Η Fraport Greece κατέβαλε στο ελληνικό δημόσιο το συνολικό προκαταβολικό ποσό ύψους 1,234 δις. ευρώ
Επενδύσεις 400 εκατ. ευρώ για την ανάπτυξη και επέκταση των υποδομών στα αεροδρόμια μέχρι το 2021
Έμφαση στην αναβάθμιση των εγκαταστάσεων, των λειτουργικών διαδικασιών και της εμπειρίας των επιβατών
Ξεκίνησε σήμερα η 40-ετης παραχώρηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων στη Fraport Greece (ιδιοκτησίας της Fraport AG σε ποσοστό 73,4% και του Ομίλου Κοπελούζου σε ποσοστό 26,6%), σηματοδοτώντας μία τεράστια επένδυση στις υποδομές της χώρας και στο ζωτικό για την ελληνική οικονομία τομέα του τουρισμού. Σε συνέχεια της ανάληψης της λειτουργίας των αεροδρομίων, η Fraport Greece κατέβαλε στο ΤΑΙΠΕΔ εφάπαξ προκαταβολικό ποσό ύψους 1,234 δις. ευρώ, το μεγαλύτερο τίμημα παραχώρησης στην ιστορία της χώρας. Εκτός από το παραπάνω ποσό, η εταιρεία θα καταβάλει ένα ετήσιο σταθερό τίμημα παραχώρησης ύψους 22,9 εκατ. ευρώ, καθώς και ένα ετήσιο μεταβλητό τίμημα παραχώρησης της τάξης του 28,5% των λειτουργικών κερδών (EBITDA). H κυριότητα των αεροδρομίων παραμένει στο Ελληνικό Κράτος.
Ο κ. Alexander Zinell, Δ/νων Σύμβουλος της Fraport Greece, τόνισε: «Η σημερινή ημέρα σηματοδοτεί το ξεκίνημα μίας νέας εποχής για τα 14 ελληνικά περιφερειακά αεροδρόμια. Μέσα σε ένα διάστημα μόλις 12 μηνών, δημιουργήσαμε μία παγκοσμίου επιπέδου εταιρεία του κλάδου η οποία έχει στο δυναμικό της περισσότερους από 500 ανθρώπους, οι οποίοι εργάζονται με μεγάλο ενθουσιασμό και προθυμία για το μέλλον των 14 αεροδρομίων. Θα διαχειριστούμε και θα αναπτύξουμε τα αεροδρόμια προς όφελος των επιβατών, των αεροπορικών εταιρειών και όλων των ενδιαφερόμενων μερών. Οι 14 πύλες στην ηπειρωτική και νησιωτική Ελλάδα θα αποτελέσουν καταλύτη ανάπτυξης του ελληνικού τουρισμού αλλά και άλλων επαγγελματικών κλάδων. Έχει αποδειχθεί ανά τον κόσμο ότι αεροδρόμια με σωστή διαχείριση λειτουργούν ως δυναμικές «οικονομικές μηχανές» για τις περιοχές που εξυπηρετούν. Εκτιμούμε ιδιαίτερα την εξαιρετική υποστήριξη που λάβαμε σε όλη τη χώρα και προσβλέπουμε σε μελλοντικές ευκαιρίες και προκλήσεις».
11 Aπριλίου, 2017
Ο Dr. Stefan Schulte, Πρόεδρος του Δ.Σ. της Fraport AG, δήλωσε: « Aπό το 2014, όταν επιλεγήκαμε ως προτιμητέος επιτυχών πλειοδότης στο διαγωνισμό για τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια, μέχρι και σήμερα, η δέσμευσή μας και το όραμά μας για το έργο αυτό παραμένουν σταθερά. Πιστεύουμε στην Ελλάδα και στις δυνατότητές της, ως ένας από τους μεγαλύτερους ταξιδιωτικούς προορισμούς στον κόσμο. Στόχος της Fraport Greece είναι η βελτίωση της ταξιδιωτικής εμπειρίας των επισκεπτών από όλο τον κόσμο μέσω της αναβάθμισης και της επέκτασης των εγκαταστάσεων και της βελτίωσης των λειτουργικών διαδικασιών, των υπηρεσιών και των εμπορικών χώρων. Σήμερα, είναι μία σπουδαία ημέρα για την Ελλάδα και τους ανθρώπους της. Είναι ιδιαίτερα σημαντική και για εμάς, καθώς η Fraport Greece αποτελεί τη μεγαλύτερη προσθήκη στο διεθνές χαρτοφυλάκιό μας και ορόσημο για την περαιτέρω ανάπτυξη της διεθνούς επιχειρηματικής μας δράσης».
