Νέος νόμος στη Γερμανία επιτρέπει στους καταναλωτές να πληρώνουν λιγότερα, αν αποδεδειγμένα η διαδικτυακή τους σύνδεση είναι πιο αργή από ότι αναγράφεται στο συμβόλαιό τους.
Ελάχιστα πράγματα εκνευρίζουν τους χρήστες του διαδικτύου τόσο, όσο μια αργή σύνδεση. Πόσο μάλλον όταν το συμβόλαιό τους προβλέπει πολύ υψηλότερες ταχύτητες. Σύμφωνα με την Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Δικτύων πολύ συχνά καταναλωτές διαμαρτύρονται στην υπηρεσία για ίντερνετ που…σέρνεται παρά τις υποσχέσεις των εταιριών τηλεπικοινωνίας ότι θα…πετά. Λύση σε ένα χρόνιο πρόβλημα των καταναλωτών στη Γερμανία ίσως δώσει ο επικαιροποιημένος νόμος τηλεπικοινωνιών, ο οποίος ενισχύει τα δικαιώματα των καταναλωτών έναντι των τηλεπικοινωνιακών εταιριών, όπως η Vodafone, η o2 και η Deutsche Telekom.
Στα συμβόλαια αναγράφεται, ως γνωστόν, η ανώτερη και η ελάχιστη ταχύτητα του διαδικτύου. Για να έχει δικαίωμα ο καταναλωτής να πληρώσει λιγότερα οφείλει να κάνει συγκεκριμένο αριθμό μετρήσεων με την εφαρμογή της Ομοσπονδιακής Υπηρεσίας Δικτύων, την οποία θα έχει εγκαταστήσει στον υπολογιστή. Απαραίτητο είναι επίσης να κάνει μετρήσεις μέσω καλωδίου LAN και όχι μέσω του ασύρματου δικτύου WiFi.
Κορυφαία κατάκτηση για τους καταναλωτές
Οι γερμανικές ενώσεις προστασίας καταναλωτών δηλώνουν ενθουσιασμένες από το δικαίωμα μείωσης του μηναίου λογαριασμού: “Πρόκειται για μια από τις σημαντικότερες κατακτήσεις στην προστασία καταναλωτών”, λέει η Σουζάνε Μπλομ, αρμόδια για ψηφιακά ζητήματα στον Ομοσπονδιακό Σύνδεσμο Ενώσεων Προστασίας Καταναλωτών VZBV, μιας και κατά την εκτίμησή της αναγκάζει τους παρόχους ίντερνετ να δίνουν πιο ακριβή στοιχεία για τις συνδέσεις που προσφέρουν και αποτρέπει υποσχέσεις στο καταναλωτικό κοινό με εξωπραγματικές και ανέφικτες διαδικτυακές ταχύτητες.
Ο επικαιροποιημένος νόμος προβλέπει “δικαίωμα μείωσης της μηνιαίας τιμής όταν διαπιστώνονται συνεχείς ή τακτικές αποκλίσεις από την ανώτατη ταχύτητα που προβλέπεται στο συμβόλαιο”. Σε αυτή την περίπτωση το αντίτιμο περιορίζεται στο ίδιο ποσοστό όπως και η μείωση της ταχύτητας. Με απλά λόγια: Πέφτει η ταχύτητα στο 50% της ανώτερης ταχύτητας, τότε πληρώνεις τα μισά.
Ο νόμος είναι συγκεκριμένος για τις προϋποθέσεις καταβολής μειωμένου μηνιαίου αντίτιμου. Ο καταναλωτής οφείλει να πραγματοποιήσει σε δύο μέρες από τουλάχιστον 10 μετρήσεις. Αν και στις δύο μέρες η ταχύτητα δεν φθάσει τουλάχιστον μια φορά το 90% της ανώτατης ταχύτητας που προβλέπει το συμβόλαιο, τότε έχει δικαίωμα να πληρώσει λιγότερα. Το ίδιο ισχύει και σε περίπτωση που καταμετρηθούν τιμές χαμηλότερες της ελάχιστης τιμής που αναγράφει το συμβόλαιο.
Τι λένε όμως οι τηλεπικοινωνιακές εταιρίες για τις νέες προβλέψεις του νόμου; Όλα δείχνουν ότι θα συμμορφωθούν και δεν θα εκφράσουν αντιρρήσεις. Ο επικεφαλής της συνδέσμου παρόχων VATM Γιούργκεν Γκρίτσνερ επισημαίνει πάντως ότι οι καταναλωτές δεν θα πρέπει να εστιάζουν τόσο στις ταχύτητες, όσο στην χρηστικότητα. Σύμφωνα με τον επικεφαλής, ενδέχεται οι ταχύτητες να είναι όντως χαμηλότερες των προβλεπομένων, αλλά ο καταναλωτής να μπορεί να στείλει χωρίς περιορισμούς ηλεκτρονικά μηνύματα ή αρχεία βίντεο σε άλλους χρήστες. Ο Γιούργκεν Γκρίτσνερ είναι ωστόσο πεπεισμένος ότι οι διατάξεις του νέου νόμου “θα ωφελήσουν εν τέλει τους καταναλωτές”.
Πηγή: DW