠΕ) η αξία των πωλήσεων ηλεκτρονικού εμπορίου στη Δυτική Ευρώπη θα φτάσει φέτος στα $620 δισ. . Μέχρι τα τέλη του τρέχοντος έτους, οι πωλήσεις μέσω του ψηφιακού καναλιού στην περιοχή της Δυτικής Ευρώπης θα αποτελούν ποσοστό 14,4% των συνολικών λιανικών πωλήσεων στην περιοχή, που μεταφράζεται σε αξία σε $620 δισ. Η πρόβλεψη ανήκει στην eMarketer και είναι ήδη αναθεωρημένη επί τα βελτίω σε σχέση με την προηγούμενη εκτίμηση της εταιρείας, που τοποθετούσε τον πήχη των πωλήσεων στα κάτω από τα $600 δισ. ($580 δισ. για την ακρίβεια) όχι νωρίτερα από το 2022.
Η πανδημία ώθησε τις επιχειρήσεις του λιανεμπορίου να οξύνουν τα ψηφιακά τους αντανακλαστικά, δημιουργώντας άμεσα τις κατάλληλες υποδομές, για να υποστηρίξουν την αύξηση των ηλεκτρονικών πωλήσεων. Ως αποτέλεσμα, το μερίδιο του ηλεκτρονικού εμπορίου στις λιανικές πωλήσεις αυξήθηκε εντυπωσιακά από την έναρξη της πανδημίας: από 10,1% το 2019, έφθασε στο 13,4% το 2020, φέτος θα ανέλθει στο 14,4% φέτος, ενώ για το επόμενο έτος οι εκτιμήσεις το τοποθετούν στο 14,8%.
Να σημειωθεί ότι σε απόλυτα μεγέθη η αξία των ηλεκτρονικών πωλήσεων στη Δυτική Ευρώπη ήταν μόλις $430 δισ. το 2019, ενώ βρέθηκε στα επίπεδα των $560 δισ. το 2020, ενώ για το 2022 η πρόβλεψη είναι για $660 δισ.
Υστέρηση έναντι των ανταγωνιστών
Παρά την αύξηση που σημειώνεται στις ηλεκτρονικές πωλήσεις στην ευρωπαϊκή αγορά, το ecommerce στην περιοχή υπολείπεται σε σχέση με άλλες ανταγωνιστικές οικονομίες. Για παράδειγμα, στην περιοχή της Ασίας-Ειρηνικού το ψηφιακό κανάλι θα αντιπροσωπεύει ποσοστό της τάξης του 30% των συνολικών λιανικών πωλήσεων, ενώ στη Βόρεια Αμερική θα κινηθεί πάνω από το 15%.
Να σημειωθεί ότι η eMarketer περιλαμβάνει στον υπολογισμό της τις πωλήσεις προϊόντων και υπηρεσιών, που πραγματοποιούνται μέσα από ψηφιακά κανάλια, ανεξάρτητα από το πώς γίνεται η πληρωμή τους.