Ο κ. Δημήτρης Κοπελούζος, ιδρυτής και Πρόεδρος του Ομίλου Κοπελούζου, δήλωσε: «Με τη μεγαλύτερη καταβολή χρημάτων για παραχώρηση στην ιστορία του ελληνικού κράτους, ο Όμιλος Κοπελούζου και η Fraport AG υλοποιούν τη μεγαλύτερη ιδιωτική επένδυση στη χώρα. Πρόκειται για μία ατράνταχτη απόδειξη της εμπιστοσύνης που έχουμε στην ελληνική οικονομία και μία έμπρακτη ενίσχυση των προοπτικών της. Θεωρούμε ότι η παραχώρηση των 14 Περιφερειακών Αεροδρομίων θα αποτελέσει το εφαλτήριο επανεκκίνησης της οικονομίας και στοχεύουμε στη βελτίωση της εθνικής ανταγωνιστικότητας, μέσω του ελληνικού τουρισμού που αποτελεί και τη βαριά βιομηχανία της Ελλάδας».
Μέσα στο 2016, τα 14 ελληνικά περιφερειακά αεροδρόμια σημείωσαν αύξηση 9% του αριθμού των επιβατών εξυπηρετώντας συνολικά 25,3 εκατ. επιβάτες. Η Fraport Greece ανέλαβε τη λειτουργία, διαχείριση και ανάπτυξη των αεροδρομίων για τα επόμενα 40 έτη.
Τα 14 αεροδρόμια που περιλαμβάνονται στο έργο παραχώρησης είναι: Άκτιο, Χανιά, Καβάλα, Κεφαλονιά, Κέρκυρα, Κως, Μυτιλήνη, Μύκονος, Ρόδος, Σάμος, Σαντορίνη, Σκιάθος, Θεσσαλονίκη και Ζάκυνθος.
Μία κοινοπραξία κορυφαίων χρηματοδοτικών ιδρυμάτων παρέχει στην Fraport Greece μακροπρόθεσμη χρηματοδότηση ύψους 968 εκατ. ευρώ περίπου. 280 εκατ. ευρώ περίπου από το συνολικό δάνειο θα χρησιμοποιηθούν για τη χρηματοδότηση των κατασκευαστικών έργων στα 14 αεροδρόμια, ενώ 688 εκατ. ευρώ χρησιμοποιήθηκαν για την πληρωμή του προκαταβολικού τιμήματος παραχώρησης (1,234 δις. ευρώ) στο ΤΑΙΠΕΔ. Πρόσφατα, η Fraport Greece ανακοίνωσε αύξηση μετοχικού κεφαλαίου, αυξάνοντας το συνολικό κεφάλαιό της στα 650 εκατ. ευρώ.
Σχετικά με το έργο των 14 περιφερειακών αεροδρομίων – Μία επωφελής επένδυση και για όλα τα μέρη:
• Το έργο των 14 ελληνικών περιφερειακών αεροδρομίων αποτελεί μία μεγάλη ιδιωτική επένδυση και θεωρείται μία από τις μεγαλύτερες παραχωρήσεις στην Ελλάδα. Παρέχει σημαντικές δυνατότητες και οφέλη για τον κλάδο του τουρισμού και το σύνολο της ελληνικής οικονομίας, καθώς και για τους κατοίκους των περιοχών που εξυπηρετούν τα αεροδρόμια και τα εκατομμύρια τουριστών που επισκέπτονται την όμορφη Ελλάδα κάθε χρόνο.
• Στον ιδιαίτερα ανταγωνιστικό διεθνή κλάδο του τουρισμού, τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια αποτελούν μία πύλη ζωτικής σημασίας σε έναν από τους πιο σημαντικούς κλάδους της χώρας. Τα περιφερειακά αεροδρόμια της Ελλάδας περιλαμβάνουν 3 πύλες στην κύρια χώρα (Θεσσαλονίκη, Άκτιο, Καβάλα) και 11 αεροδρόμια στα νησιά (Χανιά, Κέρκυρα, Κεφαλονιά, Κως, Μύκονος, Μυτιλήνη, Ρόδος, Σάμος, Σαντορίνη, Σκιάθος και Ζάκυνθος). Όλα αυτά τα αεροδρόμια υποδέχτηκαν συνολικά περισσότερους από 25 εκατ. επιβάτες μέσα στο 2016 (ετήσια αύξηση 9%).
• Στη διάρκεια της 40-ετούς περιόδου παραχώρησης, η Fraport Greece είναι υπεύθυνη για τη λειτουργία, τη συντήρηση και την ανάπτυξη των 14 ελληνικών περιφερειακών αεροδρομίων. Τα αεροδρόμια παραμένουν στην ιδιοκτησία του ελληνικού κράτους.
• Κατά την έναρξη της παραχώρησης, η Fraport Greece κατέβαλε τη συνολική αμοιβή παραχώρησης ύψους 1,234 δισ. Ευρώ.
• Η Fraport Greece θα επενδύσει περίπου 400 εκατ. ευρώ για τη βελτίωση των αεροδρομίων στα πρώτα χρόνια, και μέχρι το 2021. Στα επόμενα χρόνια, είναι δυνατό να πραγματοποιηθούν επιπλέον επενδύσεις για τη συντήρηση και πιθανή αύξηση της χωρητικότητας, με βάση τον όγκο κίνησης. Συνολικά, το ποσό των επενδύσεων θα ξεπεράσει το 1 δισ. ευρώ.