Ολοκληρώθηκε ο πρώτος κύκλος του καινοτόμου προγράμματος Αγροτικής Ψηφιοποίησης της PepsiCo Hellas (Agro Digitization) για την καλλιέργεια πατάτας.
Ένα καινοτόμο πρόγραμμα Γεωργικής ψηφιοποίησης, που εφαρμόζεται για πρώτη φορά στη χώρα μας μέσα από το οποίο η PepsiCo Hellas, στηρίζει τους Έλληνες παραγωγούς πατάτας, με τους οποίους συνεργάζεται, παρέχοντας τους εκπαίδευση και τεχνογνωσία υψηλού επιπέδου. Ταυτόχρονα στο πλαίσιο του προγράμματος Agro Digitization οι Έλληνες παραγωγοί αξιοποιούν τις πλέον σύγχρονες μεθόδους και ψηφιακά εργαλεία για την παρακολούθηση με άρτιο τρόπο όλης της διαδικασία της παραγωγής, ώστε να παράγουν πατάτες υψηλής ποιότητας.
Στο πλαίσιο του προγράμματος Agro Digitization ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στην βελτιστοποίηση της χρήσης του νερού με την εφαρμογή του νέου καινοτόμου ψηφιακού εργαλείου irrigation tool, το οποίο αφορά στη διαχείριση της άρδευσης υπολογίζοντας το βέλτιστο «ισοζύγιο του νερού», καθώς η καλλιέργεια της πατάτας είναι πολύ ευαίσθητη όσον αφορά τις ποτιστικές της ανάγκες. Η PepsiCo Hellas σε άριστη συνεργασία με τους παραγωγούς πατάτας που συνεργάζεται υλοποίησε τον πρώτο κύκλο εκπαίδευσης και εφαρμογής του irrigation tool με απόλυτη επιτυχία και μεγάλη αποδοχή από τους Έλληνες παραγωγούς.
Ο στόχος για το 2021, πρώτη χρονιά που εφαρμόστηκε η πρωτοπόρος εφαρμογή του Irrigation tool, ήταν η υλοποίηση του στο 20% των καλλιεργειών των συμμετεχόντων παραγωγών. Το πρόγραμμα αγκαλιάστηκε με ενθουσιασμό από τους Έλληνες παραγωγούς οι οποίοι το αξιοποίησαν στο 54% των καλλιεργειών τους, υπερκαλύπτοντας τον αρχικό στόχο κατά 270% από την πρώτη κιόλας χρονιά υλοποίησης του, συμβάλλοντας καθοριστικά στη βελτιστοποίηση της άρδευσης, την εξοικονόμηση υδάτινων πόρων και τέλος στην ποιοτική και ποσοτική αναβάθμιση της παραγωγής.
Το Irrigation tool παρέχει τη δυνατότητα καταγραφής και ανάλυσης δεδομένων σε εβδομαδιαία βάση, ξεκινώντας από την ημερομηνία πλήρους ανάδυσης έως την ημερομηνία συγκομιδής. Οι καλλιεργητές λαμβάνουν εβδομαδιαία συμβουλή με την πρόβλεψη της κατανάλωσης της επόμενης εβδομάδας. Οι ενημερώσεις για την τιμή της κατανάλωσης είναι διαθέσιμες στο iCropTrak σε καθημερινή βάση, 24 ώρες την ημέρα, αλλά και μέσω email μία φορά ανά εβδομάδα. Τα δεδομένα άρδευσης και βροχής ενημερώνονται σε εβδομαδιαία βάση για να λαμβάνονται οι σωστοί υπολογισμοί για το ισοζύγιο του νερού. Η σωστή ενημέρωση του συστήματος του iCropTrak για την εβδομαδιαία ανάπτυξη του φυτού είναι αναγκαία για το σωστό υπολογισμό της κατανάλωσης νερού, ειδικά κατά τις περιόδους όπου το ποσοστό εδαφοκάλυψης μεταβάλλεται σημαντικά από τη μία εβδομάδα στην άλλη.
Η χρήση του Irrigation tool, υλοποιείται στο πλαίσιο του REGENERATIVE AGRICULTURE, και αποτελεί βασικό εργαλείο για την επίτευξη τoυ διεθνούς στόχου της PepsiCo για τη βελτιστοποίηση της χρήσης νερού που χρησιμοποιείται συνολικά στην άρδευση κατά 15% έως το 2025. Η εφαρμογή του προγράμματος Αγροτικής Ψηφιοποίησης της PepsiCo Hellas (Agro Digitization) έχει ξεκινήσει από το 2018, κάνοντας πράξη τις έννοιες της προστασίας του περιβάλλοντος αλλά και του ψηφιακού μετασχηματισμού. Το πρόγραμμα εφαρμόζεται ήδη στις καλλιέργειες πατάτας όλων των συνεργαζόμενων Ελλήνων παραγωγών πατάτας από τους οποίους η PepsiCo Hellas για το 2021 θα προμηθευτεί 9.150 τόνους πατάτας για την παραγωγή του Ελληνικού της εργοστασίου (brands που παράγει).
