Στην τελική του ευθεία μπαίνει το μεγαλύτερο συγκοινωνιακό έργο της Αθήνας για τα επόμενα χρόνια, η γραμμή 4 του μετρό.
Λίγο μετά τις 14:00 ολοκληρώθηκε η αποσφράγιση των φακέλων των οικονομικών προσφορών για τη Γραμμή 4 του Μετρό.
Η κοινοπραξία ΑΒΑΞ – Ghella – Alstom προσφέροντας έκπτωση ύψους 12,19%, ανακηρύσσεται, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, προσωρινή ανάδοχος για την Γραμμή 4 του Μετρό.
Η προσφορά αφορά την κατασκευή της πρώτης φάσης της Γραμμής 4 του Μετρό και συγκεκριμένα το τμήμα Άλσος Βεΐκου – Γουδή.
Στο επόμενο στάδιο, θα γίνουν οι έλεγχοι των προσφορών. Από την Αττικό Μετρό εκφράζεται η αισιοδοξία ότι εάν δεν προκύψουν προσφυγές, μέχρι το τέλος του πρώτου τριμήνου του 2021 είναι εφικτή η κήρυξη οριστικού αναδόχου.
Το έργο προϋπολογισμού 1,8 δισ. ευρώ είναι το μεγαλύτερο έργο υποδομής που σχεδιάζεται αυτή τη στιγμή στην Ευρωπαϊκή Ένωση και πρόκειται, σύμφωνα με την ίδια ανακοίνωση, να επανασχεδιάσει ριζικά το χάρτη των μετακινήσεων στο λεκανοπέδιο.
Ο προγραμματισμός της Αττικό Μετρό
Το πρώτο τμήμα της νέας γραμμής 4 του μετρό της Αθήνας από το Άλσος Βεϊκου έως το Γουδή, θα έχει μήκος 12,8 χιλιομέτρων και περιλαμβάνει την κατασκευή 15 υπόγειων σταθμών.
Το έργο θα αναβαθμίσει σημαντικά το δίκτυο αστικών συγκοινωνιών της πρωτεύουσας, δεδομένου ότι θα εξυπηρετεί εκατοντάδες χιλιάδες πολίτες οι οποίοι κατοικούν σε πυκνοδομημένες περιοχές, όπως το Γαλάτσι, την Κυψέλη, τα Εξάρχεια, τα Ιλίσια και την περιοχή του Ζωγράφου.
Εκτός συγκλονιστικού απροόπτου θα χρειαστούν περισσότερα από οκτώ χρόνια που προβλέπονται στο χρονοδιάγραμμα του έργου για να ολοκληρωθεί η πρώτη φάση της νέας γραμμής. Όπως αναφέρουν, καθυστερήσεις έχουν σημειωθεί σε όλα τα έργα μετρό με χαρακτηριστικότερα παραδείγματα το μετρό Θεσσαλονίκης και την επέκταση προς τον Πειραιά.
Συνολικά η γραμμή 4 θα έχει προϋπολογισμό ύψους 3,8 δισ. ευρώ, μήκος 38 χιλιομέτρων και 35 νέους σταθμούς οι οποίοι πρόκειται να κατασκευαστούν σε τέσσερις ξεχωριστές φάσεις.
Οι 15 σταθμοί της γραμμής 4 του μετρό είναι:
- Βεΐκου
- Γαλάτσι
- Ελικώνος
- Κυψέλη
- Δικαστήρια
- Αλεξάνδρας
- Εξάρχεια
- Ακαδημίας
- Κολωνάκι
- Ευαγγελισμός
- Καισαριανή
- Πανεπιστημιούπολη
- Ιλίσια
- Ζωγράφου
- Γουδή
Ο χάρτης με τις γραμμές του μετρό
Οι διαδρομές του μετρό της Αθήνας. Ανάμεσά τους και η επέκταση της γραμμής 4 (η κίτρινη γραμμή).
Συγκεκριμένα, η γραμμή θα ξεκινά από το Άλσος Βεΐκου στο Γαλάτσι, θα περνάει από την Κυψέλη, τα δικαστήρια, τα Εξάρχεια, τον Ευαγγελισμό, την Πανεπιστημιούπολη, τα Ιλίσια και θα καταλήγει στου Γουδή.
Εκτός από την κατασκευή των 15 σταθμών της πρώτης φάσης, ο προγραμματισμός της Αττικό Μετρό περιλαμβάνει τα εξής τρία τμήματα:
- Τμήμα Β: Γουδή-Μαρούσι-Εθνική Οδός (μήκους 14 χιλιομέτρων και 11 σταθμούς).
- Τμήμα Γ: Ευαγγελισμός-Άνω Ηλιούπολη (μήκους 4,1 χιλιομέτρων και 3 σταθμούς).
- Τμήμα Δ: Άλσος Βεΐκου-Πετρούπολη (μήκους 7,3 χιλιομέτρων και 6 σταθμούς).