Τη συζήτηση της βιώσιμης ανάπτυξης, μετά από μία ακόμη χρονιά ανόδου των αφίξεων ανοίγει επίσημα ο Συνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων, στο πλαίσιο του 16ου συνεδρίου που ολοκληρώνεται σήμερα.
«Ζητήματα όπως το χωροταξικό, η προστασία και ανάδειξη του περιβάλλοντος, η φέρουσα ικανότητα, η υγιής και η καινοτόμος επιχειρηματικότητα, το κοινωνικό αποτύπωμα και τα πρότυπα που πρέπει να ακολουθήσουμε είναι μεταξύ των θεμάτων που μπαίνουν κάτω από την ομπρέλα της βιώσιμης ανάπτυξης του τομέα. Ή τα εμπόδια που πρέπει να ξεπεράσουμε για να πετύχουμε συνέργειες με τον πολιτιστικό μας πλούτο και την αγροδιατροφική παραγωγή. Η τουριστική ανάπτυξη δεν μπορεί να υποθηκεύει, ούτε να εξαντλεί τις μελλοντικές δυνατότητες της κάθε χώρας, δεν μπορεί να επιδιώκει βραχυπρόθεσμα οικονομικά οφέλη, σε βάρος του περιβάλλοντος, των φυσικών πόρων και των τοπικών κοινωνιών», ανέφερε στην κεντρική του ομιλία σήμερα ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ κ. Γιάννης Ρέτσος, αναφέρει το newmoney.
Σύμφωνα με τον ίδιο, μόνο μέσω της βιώσιμης ανάπτυξης και της συνεχούς ενίσχυσης της ανταγωνιστικότητας του προϊόντος, θα υλοποιηθούν, επιτέλους, περισσότερες επενδύσεις, θα αυξηθούν τα έσοδα της ελληνικής οικονομίας και των κρατικών ταμείων, θα δημιουργηθούν περισσότερες θέσεις εργασίας.
«Όλοι γνωρίζουμε ότι η εξωστρέφεια που επέδειξε ο τομέας μας κατά τη διάρκεια της κρίσης, ήταν μία από τις βασικές παραμέτρους που έκαναν τον τουρισμό να διατηρήσει τη δυναμική του όλα αυτά τα χρόνια αλλά και φέτος. Η τουριστική περίοδος που διανύουμε, κατά ομολογία όλων είναι μια ακόμα θετική χρονιά σε επίπεδο αφίξεων. Είναι όμως μια ακόμα – η έβδομη – δύσκολη χρονιά για την Ελλάδα και τους Έλληνες, τους επιχειρηματίες και για τους εργαζόμενους του τόπου.
Παρά το γεγονός ότι η συμβολή των επιχειρήσεων και των εργαζομένων, μέσα σε ένα υπερφορολογημένο περιβάλλον, οδηγούν τον τομέα σε υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης και παρά την όποια διαφαινόμενη σταθεροποίηση και ήπια ανάπτυξη των δημοσιονομικών δεικτών της οικονομίας, η ανασφάλεια συνεχίζει να διακατέχει το μεγαλύτερο μέρος του οικονομικού και του κοινωνικού περιβάλλοντος.
Η πολυετής κρίση που μαστίζει τη χώρα, συνεχίζει να συρρικνώνει εισοδήματα, ελπίδες, προσδοκίες, η ανταγωνιστικότητα μας, βάλλεται και υποχωρεί, ενώ η πολυπόθητη κανονικότητα, δηλαδή η δυνατότητα να μπορείς να σχεδιάζεις στοιχειωδώς το μέλλον σου, να προγραμματίζεις τις ανάγκες και τις υποχρεώσεις σου, ακόμα δεν έχει έρθει».
Ο κ. Ρέτσος ανέφερε επιπλέον ότι ακόμη δεν έχει έρθει, ένα φιλικό και σταθερό επενδυτικό περιβάλλον, με ρεαλιστικό και όχι εξοντωτικό φορολογικό πλαίσιο, ευέλικτο χρηματοπιστωτικό σύστημα, με υγιή ανταγωνισμό και ξεκάθαρους κανόνες λειτουργίας για όλους.
«Το ζητούμενο όμως, δεν είναι απλά να παρατηρούμε τον φαύλο κύκλο της κρίσης και να μένουμε σε διαπιστώσεις που είναι πλέον γνωστές σε όλους, αλλά να πράττουμε και να καλλιεργήσουμε τις συνθήκες για βιώσιμη ανάπτυξη του τομέα μας».
Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, ο ΣΕΤΕ συνεχίζει την πορεία του και εξελίσσει την στρατηγική του με συγκεκριμένη αναπτυξιακή στρατηγική: «Αναθεωρήσαμε τους στόχους και το περιεχόμενο του Οδικού Χάρτη για το 2021, λαμβάνοντας υπόψη μας τις συνεχώς μεταβαλλόμενες συνθήκες στις οποίες καλείται να λειτουργήσει ο τουρισμός. Ολοκληρώσαμε ερενυητικό πρόγραμμα για να καταγράψουμε εικόνα, φήμη, προσδοκίες και ανησυχίες των βασικών μας κοινών. Ενισχύουμε συνεχώς το Ινστιτούτο ΣΕΤΕ τόσο προς την κατεύθυνση της συγκέντρωσης και ανάλυσης στοιχείων, όσο και προς την κατεύθυνση της εκπαίδευσης και της κατάρτισης. Βρισκόμαστε σε περίοδο πλήρους ανασχεδιασμού των λειτουργιών της MarketingGreece, ώστε να παραμείνει στην πρώτη γραμμή της μάχης για την προώθηση της χώρας μας και του τουριστικού της προϊόντος.
Σχεδιάζουμε τις πρώτες μας άμεσες επαφές και συναντήσεις στις Βρυξέλλες, για να αποκτήσουμε παρουσία και να έχουμε δυνατότητα παρέμβασης στο κέντρο των ευρωπαϊκών αποφάσεων».
Επιπλέον, ο κλάδος οφείλει είναι ”παρών” σε όλους τους προορισμούς της χώρας μας και στους καθιερωμένους αλλά και στους λιγότερο ανεπτυγμένους, με συνεχή προσφορά και αλληλεπίδραση.
«Έχουμε ήδη επισκεφτεί την Αλεξανδρούπολη, τη Θεσσαλονίκη, τον Βόλο, την Πάτρα, τη Σαντορίνη, την Κέρκυρα, την Κρήτη. Την επόμενη εβδομάδα θα βρεθούμε στη Ρόδο και θα ακολουθήσουν οι συναντήσεις μας στα Ιωάννινα, στη Λαμία και στην Τρίπολη. Στόχος μας είναι να βρεθούμε στον πυρήνα, στην βάση του ελληνικού τουρισμού, δίπλα στον μικρό ή μεγάλο επαγγελματία, δίπλα στον Έλληνα παραγωγό και τις τοπικές κοινωνίες».