Σε μία εποχή που οι τράπεζες μειώνουν την έκθεσή τους στη ναυτιλία και κυρίως οι ευρωπαϊκές, με τα επενδυτικά funds να αποτελούν την εναλλακτική λύση χρηματοδότησης για τις ναυτιλιακές εταιρείες, χωρίς όμως να μπορούν να σπάσουν την υπάρχουσα εξάρτηση της ναυτιλιακής βιομηχανίας με τα πιστωτικά ιδρύματα, οι επενδύσεις σε αγορές πλοίων συνεχίζονται.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου Allied Research Από τις αρχές του χρόνου έως τις 8 Σεπτεμβρίου του 2017 έχουν επενδυθεί συνολικά 14,4 δισεκατομμύρια δολάρια για την αγορά 1.105 πλοίων συνολικής χωρητικότητας 71,7 εκατομμυρίων τόνων και μέσο όρο ηλικίας τα επτά έτη.
Από αυτά ξηρού φορτίου είναι 474 αξίας έξι δισ. δολαρίων, χωρητικότητας 35,8 εκατ. τόνων και μ.ο. ηλικίας τα 10 έτη.
Δεξαμενόπλοια είναι τα 268 , αξίας 4,8 δισ., χωρητικότητας 24,7 εκατ. και μ.ο. ηλικίας τα 11 έτη.
Ακολουθούν -τα containers που είναι 199 , αξίας 1,3 δισ. χωρητικότητας 8,9 εκατ. και μ.ο. ηλικίας 11 έτη -τα gas carriers 29 στον αριθμό, τα γενικού φορτίου 44 συνολικά, τα ro-ro 13 τον αριθμό και άλλου τύπου 78 πλοία.
Οι Έλληνες
Οι ελληνικών συμφερόντων εταιρείες eιδικότερα, σύμφωνα με τα στoιχεία της Allied Shipping Research μέσα στις 36 εβδομάδες έχουν επενδύσει ήδη 3,3 δισεκατομμύρια δολάρια για την αγορά 202 πλοίων εκ των οποίων 132 είναι φορτηγά, 44 δεξαμενόπλοια, 19 μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τρία υγραεριοφόρα.
Οι Έλληνες έχουν δώσει το 22,9% από το σύνολο των κεφαλαίων που έχουν επενδυθεί σε αγορές πλοίων παγκοσμίως που φθάνουν τα 14,4 δισεκατομμύρια δολάρια.
Επίσης, οι αγορές τους καλύπτουν το 18,2% σε αριθμό πλοίων που έχουν αγοραστεί παγκοσμίως και ανέρχονται συνολικά στα 1.105 τον αριθμό.
Οι άμεσοι ανταγωνιστές των Ελλήνων που είναι οι Κινέζοι έχουν δώσει 1,4 δισεκατομμύρια δολάρια για 143 πλοία.
Πηγή: Newmoney