Οι περισσότερες αλυσίδες λιανικής πώλησης φέτος έκλεισαν για τη γιορτή των Ευχαριστών, αναγνωρίζοντας τις δυσκολίες που έχουν βιώσει οι εργαζόμενοί τους κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Η Walmart ξανάνοιξε τα καταστήματά της σήμερα στις 5 τα ξημερώματα, δίνοντας οδηγίες στους καταναλωτές να στρίβουν δεξιά μόλις μπαίνουν στο κατάστημα και να κινούνται στους βασικούς διαδρόμους για να κάνουν τα ψώνια τους πριν πληρώσουν στα ταμεία, γύρω από τα οποία έχουν τοποθετηθεί πλαστικά διαχωριστικά.
Παραδοσιακά, η επομένη της Ημέρας των Ευχαριστιών σηματοδοτεί την έναρξη της εορταστικής αγοραστικής περιόδου στις ΗΠΑ, με τις εταιρίες λιανικής πώλησης να προσφέρουν μεγάλες εκπτώσεις και να έχουν σημαντικά κέρδη.
Ωστόσο κατά τη διάρκεια της φετινής χρονιάς που έχει σημαδευτεί από τον κορωνοϊό, μεγάλες αλυσίδες, από την Target έως τη Kohl’s και τη Walmart, προχώρησαν σε διαδικτυακές προωθητικές ενέργειες για τις γιορτές ήδη από τον Οκτώβριο, σε μια προσπάθεια να προσελκύσουν όσο τον δυνατόν νωρίτερα αυτούς που θέλουν να κάνουν αγορές για τις γιορτές.
Συνολικά, η Εθνική Ομοσπονδία Λιανικού Εμπορίου (NRF) προβλέπει ότι οι λιανικές πωλήσεις στην εορταστική περίοδο στις ΗΠΑ θα είναι αυξημένες κατά 3,6% με 5,2% σε σχέση με το 2019, με το σύνολό τους να φθάνει τα 755,3 δισεκ. με 766,7 δισεκ. δολάρια. Τα πέντε προηγούμενα χρόνια η μέση ετήσια αύξηση ήταν 2,5%.
Η Cyber Monday εξακολουθεί να «σώζει» την κατάσταση
Οι ιδιοκτητες των επιχειρήσεων εκτιμούν ότι η Cyber Monday – μια παράδοση διαδικτυακών αγορών που εφευρέθηκε πριν από 15 χρόνια – εξακολουθεί να «σώζει» την κατάσταση, αποφέροντας υψηλά κέρδη, καθώς αρκετοί καταναλωτές καταναλωτές αγοράζουν δώρα μέσω smartphones.
Η αλυσίδα καταστημάτων Target ανακοίνωσε την Παρασκευή ότι οι προσφορές της για τη Cyber Monday – η οποία ουσιαστικά καλύπτει μια ολόκληρη «Cyber Week» – θα περιλαμβάνει μια μέρα πωλήσεων περιορισμένου χρόνου για πρώτη φορά, ενθαρρύνοντας τους καταναλωτές να αγοράσουν τα προϊόντα που επιθυμούν σε τιμές κόστους.
Πάνω από τους μισούς καταναλωτές στις ΗΠΑ προβλέπουν ότι θα κάνουν διαδικτυακά τις αγορές τους σήμερα, παρότι το 75% των αγοραστών εκμεταλλεύεται τις εποχιακές εκπτώσεις, που φέτος ξεκίνησαν νωρίτερα, σύμφωνα με έρευνα της Adobe Analytics. Ωστόσο, το 55% των καταναλωτών ανέφερε ότι οι εκπτώσεις κατά το σαββατοκύριακο της Black Friday φαίνονται λιγότερο σημαντικές λόγω των προωθητικών ενεργειών πριν από την ημερομηνία αυτή, σύμφωνα με την Adobe.
Η Adobe αναμένει ότι οι συνολικές πωλήσεις την Ημέρα των Ευχαριστιών θα διαμορφωθούν κάτω από τα 6 δισεκ. δολάρια, ενώ ότι της Black Friday θα ξεπεράσουν τα 10 δισεκ. δολάρια.
Ο θεσμός της «Black Friday» μπορεί τυπικά να διαρκεί μόνο μία ημέρα το χρόνο και κυρίως κατά την έναρξη των αγορών της εορταστικής περιόδου των Χριστουγέννων, αλλά πολύ καταστηματάρχες, ειδικά τα τελευταία χρόνια, βάζουν προσφορές όλο και νωρίτερα με πολλές εταιρείες να ξεκινούν τις online προσφορές από τον Οκτώβριο.
Οι αναλυτές του Adobe Analytics, εκτίμησαν ότι οι διαδικτυακές πωλήσεις την Ημέρα των Ευχαριστιών θα έφταναν στο υψηλό όλων των εποχών των 6 δισ. δολαρίων, εκτίμηση η οποία δεν επιβεβαιώθηκε καθώς ο ρυθμός των αγορών την Ημέρας των Ευχαριστιών δεν ήταν τόσο γρήγορος φέτος.
Επιπλέον, οι Αμερικανοί που δεν μπορούν να επισκεφτούν τα αγαπημένα τους πρόσωπα εν μέσω πανδημίας και καθολικών lockdown, αύξησαν τις διαδικτυακές πωλήσεις κατα 47% σε σχέση με πολιτείες όπου δεν υφίστανται κοινωνικοί περιορισμοί.
Σύμφωνα με τη Barclaycard –με τις συναλλαγές που διεκπεραιώνει να αντιστοιχούν σχεδόν σε 1 λίρα σε κάθε 3 λίρες που ξοδεύονται στο Ηνωμένο Βασίλειο– το τέλος του δεύτερου εθνικού lockdown στις 2 Δεκεμβρίου προβλέπεται να οδηγήσει σε άλμα των συναλλαγών, ξεπερνώντας τη Black Friday.