Προχθές τα λέγαμε στον καφέ με τον παλιό συναγωνιστή μου, το Γρηγόρη. Ήταν αγχωμένος, εκνευρισμένος και μερικές στιγμές έξαλλος.
Του συνέστησα ψυχραιμία.
Άρθρο του Παναγιώτη Ν. Κρητικού*
– Γρηγόρης: Τί ψυχραιμία να έχω κύριε πρόεδρε; Με όλα αυτά που συμβαίνουν τα έχω χαμένα.
– Κρητικός: Τί σε ενοχλεί περισσότερο αγαπητέ Γρηγόρη;
– Γρηγόρης: Πριν μπω στο κύριο θέμα που με έχει εκνευρίσει, θέλω να μου ξεχωρίσεις κάποιες έννοιες, δηλαδή τί σημαίνει προοδευτικός, τί σημαίνει συντηρητικός, τί σημαίνει φασισμός, αυταρχισμός κλπ.
– Κρητικός: Αυτές είναι γνωστές έννοιες στο κοινωνικό και πολιτικό γίγνεσθαι, αγαπητέ Γρηγόρη.
– Γρηγόρης: Δηλαδή, δηλαδή;
– Κρητικός: Να όποιος δηλώνει ότι είναι αριστερός, είναι exofitsio, προοδευτικός. Όποιος έχει την ατυχία να μην είναι αριστερός, ή ακροαριστερός, ή αναρχικός, τότε είναι συντηρητικός, είναι φιλελεύθερος.
Αν συμβαίνει, μάλιστα, να είναι κεντρώος ή κεντροαριστερός, τότε φίδι κολοβό που τον έφαγε! Για να γίνω σαφέστερος, κάτω από την έννοια προοδευτικός, κρύβονται άλλες έννοιες όπως ερυθροφασισμός, σταλινισμός κ.λ.π
– Γρηγόρης: Είσαι σαφής. Και για να μπω στο θέμα που με απασχολεί, ρωτάω, οι καταλήψεις στα σχολεία, τι μέρος του λόγου είναι, συντηρητικές ή προοδευτικές;
– Κρητικός: Οι καταλήψεις, μόνο προοδευτικές δεν μπορεί να είναι. Είναι άκρως συντηρητικές και αυταρχικές και γι’ αυτό τις υπερασπίζονται οι δήθεν προοδευτικές δυνάμεις της πάσης Αριστεράς.
Τρίβει τα χέρια της η ιδιωτική εκπαίδευση και μακαρίζει εκείνους που υπερασπίζονται τις καταλήψεις. Η αριστερά γίνεται «τροφοδότης λογαριασμός» για την ιδιωτική εκπαίδευση
– Γρηγόρης: Αυτό δεν το είχα σκεφθεί, έτσι είναι όπως τα λες.
– Κρητικός: Οι καταλήψεις, αγαπητέ Γρηγόρη, έχουν και μια ακόμα οδυνηρή συνέπεια: Στερούν τα παιδιά του λαού από τις αναγκαίες γνώσεις, για να μην μπορούν να μπουν στην παραγωγή, την αγορά εργασίας, με τις ανάλογες δεξιότητες.
Έτσι γίνονται μια ακατέργαστη πρώτη ύλη, μια «καύσιμη» ύλη στην υπηρεσία του καπιταλισμού, δηλαδή του κεφαλαίου και ταυτόχρονα, άβουλες και ελεγχόμενες οπαδικές δυνάμεις για τα κόμματα της ποικιλόχρωμης Aριστεράς. Αυτό θέλουν ο ΣΥΡΙΖΑ, το ΚΚΕ και όλη η πανσπερμία και τα γκρουπούσκουλα της Αριστεράς.
Αν είχαν ειλικρινές ενδιαφέρον για τη δημόσια εκπαίδευση, θα υπερασπίζονταν με πάθος τα ανοιχτά δημόσια σχολεία.
– Γρηγόρης: Έχεις δίκιο, πρόεδρε. Άλλωστε, αυτά λέει η κοινή λογική.
– Κρητικός: Συνυπεύθυνοι όμως, είναι και οι καθηγητές που στο όνομα συνδικαλιστικών επιδιώξεων, παρεκκλίνουν από τον εκπαιδευτικό και παιδαγωγικό ρόλο που τους έχει αναθέσει η Πολιτεία και το Σύνταγμα. Και έχουν δώσει όρκο!
Ο κ. Πρόεδρος της ΟΛΜΕ τον παιδαγωγικό του ρόλο, είναι ντροπή του να τον ταυτίζει με τον ρόλο του καταδότη. Θαυμάστε νοοτροπία, καμαρώστε εκπαιδευτικό που τον πληρώνει ο δυστυχής λαός από το υστέρημά του.
Συνυπεύθυνη, είναι και εκείνη η μερίδα των γονέων, η οποία θυσιάζει το μέλλον των παιδιών της, και δεν αντιλαμβάνεται έτσι το αληθινό συμφέρον τους, που είναι η πλήρης, άρτια γνώση και κατάρτιση.
– Γρηγόρης: Έχεις μπει στην καρδιά του προβλήματος, πρόεδρε.
– Κρητικός: Τώρα μπαίνω. Την καρδιά του προβλήματος αποτελούν εκείνες οι πολιτικές δυνάμεις που στηρίζουν τις καταλήψεις, και τις οποίες τις υποκινούν εμφανώς και αφανώς.
Αυτές οι υποκινήσεις πρέπει να καταγγελθούν δημόσια, υπεύθυνα και με παρρησία, γιατί διαλύουν την εκπαίδευση και ακυρώνουν το μέλλον του τόπου.
Οι κύριοι πάσης φύσεως Αριστεράς, είναι εκείνοι που οδηγούν την παιδεία στο σκοταδισμό. Να προσθέσω και κάτι ακόμα: Η στήριξη των καταλήψεων από τις κομμουνιστογενείς και εν γένει αριστερές δυνάμεις αποτελεί γι’ αυτές τη μοναδική κομματική επένδυση. Χωρίς αυτή την «επένδυση», δεν θα είχαν μέλλον.
– Γρηγόρης: Τι μέλει γενέσθαι πρόεδρε;
– Κρητικός: Η μόνη σωτήρια λύση, είναι να συνειδητοποιήσουν οι γονείς και οι ίδιοι οι μαθητές, αυτή την «επένδυση» – γιατί για κομματική επένδυση πρόκειται – και να αντιδράσουν. Να πάψουν δηλαδή, να αποτελούν το «ιχθυοτροφείο» παραγωγής αλιευμάτων για το πολιτικό μέλλον της όλης αριστεράς στο όνομα του προοδευτισμού, ο οποίος στην ουσία είναι ένας ακραίος συντηρητισμός, ένας σκοταδισμός.
Υ.Γ.: Η κατάληψη δεν είναι δικαίωμα. Είναι παράνομη και αντιδημοκρατική πράξη που λαμβάνεται από μειοψηφίες μαθητών, ερήμην των πλειοψηφιών, που τις αποκλείουν υπό το κράτος του φόβου.
Αυτό το φόβο πρέπει να αποβάλουν οι πλειοψηφίες των μαθητών και γονέων, που εμποδίζει την άσκηση του δικαιώματός τους.
*Ο Παναγιώτης N. Κρητικός υπήρξε ιδρυτικό μέλος του ΠΑ.ΣΟ.Κ και πρώην Αντιπρόεδρος της Βουλής.