Πέντε παρεμβάσεις στον τομέα των μεταφορών και των υποδομών φέρνει το πολυνομοσχέδιο, υιοθετώντας το Ηλεκτρονικό Σύστημα Παρακολούθησης Τεχνικών Έργων, (σ.σ αρχικά είχε περιληφθεί στο νομοσχέδιο για τα δημόσια έργα), το σώμα Επιμετρητών και τον φορέα που θα διενεργήσει τον διαγωνισμό για το αναλογικό σύστημα διοδίων. Όπως ανέφερε χθες κατά την ομιλία του στην βουλή ο υπουργός Υποδομών Χρίστος Σπίρτζης, το υπουργείο συστήνει ένα Κεντρικό Ηλεκτρονικό Σύστημα Παρακολούθησης Τεχνικών Έργων (ΚΗΣΠΑΤΕ), όπου για πρώτη φορά θα είναι δυνατή η ηλεκτρονική παρακολούθηση της εκτέλεσης ενός δημόσιου ή ιδιωτικού έργου. «Πώς θα ξέρουμε ποια έργα γίνονται στη χώρα, όταν δεν έχουμε τέτοια εργαλεία; Πώς θα διασφαλίσουμε το δημόσιο συμφέρον, αν δεν ξέρουμε ότι σε κάθε δήμο εκτελούνται αυτά τα έργα, σε κάθε περιφέρεια, σε κάθε Υπουργείο;
Πώς θα μπορούμε να έχουμε ένα αξιόπιστο σύστημα παρακολούθησης, όταν δεν ξέρουμε καν τα μηχανήματα που υπάρχουν στη χώρα, αν δουλεύουν στο α΄ δημόσιο έργο ή στο β΄ ιδιωτικό» ανέφερε ο κ. Σπίρτζης. Όπως επισήμανε με αυτό το σύστημα θα ξέρουμε ποιος εργολάβος κάνει τι, με ποιον υπεργολάβο, ποιος μελετητής κάνει τι και με ποιους άλλους συνεργάζεται, ποιοι ασχολούνται στα δημόσια έργα και ποιοι στα ιδιωτικά, αναφέρει το newmoney.
Με άλλο άρθρο του πολυνομοσχεδίου (το άρθρο 218) συστήνεται Ειδικό Σώμα Επιμετρητών Δημόσιων και Ιδιωτικών Έργων, με στόχο την υποβοήθηση της διενέργειας των απαραίτητων επιμετρήσεων.
Ο κ. Σπίρτζης σημείωσε χθες ότι το σώμα αυτό είναι αναγκαίο λόγω της υποστελέχωσης των τεχνικών υπηρεσιών. «Κάνουμε ένα Σώμα γιατί μας παραδώσατε τεχνικές υπηρεσίες με μηδέν μηχανικούς ή με ελάχιστους μηχανικούς. Να μπορεί ο μηχανικός δημόσιος υπάλληλος που δεν μπορεί, δεν έχει την ευχέρεια στο γραφείο, να πει θέλουμε να πάρουμε δύο επιμετρητές να μας βοηθήσουν. Να μπορεί ο ιδιώτης να μην εμπιστεύεται μόνο τον εργολάβο ή τον μηχανικό του, αλλά να πάρει από αυτό το Σώμα έναν επιμετρητή για να μην πληρώνει στο ιδιωτικό έργο τσάμπα λεφτά ή παραπάνω λεφτά, παραπάνω ποσότητες» είπε.
Στο άρθρο 219 του πολυνομοσχεδίου προβλέπεται επέκταση του χρόνου αποζημίωσης για τους εξεταστές των αδειών οδήγησης έως τις 30 Απριλίου ενώ ο υπουργός δήλωσε ότι επίκεινται ξεχωριστό νομοσχέδιο. Με τον τρόπο αυτό οι εξεταστές θα επιστρέψουν στα καθήκοντά τους και έτσι θα ξεμπλοκάρει η χορήγηση διπλωμάτων οδήγησης.
Αλλαγές που ήταν όμως δρομολογημένες έρχονται και στην ελάχιστη διάρκεια μίσθωσης των ενοικιαζόμενων ιδιωτικών αυτοκινήτων με οδηγό από έξι σε τρεις ώρες.
Τέλος, με την υπογραφή της σύμβασης για την εγκατάσταση ηλεκτρονικού συστήματος διοδίων που θα γίνει τον Φεβρουάριο, αρμόδια υπηρεσία θα είναι η υπηρεσία του υπουργείου Υποδομών για τις παραχωρήσεις (Ειδική Υπηρεσία Δημοσίων Έργων Κατασκευής Συγκοινωνιακών Έργων με Σύμβαση Παραχώρησης – ΕΥΔΕ / ΚΣΕΣΠ) και όχι η νέα κρατική Εταιρεία Οδικών Τελών που έχει συσταθεί στο υπουργείο.