Τις διαδικασίες για το σχεδιασμό και τη δημοπράτηση αναλογικού συστήματος χρέωσης δορυφορικής τεχνολογίας ξεκινά το υπουργείο Υποδομών, σε υλοποίηση των δεσμεύσεων για χιλιομετρική χρέωση σε όλους τους αυτοκινητοδρόμους από τα τέλη του 2018.
Σύμφωνα με απόφαση του υπουργού Υποδομών, Χρήστου Σπίρτζη, που δημοσιεύτηκε πρόσφατα στη Διαύγεια, το ολοκληρωμένο σύστημα θα καλύπτει το σύνολο των πέντε αυτοκινητοδρόμων δηλαδή τα έργα των συμβάσεων παραχώρησης: Μαλιακός – Κλειδί του Αυτοκινητόδρομου Πάτρα – Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Εύζωνοι (ΠΑΘΕ), Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδος (Ε65), Ιόνια Οδός από Αντίρριο μέχρι Ιωάννινα, και τμήμα του ΠΑΘΕ από Μεταμόρφωση – Σκάρφεια και Σχηματάρι – Χαλκίδα, το Ελευσίνα – Κόρινθος – Πάτρα και το Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα με τον κλάδο Λεύκτρο – Σπάρτη.
Η αναλογική χρέωση θα εφαρμοστεί και στην Εγνατία Οδό, για την οποία μάλιστα πρόσφατα αποφασίστηκε να προχωρήσει -μετά από πολλές αναβολές- ο σχεδιασμός για την εγκατάσταση 38 νέων σταθμών διοδίων (μετωπικών και πλευρικών), απόφαση που «σερβιρίστηκε» με το άλλοθι της αναλογικής χρέωσης.