Στα 50 χρόνια που εργάζεται στη βιομηχανία αυτοκινήτων της Βρετανίας, ο John Cooper επιβίωσε από πολλές αναταραχές. Καμιά τους δεν ήταν πιο τρομακτική, από την προοπτική του Brexit.
Ο διαχωρισμός της βιομηχανίας αυτής από τις αγορές όπου καταγράφονταν οι υψηλότερες πωλήσεις, σημαίνει ότι οι περικοπές θέσεων εργασίας και η επιβράδυνση της παραγωγής των αυτοκινητοβιομηχανιών της Βρετανίας, που έχουν επιβληθεί τους τελευταίους μήνες θα μπορούσε να είναι μόνο ένα προοίμιο για ευρύτατες περικοπές.
Το σοκ μόλις αρχίζει να φαίνεται. Από τον Οκτώβριο, 650 συνάδελφοι του Cooper έχουν χάσει τη δουλειά τους στο εργοστάσιο, όπου η Vauxhall Motors παράγει τα hatchback της Astra. Οι υπόλοιποι 1.200 εργαζόμενοι ανησυχούν ότι το εργοστάσιο μπορεί να κλείσει αν το Ηνωμένο Βασίλειο χάσει την χωρίς δασμούς πρόσβαση στην Ευρώπη. Πέρα από τον ποταμό Mersey, από το εργοστάσιο της Vauxhall, η Jaguar Land Rover σχεδιάζει περικοπές στην παραγωγή.
“Οι άνθρωποι δεν πρέπει να υποτιμούν τους κινδύνους που φέρνει το Brexit”, δήλωσε ο Cooper, εκπρόσωπος του συνδικάτου, έξω από το εργοστάσιο στο Ellesmere Port κοντά στο Λίβερπουλ, όπου εργάστηκε από τότε που ήταν 18 ετών. “Γιατί η Nissan θα συνεχίσει να επενδύει στο βορειοανατολικό τμήμα της χώρας, όταν έχει στην Ισπανία εργοστάσιο όπου μπορεί να κατασκευάσει το ίδιο αυτοκίνητο χωρίς χρέωση 10%; ”
Αν η πρωθυπουργός Theresa May συνεχίσει την πολιτική της, μέχρι του χρόνου η Βρετανία θα ξεκινήσει να αποσυνδέει τους δεσμούς της με το ευρωπαϊκό μπλοκ μετά από μια μεταβατική περίοδο, συνεπώς θα τελειώσει και το καθεστώς τελωνειακής ένωσης, το οποίο ισχύει από το 1973. Κατά συνέπεια, επιβάλλονται δασμοί μετά από αυτό. Το Λονδίνο και οι Βρυξέλλες, διαφωνούν ως τώρα για τους όρους του διαζυγίου τους.