Μια εντελώς καινούρια κατάσταση, όπου οι φορολογικές αρχές της χώρας θα αναλάβουν ρόλο εισπρακτικών εταιρειών, σε πιο εξευγενισμένη μεν, υπαρκτή δε μορφή, καθώς θα πραγματοποιούν μέχρι και τηλεφωνικές ενημερώσεις προς τους ασυνεπείς φορολογουμένους. Στόχος, το μάζεμα των απαραίτητων εσόδων για τη βιωσιμότητα του κράτους από οφειλέτες που έχουν εκκρεμότητες. Συγκεκριμένα, το μεγαλύτερο μέρος των υπαλλήλων που θα προσληφθούν στο προσεχές διάστημα από την ΑΑΔΕ αναμένεται να ασχοληθεί με τη συμμόρφωση και εκπλήρωση των φορολογικών υποχρεώσεων και την επικοινωνία με τους ασυνεπείς φορολογουμένους.
Σύμφωνα με πληροφορίες, ήδη η ΑΑΔΕ θεωρεί κρίσιμη την προσπάθεια να υπάρξει ενημέρωση όσων χρωστάνε, με στόχο να προσέλθουν στα γκισέ για την αποπληρωμή των ΦΠΑ, ΦΜΥ, ΦΕΦΠ και ΦΕΝΠ. Στόχος όχι εύκολος, αν κρίνουμε από την κόπωση, αλλά ακόμα και την παραίτηση που έχει καταλάβει μεγάλη μερίδα φορολογουμένων. Πρόκειται για επιχειρηματίες ή ελεύθερους επαγγελματίες που δεν δύνανται να εκπληρώσουν τις υποχρεώσεις τους λόγω πτωχεύσεων ή ζημιών που έχουν υποστεί στις επιχειρήσεις τους. Θα πρέπει να σημειώσουμε ότι από τις 548 άμεσες μόνιμες θέσεις εργασίας που έχουν προκηρυχθεί στην ΑΑΔΕ, μεγάλο ποσοστό (πάνω από το 1/3, όπως ακούγεται) θα αφορά την κρίσιμη, όπως εξελίσσεται, Διεύθυνση Φορολογικής Συμμόρφωσης λόγω των μεγάλων αναγκών που προκύπτουν. Από αυτή τη Διεύθυνση χιλιάδες Ελληνες με υποχρεώσεις θα κληθούν να διευθετήσουν τις όποιες ανοιχτές υποθέσεις τους.Μπορεί η ΑΑΔΕ να μη έχει ακριβώς τον ρόλο της εισπρακτικής εταιρείας, όπως τονίζουν καλά ενημερωμένες πηγές, όμως το γεγονός ότι αυτές οι υπηρεσίες συγκεντρώνονται εντός των δομών της και δεν δίνονται outsource λέει πολλά. Ηδη στους κόλπους της Αρχής, ο συντονισμός αυτών των ενεργειών θεωρείται κρίσιμος και μεγάλης σημασίας. Αρχικός στόχος των φορολογικών αρχών της χώρας είναι να υπάρξουν 100.000 τηλεφωνικές επικοινωνίες σε ένα έτος. «Με δεδομένο ότι πρέπει να εισπραχθούν ληξιπρόθεσμες οφειλές ΦΠΑ ή άλλων φόρων που δεν πληρώθηκαν ή αν δούμε πως υπάρχουν χρέη ύψους 5,7 δισ. ευρώ σε φόρους και άλλες υποχρεώσεις, κατανοούμε ότι αυτή η νέα προσπάθεια κρίνεται ως πολύ σημαντική», αναφέρουν υπηρεσιακοί παράγοντες.
Πρώτα οι βιώσιμοι, μετά οι μεγαλομπαταχτσήδες
Στις λίστες της Διεύθυνσης Φορολογικής Συμμόρφωσης εκτιμάται ότι θα προωθηθούν κυρίως βιώσιμες περιπτώσεις και όχι εκείνες που θεωρούνται λίγο ως πολύ «χαμένες». Εξάλλου σκοπός της ΑΑΔΕ δεν είναι το κυνήγι μαγισσών και ασυνεπών φορολογουμένων, αλλά εκείνων που ενδέχεται να έχουν ένα περιθώριο πιο άμεσης συμμόρφωσης. Δηλαδή προτεραιότητα αποτελούν όλοι εκείνοι οι φορολογούμενοι που έχουν χάσει λίγες δόσεις φόρων, άρα με μια αρχική επισήμανση και προειδοποίηση ενδέχεται να κινητοποιηθούν.
Ως προς τον τρόπο που θα γίνουν αυτές οι οχλήσεις, σκοπός της ΑΑΔΕ δεν είναι να υποκαταστήσει τις εισπρακτικές εταιρείες, ούτε να είναι επιθετική στην επικοινωνία της. Θα ακολουθηθεί ένα ουδέτερο μοντέλο ενημέρωσης αναφορικά με την οφειλή, ενώ υπάρχουν σκέψεις για το κατά πόσο θα πρέπει να κλείνονται και ραντεβού όπου οι οφειλέτες θα καλούνται να συζητήσουν τρόπους πληρωμής και τυχόν διευκολύνσεις. Από την άλλη πλευρά, βέβαια, κανένας δεν αμφισβητεί το ότι οι εφοριακοί μπορεί να έχουν τον ρόλο του… σάκου του μποξ, σε μια πρωτότυπη και επικίνδυνη κοινωνική εκτόνωση. Για τους παραπάνω λόγους, θα συνεχιστούν τα ειδικά σεμινάρια προσέγγισης των φορολογουμένων και οφειλετών, κατά το πρότυπο των σεμιναρίων αυτοάμυνας, για όσους εφοριακούς χρειάζεται να έχουν άμεση επαφή με τον φορολογούμενο.
Επίσης, θα καταρτιστεί ένας κώδικας που θα σέβεται τα δικαιώματα του οφειλέτη και θα δίνει ένα σαφές και συγκεκριμένο πλάνο δράσης ώστε να αποφευχθούν ακραίες καταστάσεις, έστω και από το τηλέφωνο. Φυσικά, η ΑΑΔΕ γνωρίζει ότι θα είναι πολλές οι περιπτώσεις οφειλετών που δεν θα είναι συνεργάσιμοι. Οπως τονίζει έγκυρη πηγή, «γι’ αυτές τις περιπτώσεις υπάρχει η κείμενη νομοθεσία και όλοι γνωρίζουν ότι όταν η Εφορία σε καλεί, δεν μπορείς να την αγνοήσεις».
Πηγή: Newmoney.gr