Κάτι ενδιαφέρον συνέβη στο χρηματοπιστωτικό τομέα της Σουηδίας το τελευταίο τρίμηνο. Η μόνη μεγάλη τράπεζα που κατόρθωσε να μειώσει το κόστος, συμβαίνει επίσης να είναι πίσω από ένα από τα πιο τολμηρά σχέδια στον τομέα αυτό, δηλαδή να αντικαταστήσει τον ανθρώπινο παράγοντα με την αυτοματοποίηση.
Η Nordea Bank AB, της οποίας ο Διευθύνων Σύμβουλος Casper von Koskull λέει ότι η λειτουργία της μπορεί να έχει μόνο το μισό από το σημερινό ανθρώπινο δυναμικό της σε μια δεκαετία, κόβει 6.000 από αυτές τις θέσεις εργασίας. Ο Von Koskull λέει ότι η προσαρμογή είναι ο μόνος τρόπος για να παραμείνει ο χώρος ανταγωνιστικός στο μέλλον, με την αυτοματοποίηση και τα ρομπότ να παίρνουν τη δουλειά από τους ανθρώπους σε όλα, από τη διαχείριση περιουσιακών στοιχείων έως τις απαντήσεις σε κλήσεις από ιδιώτες πελάτες, αναφέρει το newmoney.
Ενώ πολλοί στον χρηματοπιστωτικό κλάδο έχουν αγωνιστεί να αφομοιώσουν αυτό το μήνυμα, το τελευταίο σύνολο τραπεζικών αποτελεσμάτων στη Σουηδία δείχνει ότι στελέχη σε μία από τις πιο τεχνολογικά προηγμένες γωνιές του πλανήτη αντλούν έμπνευση από τη Nordea.
Στη SEB AB, ο Διευθύνων Σύμβουλος Johan Torgeby λέει τώρα ότι “οτιδήποτε μπορεί να αυτοματοποιηθεί, θα αυτοματοποιηθεί”.