8 στους 10 Έλληνες δεν πληρώνουν εισιτήριο σε λεωφορεία και τρόλεϊ

Κατάρρευση στα έσοδα του φετινού Αυγούστου, παρατηρήθηκε στον ΟΣΥ, στη ΣΤΑΣΥ και τον ΟΑΣΑ, στον οποίο η διοίκηση αναμένει μείωση στα έσοδα των εισιτηρίων για το Σεπτέμβριο ενώ έχουν αρχίσει να σκέφτονται ότι η «μαύρη τρύπα» 77 εκατ. ευρώ, που προβλεπόταν για φέτος, ίσως να είναι και φρούδες ελπίδες μπροστά στα νούμερα που πρόκειται να έρθουν.

Στην εξαιρετικά δύσκολη αυτή κατάσταση στα λεωφορεία και τα τρόλεϊ της Αθήνας, έχουν οδηγήσει οι ισχυρισμοί των εργαζομένων ότι, όπως δείχνουν τα νούμερα, οκτώ στους δέκα επιβάτες τους, δεν πληρώνουν εισιτήριο.

Σύμφωνα με την Ημερησία, τα έσοδα του φετινού Αυγούστου, ήταν ακόμα λιγότερα και από τον περσινό, όπου υπήρχε ακόμα φρέσκο το σοκ των capital controls.

Μάλιστα ιδιαίτερα χαρακτηριστικό είναι το γεγονός πως ενώ πέρσι τον Αύγουστο τα έσοδα του ΟΣΥ ανήλθαν στα 5,5 εκατομμύρια ευρώ, φέτος δεν ξεπέρασαν τα 5, την ώρα που η μισθοδοσία του οργανισμού ανέρχεται στα 7 εκατομμύρια ευρώ!

Όπως αποκαλύπτουν και εργαζόμενοι σε λεωφορεία και τρόλεϊ, αρκετοί από τους επιβάτες χρησιμοποιούν ως πρόφαση το ότι είναι άνεργοι, με σκοπό να εκμεταλλευτούν τη νέα ρύθμιση που επιτρέπει σε ανέργους που θα επιδείξουν κάρτα ΟΑΕΔ, να επιβιβάζονται χωρίς εισιτήριο.

Σύμφωνα με τα οικονομικά μεγέθη των προϋπολογισμών, η ΣΤΑΣΥ (Σταθερές Συγκοινωνίες ΑΕ) είχε για το 2015 έσοδα 111,5 εκατ. ευρώ και έξοδα 144 εκατ. ευρώ.

Τα προηγούμενα χρόνια εμφάνιζε κερδοφορία κι έτσι δεν χρειάστηκε να επέμβει το κράτος, ενώ φέτος θα λάβει επιχορήγηση ύψους 1,2 εκατ. ευρώ. Από την άλλη ο ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες ΑΕ) εμφάνισε συνολικά κέρδη σχεδόν 300 εκατ. ευρώ και έξοδα 377 εκατ. ευρώ.

Όπως τονίζεται, αν επιβεβαιωθούν οι «Κασσάνδρες» και συνεχιστεί η μείωση στις εισπράξεις από τα εισιτήρια, οι ζημιές μπορεί να ξεπεράσουν στο σύνολό τους τα 130 εκατομμύρια ευρώ.




Δημοσιεύθηκε την
Κατηγοριοποιημένα ως Οικονομία