Ο κύριος Σπανίδης Νικόλαος παραγωγός και προμηθευτής της PepsiCo Hellas από το Κουτσό Ξάνθης σημείωσε αναφορικά με την εφαρμογή του προγράμματος «Οι νέες ψηφιακές τεχνολογίες και η τεχνογνωσία με τα οποία μας στηρίζει η PepsiCo Hellas, είναι ιδιαίτερα σημαντικά, σήμερα περισσότερο από ποτέ, ώστε να ανταπεξέλθουμε στις προκλήσεις του παρόντος αλλά και του μέλλοντος και την κλιματική αλλαγή».
O κύριος Γιάννης Στελλάκης, Agro-Manager Greece, Balkans & Cyprus της εταιρίας σημείωσε «Η PepsiCo Hellas εδώ και δεκαετίες έχει επενδύσει σε ανθρώπους, τεχνολογία, εξοπλισμό και συνεργασίες με πανεπιστημιακά ιδρύματα προσφέροντας κορυφαία τεχνογνωσία στους Έλληνες παραγωγούς και διασφαλίζοντας την υψηλή ποιότητα στην ελληνική πατάτα. Σήμερα, περισσότερο από ποτέ, στηρίζουμε ουσιαστικά τον ψηφιακό μετασχηματισμό της γεωργικής παραγωγής στη χώρα με βασικό άξονα την βιώσιμη πράσινη ανάπτυξη».
Επιπλέον στο πλαίσιο του προγράμματος Αγροτικής Ψηφιοποίησης (Agro Digitization) η PepsiCo Hellas παρέχει στους Έλληνες προμηθευτές της:
– Εκπαιδευτικά σεμινάρια όπου ενημερώνονται για τις τελευταίες εξελίξεις σε θέματα καλλιέργειας πατάτας.
– Συχνές επισκέψεις στις καλλιέργειες και συμβουλές για την ποιοτική βελτιστοποίηση της καλλιέργειας των αποκλειστικών ποικιλιών της PepsiCo.
– Πρόγραμμα παρακολούθησης καλλιεργειών (i-Crop) το οποίο επιτρέπει την ανάλυση δεδομένων (data analysis) με KPIs.
– Πρόγραμμα Πειραματικών και Νέων ποικιλιών, όπου κάθε χρόνο δοκιμάζονται νέες ποικιλίες πατάτας χρησιμοποιώντας το πρόγραμμα της PepsiCo.
– Χρησιμοποίηση τεχνολογίας για τον εντοπισμό χτυπημάτων της πατάτας μέσω του ΤUBERLOG (Impact Recording Device). Το TUBERLOG, ή ηλεκτρονική πατάτα, είναι μία μπάλα με αισθητήρες όπου καταγράφει την ένταση των χτυπημάτων (G). Τοποθετείται είτε στο χώμα, είτε σε γραμμές διαλογής μαζί με τις πατάτες και δίνει μέσω Bluetooth τις απαραίτητες πληροφορίες άμεσα σε tablet. Μέσω του TUBERLOG ρυθμίζονται όλα τα μηχανήματα συγκομιδής – διαλογής και αποθήκευσης έτσι ώστε να ελαχιστοποιούνται τα κτυπήματα και οι εκχυμώσεις κατά τη διάρκεια αυτών των εργασιών, προστατεύοντας την ποιότητα της πατάτας που παραλαμβάνεται από το εργοστάσιο.
– Αξιοποίηση της εφαρμογής CropTrak Potato Late Blight, η οποία έχει στόχο να βοηθήσει τους καλλιεργητές να βελτιστοποιήσουν το πρόγραμμα προληπτικών ψεκασμών κατά του περονόσπορου της πατάτας. Η εφαρμογή ενημερώνει έγκαιρα έτσι ώστε να γίνεται προληπτικός ψεκασμός λίγο πριν εμφανιστεί η προσβολή, συμβάλλοντας καθοριστικά στην αποφυγή περιττών ή/και υπερβολικών ψεκασμών.
Οι καταναλωτές απολαμβάνουν τα προϊόντα της PepsiCo 1 δισεκατομμύριο φορές την ημέρα σε περισσότερες από 200 χώρες σε όλο τον κόσμο. Ο κύκλος εργασιών της PepsiCo το 2019 ξεπέρασε τα $67δις και προήλθε κυρίως από τα προϊόντα Frito – Lay, Gatorade, Pepsi-Cola, Quaker και Tropicana. Η γκάμα των προϊόντων της PepsiCo περιλαμβάνει ένα ευρύ φάσμα από απολαυστικά τρόφιμα και ποτά, εκ των οποίων οι 23 μάρκες φέρνουν η καθεμία περισσότερο από $1δις τζίρο σε πωλήσεις.
Στην καρδιά της PepsiCo βρίσκεται η φιλοσοφία μας «“Winning with Purpose”» – η θεμελιώδης πεποίθησή μας ότι η επιτυχία της εταιρείας μας είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με τη βιωσιμότητα της κοινωνίας. Πιστεύουμε ότι βελτιώνοντας συνεχώς τα προϊόντα τα οποία πουλάμε, λειτουργώντας υπεύθυνα για την προστασία του πλανήτη μας και ενδυναμώνοντας τους εργαζόμενους μας σε όλο τον κόσμο, έχουμε τα στοιχεία εκείνα τα οποία επιτρέπουν στην PepsiCo να αποτελεί μία επιτυχημένη παγκόσμια εταιρεία, η οποία δημιουργεί μακροπρόθεσμη αξία για την κοινωνία και τους μετόχους της. Για περισσότερες πληροφορίες, επισκεφθείτε www.pepsico.com.