Η Apple και η Samsung κυριάρχησαν στις χριστουγεννιάτικες αγορές φέτος, αλλά και οι δύο είχαν μια υποτονική εορταστική περίοδο, σύμφωνα με έρευνα της Flurry Analytics της Yahoo.
Η ερευνητική εταιρία εξέτασε τις «ενεργοποιήσεις» νέων τηλεφώνων και tablet την περίοδο από τις 19 μέχρι τις 25 Δεκεμβρίου και ανακάλυψε ότι και οι δύο εταιρίες εξακολουθούν να βρίσκονται στην κορυφή. Η Apple, όμως, είδε μια υποχώρηση στο μερίδιο αγοράς της, ενώ η Samsung εμφάνισε ελαφριά αύξηση.
Φέτος, το 44% των ενεργοποιήσεων παγκοσμίως αντιστοίχισαν σε συσκευές της Apple, σηματοδοτώντας μια πτώση από το 49,1% που καταγράφηκε την ίδια περίοδο του 2015, αλλά και από το 51,3% του 2014.
Στο μεταξύ, το 21% των ενεργοποιήσεων ήταν από συσκευές Samsung. Το ποσοστό αντανακλά μια μικρή άνοδο σε σχέση με το περσυνό 19,8%.
Το CNBC επισημαίνει πως τα νούμερα δείχνουν απροσδόκητα, καθώς η Apple κυκλοφόρησε δύο νέα εμβληματικά iPhones το Σεπτέμβριο και η Samsung δοκιμάστηκε από το σκάνδαλο με το Note 7. Σημειώνει, βέβαια, ότι οι ενεργοποιήσεις δεν είναι το ίδιο πράγμα με τις πωλήσεις.
Η Apple δεν έχει δημοσιεύσει επίσημα στοιχεία για τις πωλήσεις των γιορτών, αλλά ο διευθύνων σύμβουλος Tim Cook ανέφερε την Τετάρτη μιλώντας στο διεθνές δίκτυο ότι η φετινή ήταν μια «πολύ καλή εορταστική περίοδος».
Το 2016 ήταν μια δύσκολη χρονιά για τον τεχνολογικό κολοσσό, ο οποίος εμφάνισε την πρώτη του ετήσια πτώση σε έσοδα από το 2001 και μετά, όταν δημοσιοποίησε τα ετήσια αποτελέσματά του τον Οκτώβριο.
Η Flurry Analytics ανακάλυψε ακόμη ότι η κινεζική κατασκευάστρια Huawei στάθηκε η τρίτη δημοφιλέστερη μάρκα, με 3% των ενεργοποιήσεων νέων τηλεφώνων και tablet. Η Huawei επεκτείνει επιθετικά το τμήμα smartphones το τελευταίο διάστημα και παράγει high end αλλά και μεσαίας κλάσης τηλέφωνα για να προσελκύσει ένα μεγαλύτερο εύρος καταναλωτών.
Η LG ακολουθεί στην τέταρτη θέση, ενώ η Google Pixel δεν υπάρχει καν στη λίστα, πράγμα που δεν εξέπληξε τους αναλυτές.