Περίπου στο 3% διαμορφώθηκε η μεσοσταθμική μείωση των πωλήσεων κατά τη διάρκεια των φετινών θερινών εκπτώσεων, όπως προκύπτει από την έρευνα του ΙΝΕΜΥ – ΕΣΕΕ.
Σ’ αντίθεση με τον πολύ καλό Ιούνιο, ο κύκλος εργασιών των φετινών εκπτώσεων δεν ήταν ο αναμενόμενος, με αποτέλεσμα να προκύψει μέση μείωση των πωλήσεων κατά 3%, αναφέρει το parapolitika.
Σύμφωνα με το Ινστιτούτο της ΕΣΕΕ, εντύπωση προκαλούν οι μεγάλες διαφορές μεταξύ των πολύ μικρών και των μεγαλύτερων επιχειρήσεων, καθώς το εύρος διακύμανσης του τζίρου διαμορφώθηκε από +3% έως -11,5%.
Ειδική μνεία πρέπει να γίνει και στα καταστήματα, τα οποία βρίσκονται σε τουριστικούς προορισμούς, τα οποία παρουσίασαν θετικές επιδόσεις.
Πιο αναλυτικά:
Το ύψος του ποσοστού έκπτωσης στις εμπορικές αγορές κυμάνθηκε από 21% έως 40%.
Οι επιδόσεις των εμπορικών επιχειρήσεων φαίνεται να διαφοροποιούνται αισθητά ανάλογα τον τόπο εγκατάστασης και το μέγεθος της επιχείρησης. Πιο συγκεκριμένα, οι επιχειρήσεις με αυτοαπαασχόληση σε περιφερειακές και συνοικιακές αγορές κινήθηκαν πτωτικά από – 9% έως – 15%. Αντίθετα οι μεγαλύτερες επιχειρήσεις ή εκείνες που βρίσκονται σε τουριστικές περιοχές εμφάνισαν είτε σταθερότητα είτε αύξηση (έως +3%). Η μεσοσταθμική μείωση των πωλήσεων ήταν περίπου (-3%), λαμβάνοντας υπόψη και τις προαναφερθείσες σημαντικές διαφοροποιήσεις.
Η τουριστική κίνηση, αυξημένη σε όλες τις τουριστικές περιοχές, ευνοεί επιλεκτικά συγκριμένες εμπορικές αγορές και συγκριμένα εμπορικά καταστήματα (πχ. Κέντρο Αθήνας), ενώ εξαρτάται από το είδος τουρισμού και τις τουριστικές καταναλωτικές συνήθειες. Για μία ακόμη φορά, επιβεβαιώνεται ότι η αύξηση των τουριστών δεν μεταφράζεται απαραίτητα σε αυξημένα έσοδα για τον κλάδο του εμπορίου.
Οι επιχειρήσεις που ακόμα έχουν το περιθώριο να προβούν σε αγορές εμπορευμάτων και να προσφέρουν στους καταναλωτές ποικιλία επιλογών κινήθηκαν ανταγωνιστικότερα και μπόρεσαν να προσελκύσουν τόσο την εγχώρια ζήτηση όσο και τους τουρίστες.
Οι επιχειρήσεις των ΑΚΕ, στο βαθμό που είναι εγκατεστημένες σε κεντρικές εμπορικές αγορές λόγω της φύσης του θεσμού των Open mall, είχαν καλύτερες επιδόσεις στις θερινές εκπτώσεις σε σύγκριση με τις υπόλοιπες εμπορικές επιχειρήσεις.
«Η φετινή θερινή εκπτωτική περίοδος, παρουσίασε σημαντικές αποκλίσεις μεταξύ των εμπορικών επιχειρήσεων ανάλογα με το εμπόρευμα στα ράφια τους και τη θέση τους» σχολίασε ο πρόεδρος της Συνομοσπονδίας, Βασίλης Κορκίδης.
Και συνέχισε: «Για άλλη μια χρονιά επιβεβαιώνεται ότι ο αυξημένος τουρισμός σε επίπεδο αφίξεων δεν αντιστοιχεί απαραίτητα σε ενίσχυση του τζίρου των επιχειρήσεων -ιδίως των εμπορικών- ακόμα και στις απόλυτα τουριστικές περιοχές».
«Η αυξημένη τουριστική κίνηση αν και βελτίωσε τις επιδόσεις ορισμένων εμπορικών επιχειρήσεων, δεν κατάφερε να αποφέρει τα αναμενόμενα έσοδα στον κλάδο αλλά απλά να τονώσει τον τζίρο στις περιοχές υψηλής επισκεψιμότητας» κατέληξε.