Η Lufthansa αναζητά κρατική στήριξη εν μέσω των «τεράστιων» συνεπειών από την επιδημία του κοροναϊού, το οποίο θα μπορούσε να μειώσει τη ζήτηση για ταξίδια για μήνες.
Για να αποφυχθούν οι απολύσεις μετά από μείωση της κίνησης κατά 50%, η αεροπορική εταιρεία εξετάζει την εφαρμογή της αποκαλούμενης εργασίας μειωμένου ωραρίου, ανέφερε η εταιρεία σε μια ηλεκτρονική δήλωση στο Bloomberg την Κυριακή. Το πρόγραμμα, γνωστό ως Kurzarbeit στα γερμανικά, προβλέπει η κυβέρνηση να καλύπτει τους μισθούς που χάνονται όταν οι εταιρείες αναγκάζονται να σταματήσουν προσωρινά την εργασία.
Με αρκετές χώρες να έχουν περιορίσει ήδη τις πτήσεις από τη Γερμανία, η οποία έχει περισσότερα από 800 κρούσματα, «ο αντίκτυπος στις κρατήσεις είναι τεράστιος», ανέφερε ο Διευθύνων Σύμβουλος Κάρστεν Σπόαρ σε εσωτερικό σημείωμα για τους υπαλλήλους που είδε το Bloomberg. «Πρέπει να υποθέσουμε ότι μπορεί να πάρει και μήνες πριν να δούμε τα πρώτα σημεία σταθερότητας», ανέφερε στο μήνυμα που καταγράφηκε την Παρασκευή, αναφέρει το protothema.
Η απόφαση της Ιταλίας να περιορίσει την κυκλοφορία για το ένα τέταρτο του πληθυσμού της, έρχεται λίγο μετά την ακύρωση μεγάλων εκδηλώσεων όπως το Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης ή η έκθεση τουρισμού ITB στο Βερολίνο. Η Διεθνής Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών (ΙΑΤΑ) εκτιμά ότι οι αερομεταφορείς ενδέχεται να χάσουν φέτος έως και 113 δισεκατομμύρια δολάρια σε πωλήσεις εισιτηρίων.
Σε κλοιό αμφισβήτισης, άλμα στα CDS
Η εταιρεία αναγκάστηκε να αναζητήσει λύσεις αφού οι επενδυτές άρχισαν να αμφισβητούν την ικανότητά της να αντέξει την ύφεση. Τα πενταετή ασφάλιστρα κινδύνου για τα ομόλογα της εταιρίας, που αποτελούν ένδειξη ανασφάλειας όταν αυξάνονται, υπρτριπλασιάστηκαν τις τελευταίες 10 ημέρες διαπραγμάτευσης στο πιο ακριβό επίπεδο σε επτά χρόνια.
Στο μήνυμά του προς τους εργαζομένους, ο Σπόαρ δήλωσε ότι η Lufthansa έχει λάβει μέτρα τις τελευταίες ημέρες για να αυξήσει τη ρευστότητα με τις τράπεζες.
Η αεροπορική εταιρεία βρίσκεται σε συνομιλίες με κυβερνήσεις στη Γερμανία, το Βέλγιο, την Αυστρία και την Ελβετία, καθώς και αξιωματούχους της Ευρωπαϊκής Ένωσης, για να «μειώσει τις επιβαρύνσεις για τη βιομηχανία μας», ανέφερε χωρίς να επεξεργαστεί.
Κακή βαθμολογία
Η Lufthansa έχει πιστοληπτική αξιολόγηση της BBB στην Standard & Poor’s, της δεύτερης χαμηλότερης βαθμολογίας επενδύσεων και του Baa3 στο Moody’s, ένα επίπεδο πάνω από την κατηγορία «σκουπίδια».
Η εταιρεία δήλωσε την Κυριακή ότι αναζητά τρόπους να κρατήσει όλους τους εργαζόμενους κατά τη διάρκεια της κρίσης και βρίσκεται σε συνομιλίες με τα συνδικάτα και τους εταίρους της για να αποφύγουν τις απολύσεις.
Οι προτάσεις περιλαμβάνουν ενδεχόμενες βραχυπρόθεσμες εργασίες και μοντέλα μερικής απασχόλησης. Η Lufthansa έχει ήδη προσφέρει στους υπαλλήλους της εθελοντικά μέτρα, συμπεριλαμβανομένης της αδείας άνευ αποδοχών και της αύξησης του χρόνου διακοπών.
«Ο πρωταρχικός στόχος μας είναι να ελαχιστοποιήσουμε τις απώλειες και να εξασφαλίσουμε τη ρευστότητα της εταιρείας», είπε ο Σπόαρ, προσθέτοντας ότι ο ιός μπορεί να προκαλέσει «πολλές χρεοκοπίες» στον κλάδο των αεροπορικών εταιρειών.