Πρώτοι μακράν του δεύτερου παραμένουν οι Έλληνες εφοπλιστές στις αγοραπωλησίες πλοίων. Από τις αρχές του χρόνου και έως τα τέλη Αυγούστου έχουν δώσει 2,8 δισεκατομμύρια δολάρια για την αγορά 173 μεταχειρισμένων πλοίων.
Συνολικά μέσα στο 8μηνο του 2018 έχουν αγοραστεί 961 πλοία εκ των οποίων 386 φορτηγά, 249 δεξαμενόπλοια, 157 containerships και 28 υγραεριοφόρα, συνολικής αξίας 11,4 δισεκατομμυρίων δολαρίων, αναφέρει το newmoney.
Οι Έλληνες έχουν δώσει το 24,3% από το συνολικό ποσό που έχει επενδυθεί παγκοσμίως σε αγορές πλοίων ενώ σε αριθμό πλοίο έχουν αγοράσει το 18%.
Οι Κινέζοι ανταγωνιστές τους στο ίδιο χρονικό διάστημα έβγαλαν από τα ταμεία τους 1,1 δισεκατομμύριο δολάρια για την απόκτηση 140 πλοίων.
Σύμφωνα με τα στοιχεία τα ου ναυλομεσιτικού οίκου Αllied Shipping, από τα 173 πλοία που αγόρασαν οι ναυτιλιακές εταιρείες ελληνικών συμφερόντων τα 107 είναι φορτηγά αξίας 1,4 δισεκ. δολ., 42 δεξαμενόπλοια αξίας 904,2 εκατ., 20 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων κόστους 347,0 εκ. και τέσσερα υγραεριοφόρο αξίας 106,7 εκατ.
Από τα 140 πλοία που αγόρασαν οι εταιρείες κινεζικών συμφερόντων τα 96 είναι φορτηγά, 38 δεξαμενόπλοια, τέσσερα containerships και δύο υγραεριοφόρα.
Στην τρίτη θέση είναι οι Γερμανοί που έχουν δώσει 380,2 εκατομμύρια δολάρια για να αγοράσουν 57 πλοία εκ των οποίων οκτώ φορτηγά, 17 δεξαμενόπλοια και 32 μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.