Παραμένουν στα 130 από 150 που ήταν η πρόταση – Νέες πινακίδες κυκλοφορίας για όλους ανακοίνωσε ο Χρ. Σπίρτζης κατά την παρουσίαση τοη ν/σ, χωρίς όμως περαιτέρω διευκρινίσεις
Ένα βήμα πίσω κάνει ο υπουργός Υποδομών Χρίστος Σπίρτζης στα όρια ταχύτητας, τα οποία διατηρεί στα 130 χιλιόμετρα. Μετά τις αντιδράσεις που προκάλεσε στους συγκοινωνιολόγους, η πρόταση να ανέβει το όριο ταχύτητας στα 150 χιλιόμετρα σε όλους τους αυτοκινητοδρόμους, το υπουργείο αφήνει αμετάβλητες τις ταχύτητες στο νέο ΚΟΚ, αναφέρει το newmoney.gr.
Το σχετικό σχέδιο νόμο βρίσκεται σε στάδιο της τελικής επεξεργασίας από την Γενική Γραμματεία της Κυβέρνησης, με στόχο να κατατεθεί τις επόμενες μέρες στην βουλή. Τρεις κυρίως είναι οι αλλαγές που ανακοίνωσε τις προηγούμενες μέρες ο κ. Σπίρτζης ως αποτέλεσμα βελτιώσεων αλλά και παρεμβάσεων που έγιναν αμέσως μετά την δημοσιοποίησή του. Η κατάργηση της έκπτωσης κατά 50% των προστίμων που πληρώνονται εντός 10 ημερών από την επιβολή τους, η καθιέρωση για πρώτη φορά ποινών για ανάρμοστη οδική συμπεριφορά επαγγελματιών οδηγών (μούτζα) και τα όρια ταχύτητας. Ο νέος νόμος για τον ΚΟΚ έγινε γνωστός στο πανελλήνιο πολύ πριν παρουσιαστεί από τις ρυθμίσεις που περιλαμβάνει για τις ηλεκτρονικές πλατφόρμες διαμεσολάβησης ταξί. Πρόσφατα, ο υπουργός Υποδομών δήλωσε ότι οι ρυθμίσεις που έχουν προβλεφθεί στο νόμο δεν αλλάζουν, υποχρεώνοντας τις εταιρείες (Beat, Uber κ.α) να έχουν έδρα την Ελλάδα, να κόβουν αποδείξεις αλλά και να δηλώνουν τους οδηγούς που συνεργάζονται.
Οι άλλες ρυθμίσεις του ΚΟΚ
Προκειμένου να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα με τα ανασφάλιστα οχήματα, το υπουργείο δημιουργεί μια νέα κεντρική βάση δεδομένων με όλες τις πινακίδες, πλήρως διασυνδεδεμένη με τα συναρμόδια υπουργεία Οικονομικών και Προστασίας του Πολίτη. Επιπλέον, φέρνει σημαντικές αλλαγές στα εισαγόμενα οχήματα αυτοκίνητα. Θεσπίζονται μηχανισμοί ελέγχου, με στόχο την καταπολέμηση των παράνομων κυκλωμάτων με συγκεκριμένες βεβαιώσεις που πλέον θα παρέχονται με ηλεκτρονικό τρόπο. Τέτοιες βεβαιώσεις είναι η έγκριση τύπου με την οποία ταξινομήθηκε ένα αυτοκίνητο, ημερομηνία ταξινόμησης, βεβαίωση από επίσημους αντιπροσώπους σχετικά με ποιες ανακλήσεις έχουν γίνει, βεβαίωση του ΚΤΕΟ της χώρας προέλευσης κ.α.
Ο νέος ΚΟΚ ταξινομεί τις παραβάσεις σε τρεις κατηγορίες: στις χαμηλής, μεσαίας και υψηλής επικινδυνότητας. Προβλέπονται επίσης και δύο πρόσθετες κατηγορίες: της πολύ υψηλής συχνότητας και τις αντικοινωνικής συμπεριφοράς.
Οι ποινές ποσοτικοποιούνται με βάση εισοδηματικά κριτήρια. Το αρχικό σχέδιο προέβλεπε μείωση 40% σε όλα τα πρόστιμα. Χθες ο κ. Σπίρτζης ανακοίνωσε σε συνέντευξή του ότι θα γίνει 50% ενώ θα ισχύσει η τριπλάσια προσαύξηση, ανάλογα με το εισόδημα του κάθε οδηγού. Ο ΚΟΚ τιμωρεί παραδειγματικά τις επικίνδυνες καθημερινές συνήθειες όπως η χρήση κινητού, η έλλειψη κράνους και ζώνης ασφαλείας, η στάθμευση σε ράμπες ή η παρεμπόδιση της διάβασης των ατόμων με αναπηρία και τη χρήση της Λωρίδας Έκτακτης Ανάγκης στους αυτοκινητοδρόμους. Στις περιπτώσεις αυτές προβλέπεται απευθείας αφαίρεση πινακίδων και άδειας οδήγησης για 60 ημέρες Επίσης για φορτηγά που προσπερνούν μέσω της δεξιάς λωρίδας προβλέπεται αφαίρεση οδήγησης για 30 ημέρες.