Τη δυνατότητα να εξυπηρετούν ταυτόχρονα περισσότερους πελάτες, έχουν το Σάββατο 19 Μαΐου, οι λιανεμπορικές επιχειρήσεις, τα καταστήματα τροφίμων, τα εκπτωτικά χωριά, τα shops in a shop και τα malls που μπορούν να λειτουργούν με διευρυμένο ωράριο.
Με βάση την Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ), επιτρέπεται η παρουσία ενός καταναλωτή για κάθε 16 τ.μ. -από 25 τ.μ. που ίσχυε- στον κύριο χώρο του καταστήματος (εξαιρούνται βοηθητικοί χώροι, αποθήκες, γραφεία, χώροι στάθμευσης).
Επίσης δεν προσμετράται ο πληθυσμός που προσέρχεται για την παραλαβή αυτοδιαγνωστικού τεστ, ανεξαρτήτως εάν πραγματοποιεί εμπορική συναλλαγή.
Επίσης στα εμπορικά, στα malls, στα εκπτωτικά χωριά και στα shops in a shop δίνεται η δυνατότητα να λειτουργούν προαιρετικά από τις 7 το πρωί έως τις 9 το βράδυ και τα σούπερ μάρκετ και γενικότερα τα καταστήματα τροφίμων από τις 7 το πρωί έως τις 10:30 το βράδυ.
Η διεύρυνση, προαιρετικά, του ωραρίου λειτουργίας των καταστημάτων αλλά κυρίως η αύξηση των καταναλωτών που μπορούν να βρίσκονται ταυτόχρονα εντός του καταστήματος αποτελούσε βασικό αίτημα του εμπορικού κόσμου. Μέσω αυτών των δύο αλλαγών οι έμποροι εκτιμούν ότι θα μπορέσουν να εξυπηρετήσουν καλύτερα τους καταναλωτές τους και να αυξήσουν τον τζίρο τους.
Ο τζίρος των εμπορικών
Όπως προκύπτει από πρόσφατη έρευνα που εκπόνησε ο Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών, το 84,1% των εμπορικών καταστημάτων αντιμετώπισαν τον Μάιο μειωμένο αγοραστικό ενδιαφέρον, με το 31,6% των ερωτηθέντων να αναφέρει πτώση τζίρου μεταξύ 31% και 50%, το 23,6% να διαπιστώνει κάμψη κατά 51% και μόλις 8,8% να αναφέρει αύξηση τζίρου φέτος σε σχέση με τον Μάιο του 2019, κυρίως χάριν στην ίδρυση νέων υποκαταστημάτων.
Συγκριτικά με τον περσινό Μάιο ωστόσο η εικόνα είναι σαφώς θετικότερη, καθώς το 24,9% είχε αύξηση πωλήσεων, ενώ το 50,2% των ερωτηθέντων είχε σταθερό ή αυξημένο τζίρο. Στον αντίποδα, το 45,3% του δείγματος δήλωσε πτώση τζίρου τον φετινό Μάιο σε σχέση με πέρσι. Τέλος, σε ό,τι αφορά την εξέλιξη του τζίρου των εμπορικών καταστημάτων της Αθήνας από την αρχή του έτους, το 68% αναφέρει πτώση πωλήσεων, ενώ μόλις ένας στους δέκα (ποσοστό 11,6%) αναφέρει αύξηση το φετινό πεντάμηνο συγκριτικά με πέρσι.