Ψηλά τον πήχη για τα έσοδα από ιδιωτικοποιήσεις έθεσε με σημερινές της δηλώσεις η πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ κυρία Λίλα Τσιτσογιαννοπούλου.
Μιλώντας την Πέμπτη σε δημοσιογράφους ανέφερε ότι για το 2017 έχουν ήδη εξασφαλιστεί έσοδα 2 δις ευρώ και ότι με τη συνέχιση του προγράμματος που περιλαμβάνει τις ενεργειακές εταιρείες, την Εγνατία, τον ΟΤΕ, τον ΟΛΘ, τον ΔΕΣΦΑ, την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, τα 10 Περιφεριακά Λιμάνια, τα ακίνητα, τις μαρίνες και τα αναμενόμενα έσοδα από το αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος θεωρείται εφικτό για πιαστεί ο στόχος για έσοδα ως 6 δις ευρώ την τριετία 2016-2018, σύμφωνα με το newmonney.
ΔΕΗ: πρώτα οι λιγνιτικές
Η κύρια Τσιτσογιαννοπούλου τόνισε ότι αν η ΔΕΗ κινήσει πρώτα τις δικές τις διαδικασίες (πώληση λιγνιτικών μονάδων κλπ) τότε είναι εφικτό να υπάρξουν έσοδα από το 17% της επιχείρησης το 2018.
Λιμάνια για κρουαζιερόπλοια
Ιδιαίτερο βάρος έδωσε η νέα Πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ στην αξιοποίηση των 10 μεγάλων περιφερειακών λιμανιών. Σε πρώτη φάση θα γίνει ολοκληρωμένη μελέτη για κάθε ένα ξεχωριστά που θα λέει ποιές υπηρεσίες σε ποιά λιμάνια έχουν επενδυτικό ενδιαφέρον.
Έτσι, είναι π.χ. πιθανό να κριθεί ότι ο προβλήτας κάποιου ή κάποιων λιμανιών μπορεί ξεχωριστά ή σε cluster να αξιοποιηθεί για την κρουαζιέρα. Μετά τη μελέτη θα προχωρήσει η πώληση ή η μίσθωση για τα αξιοποιήσιμα λιμάνια ή τα τμηματά τους και τα υπόλοιπα μη αξιοποιήσιμα περιουσιακά στοιχεία θα παραχωρηθούν στην ΕΔΗΣ, την αρμόδια υπομονάδα του Υπερταμείου.
Προαπαιτούμενο το Καζίνο
Για το “Ελληνικό” η πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ ανέφερε ότι με δεδομένες τις εκκρεμότητες του δασικού και της αρχαιολογίας στόχος του Ταμείου είναι να φέρνει τις διάφορες πλευρές στο ίδιο τραπέζι για να προχωρούν τα ζητήματα. Ο διαγωνισμός για το Καζίνο θα πρέπει να τρέξει παράλληλα -ήδη ασχολούνται τα συναρμόδια Υπουργεία- εφόσον όπως είναι γνωστό αποτελεί προαπαιτούμενο για να προχωρήσει η επένδυση.
Τα διόδια της Εγνατίας
Για την Εγνατία υπάρχει νέα ΚΥΑ (με κυρίαρχο ρόλο του υπουργείου Υποδομών) με νέους σταθμούς διοδίων, 20 πλευρικούς και συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα. Θα υπάρχουν περίπου τα ίδια μετωπικά διόδια με την προηγούμενη ΚΥΑ με συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα για το πότε θα πρέπει να δημοπρατηθούν. Στο μήκος των 680 χλμ. της Εγνατίας υπάρχουν 90 έξοδοι και θα με βάση τη νέα ΚΥΑ θα δημιουργηθούν και 20 πλευρικά διόδια. Τα έσοδα μέχρι να ιδιωτικοποιηθεί θα πηγαίνουν στο υπουργείο Υποδομών.
Ο διαγωνισμός για την παραχώρηση της Εγνατίας είναι έτοιμος για να βγει στον αέρα η πρόσκληση ενδιαφέροντος μη δεσμευτικού χαρακτήρα.
Για το ποιοι διαγωνισμοί θα μπορούσαν να σηκωθούν φέτος πέρα από την Εγνατία οδό η κυρία Τσιτσογιαννοπούλου ανέφερε τις περιπτώσεις των ΕΛΠΕ και του ΟΤΕ.
Τελειώνει της ΤΡΑΙΝΟΣΕ
Στο θέμα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ αναμένεται πλέον το οικονομικό κλείσιμο καθώς και εκκρεμεί η σύμβαση για την επιδότηση των άγονων γραμμών. Η δέσμευση του Δημοσίου για πληρωμή ως 49 εκατ. ευρώ ως το 2020 παραμένει ως έχει ωστόσο γίνονται διορθώσεις και “λεκτικές προσαρμογές” και αναμένεται ότι μέσα στον Ιούλιο το θέμα θα έχει κλείσει.
Άμεσα η Μαρίνα Αλίμου
Για τις μαρίνες πολύ σύντομα αναμένεται η πρόσκληση ενδιαφέροντος για τη μίσθωση της Μαρίνας Αλίμου. Υπάρχει ήδη η περιβαλλοντική μελέτη και η χωροθέτηση και ο στόχος του ΤΑΙΠΕΔ είναι να βρεθούν επενδυτές που θα επενδύσουν στη μαρίνα για να την αναβαθμίσουν.
Εκτός ΕΛΤΑ και 23 αεροδρόμια
Εξάλλου, σύμφωνα με την κυρία Τσιστογιαννοπούλου τα ΕΛΤΑ θα παραχωρηθούν επίσης στην ΕΔΗΣ και το ίδιο θα συμβεί και με τα 23 λοιπά περιφερειακά αεροδρόμια.
Για τον ΔΕΣΦΑ, τέλος, η διαδικασία προχωράει και ο στόχος είναι η μεταβίβαση των μετοχών τον Δεκέμβριο του 2017 ωστόσο για την ΔΕΠΑ ειναι σχεδόν απίθανο να προλάβουν μεσα στο 2017 γιατί τα χρονοδιαγράμματα ειναι πολυ σφιχτά.
Τις επόμενες ημέρες το Υπερταμείο αναμένεται να εγκρίνει τα μέλη του διοικητικού συμβουλίου του ΤΑΙΠΕΔ.