To 83% των Ελλήνων πιστεύει ότι η ύφεση θα συνεχιστεί και το 2018, ποσοστό που είναι το υψηλότερο ανάμεσα στις 63 χώρες που συμμετέχουν στην έρευνα της Nielsen ανά τον κόσμο. Άλλη θλιβερή πρωτιά της Ελλάδας, μεταξύ των χωρών της ΕΕ, αφορά την εργασιακή ανασφάλεια με τρεις στους δέκα να ανησυχούν για την εργασία τους.
Ακολουθούν οι ανησυχίες για τα χρέη /οφειλές του νοικοκυριού (30%) με 7 στους 10 να προσπαθούν σε σταθερή βάση να περικόψουν τα έξοδο και για την οικονομία (28%). Άγχη που παραμένουν δε τα ίδια και αμείωτα από το 2013…
Το μόνο θετικό στοιχείο που καταγράφει η έρευνα -αν και λίγο αντιφατικό δεδομένων των παραπάνω- είναι η αύξηση της καταναλωτικής εμπιστοσύνης το γ’ τρίμηνο του 2017.
Ειδικότερα, σύμφωνα με την έρευνα Consumer Confidence της Nielsen στην Ελλάδα, στις 60 μονάδες ανήλθε ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης το τρίτο τρίμηνο 2017 στην Ελλάδα, παρουσιάζοντας αύξηση οκτώ μονάδων.
Σύμφωνα με την έρευνα, ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης έχει επηρεαστεί, κυρίως, από τις πιο θετικές εκτιμήσεις για την ανεργία τους επόμενους δώδεκα μήνες, σε σχέση με το δεύτερο τρίμηνο του 2017.
Το 83% βλέπει ύφεση και το 2018
Όπως προκύπτει από τα ευρήματα της έρευνας, ποσοστό 83% των ερωτηθέντων πιστεύουν ότι η χώρα θα συνεχίσει να βρίσκεται σε οικονομική ύφεση και την επόμενη χρονιά. Σημειώνεται, ότι είναι το υψηλότερο ποσοστό ανάμεσα στις 63 χώρες που συμμετέχουν στην έρευνα της Nielsen ανά τον κόσμο.
3 στους 10 ανησυχούν για τη δουλειά τους
Μεταξύ των ευρωπαϊκών χωρών, η Ελλάδα εξακολουθεί να καταλαμβάνει την πρώτη θέση αναφορικά με την εργασιακή ανασφάλεια καθώς τρεις στους δέκα Έλληνες ανησυχούν για την εργασία τους.
Ακολουθούν οι ανησυχίες για τα χρέη /οφειλές του νοικοκυριού (30%) και για την οικονομία (28%). Τις συγκεκριμένες τρεις ανησυχίες εξακολουθούν να ξεχωρίζουν σταθερά οι Έλληνες από το 2013, σύμφωνα με την Nielsen.
7 στους 10 «σφίγγουν κι άλλο το ζωνάρι»
Επτά στους δέκα Έλληνες προσπαθούν σε σταθερή βάση να περικόψουν τα έξοδα του νοικοκυριού τους, σημαντικά μεγάλη μερίδα του πληθυσμού εάν συγκριθεί με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο (56%).
Ειδικότερα, οι κύριες ενέργειες των Ελλήνων για περικοπή των εξόδων συνεχίζουν να εντοπίζονται στη μείωση των δαπανών μέσω της αγοράς φθηνότερων ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων (70%), των περικοπών στα έξοδα για διασκέδαση εκτός σπιτιού (71%) και στα έξοδα για ρουχισμό (63%).