Η μοναδική χώρα στην Ευρώπη στην οποία οι Γερμανοί μπορούν να ταξιδέψουν ανεπιφύλακτα είναι η Ελλάδα. Για όλες τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες το γερμανικό υπουργείο Εξωτερικών εξέδωσε προειδοποίηση να αποφεύγονται ταξίδια που δεν είναι αναγκαία.
Η σύσταση σύμφωνα με όσα μεταδίδει η Deutsche Welle αφορά είτε συγκεκριμένες περιοχές μιας χώρας είτε ολόκληρη την επικράτεια. Αυτό προκύπτει από τις επικαιροποιημένες συστάσεις και προειδοποιήσεις του υπουργείου Εξωτερικών, οι οποίες βασίζονται σε εκτιμήσεις του κρατικού ινστιτούτου λοιμωξιολογίας Ρόμπερτ Κοχ στο Βερολίνο.
Σε αυτές που θεωρούνται στο σύνολο τους χώρες αυξημένου κινδύνου προστέθηκαν η Γαλλία, η Ολλανδία, η Σλοβακία και η Μάλτα. Στη λίστα συμπεριλαμβάνονται για πρώτη φορά περιοχές της Πολωνίας και -ξανά- της Ιταλίας.
Στην κατηγορία κρατών που η προειδοποίηση αφορά ορισμένες μόνο περιοχές κατατάσσεται και η Κύπρος, η οποία θεωρείται ασφαλής με εξαίρεση τα κατεχόμενα. Ειδική είναι η περίπτωση της Νορβηγίας: Η χώρα θεωρείται μεν ασφαλής, αλλά επειδή επιβάλει σε ταξιδιώτες από τη Γερμανία καραντίνα, το γερμανικό υπουργείο Εξωτερικών εξέδωσε προειδοποίηση. Το Όσλο θεωρεί τη Γερμανία ως χώρα υψηλού κινδύνου.
Αυστηρότερα μέτρα για εισερχόμενους στη Γερμανία
Σύμφωνα με τη διαδικτυακή ειδησεογραφική πύλη «ThePionier» ο γερμανός υπουργός Υγείας Γενς Σπαν προετοιμάζει αυστηρότερους κανονισμούς για ταξιδιώτες από το εξωτερικό. Στο σχέδιο νόμου που κατέθεσε προβλέπεται να εξουσιοδοτηθεί το υπουργείο Υγείας να εκδίδει κανονισμούς για ταξιδιώτες, αεροπορικές εταιρίες, λεωφορεία και τραίνα.
Προβλέπεται για παράδειγμα ότι το υπουργείο μπορεί να επιβάλει σε εισερχόμενους από χώρες υψηλού κινδύνου να δηλώσουν στο Ινστιτούτο Ρόμπερτ Κοχ τα προσωπικά τους στοιχεία και τους τόπους διαμονής τους 10 ημέρες πριν και 10 ημέρες μετά την είσοδο τους στη Γερμανία.
Ενδεχομένως να πρέπει οι ταξιδιώτες να συμπληρώνουν μια ειδική φόρμα στο διαδίκτυο πριν από την αναχώρηση τους. Εκτός αυτού θα δίνεται η δυνατότητα στο υπουργείο Υγείας να υποχρεώσει αεροπορικές, σιδηροδρομικές και εταιρείες λεωφορείων να στέλνουν στο Ινστιτούτο Ρόμπερτ Κοχ λίστες με τα ονόματα επιβατών και του αριθμού θέσης που κάθονται.