Η Δεύτερα είναι η δημοφιλέστερη ημέρα για τους online πελάτες και τις αγορές και η ημέρα με τη λιγότερη «κίνηση» το Σάββατο, ενώ οι χρήστες είναι πιθανότερο να κλικάρουν σε διαφημίσεις αμέσως μετά την παραμονή των Χριστουγέννων (25 και 26 Δεκεμβρίου).
Αυτά είναι τα συμπεράσματα έρευνας για τις καταναλωτικές συμπεριφορές των χρηστών στην Ελλάδα της RTB House, διεθνούς τεχνολογικής εταιρείας που παρέχει λύσεις retargeting στη βιομηχανία ηλεκτρονικού εμπορίου, αναφέρει το in.gr.
Τον Δεκέμβριο οι χρήστες είναι πιθανότερο να επισκέπτονται ηλεκτρονικά καταστήματα και να πραγματοποιούν συναλλαγές κατά τις εργάσιμες ημέρες. Οι Δευτέρες είναι ιδιαίτερα δημοφιλείς, με τους χρήστες να επισκέπτονται τα ηλεκτρονικά καταστήματα κατά 17% συχνότερα από τον μέσο όρο μηνιαίως. Παράλληλα, παρατηρήθηκε ότι τις Δευτέρες οι χρήστες πραγματοποιούν 38% περισσότερες αγορές από τον μέσο όρο του Δεκεμβρίου.
Τα Σάββατα είναι η λιγότερο δημοφιλής ημέρα για ηλεκτρονικές αγορές. Ο αριθμός των επισκεπτών στα ηλεκτρονικά καταστήματα μειώνεται κατά 8% από τον μέσο όρο ολόκληρου του μήνα και ο αριθμός των συναλλαγών ξεπερνά σε μείωση το 22% σε σχέση με αυτόν τον μέσο όρο.
Κατά το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Δεκεμβρίου, περίπου μία εβδομάδα πριν από τα Χριστούγεννα, η συχνότητα των επισκέψεων στα ηλεκτρονικά καταστήματα και οι αντίστοιχες αγορές μειώνονται, φτάνοντας στα χαμηλότερα ποσοστά την παραμονή των Χριστουγέννων. Την ημέρα αυτή οι χρήστες επισκέπτονται τα καταστήματα κατά 28% λιγότερο από τον μέσο όρο του Δεκεμβρίου. Ο αριθμός των συναλλαγών είναι επίσης χαμηλότερος από τον μέσο όρο αυτού του μήνα κατά σχεδόν 41%.
Στην Ελλάδα, όπως αναφέρει το ΒΗΜΑ, οι διαδικτυακοί χρήστες επισκέπτονται τα e-shops κυρίως μέσα στην εβδομάδα – τα καλύτερα αποτελέσματα σημειώνονται μία εβδομάδα πριν από την παραμονή των Χριστουγέννων, π.χ. τη Δευτέρα οι επισκέψεις σε e-shops είναι σχεδόν 12% πιο συχνές από τον μέσο όρο του Δεκεμβρίου. Το ίδιο ισχύει και με τις συναλλαγές – την ίδια Δευτέρα σημειώθηκαν πάνω από 39% περισσότερες συναλλαγές από τον μέσο όρο του Δεκεμβρίου. Η εβδομάδα μετά τα Χριστούγεννα αποτελεί μια επίσης εξαιρετικά καλή περίοδο για το ηλεκτρονικό εμπόριο στην Ελλάδα.
Στις 25 Δεκεμβρίου οι έλληνες χρήστες δεν επισκέπτονται σχεδόν καθόλου τα e-shops – η μείωση στην επισκεψιμότητα ξεπερνά το 28% σε σχέση με τον μέσο όρο για τον Δεκέμβριο (επίσης πραγματοποιούν πάνω από 35% λιγότερες συναλλαγές από τον μέσο όρο του μήνα). Οι έλληνες χρήστες, όμως, έχουν ένα μοναδικό χαρακτηριστικό σε σχέση με τον υπόλοιπο κόσμο: επισκέπτονται ηλεκτρονικές σελίδες και αγοράζουν αμέσως μετά την παραμονή των Χριστουγέννων. Το peak των πωλήσεων καταγράφεται στις 27 Δεκεμβρίου, με τους χρήστες να επισκέπτονται ιστοσελίδες κατά περισσότερο από 15% σε σχέση με τον μέσο όρο του Δεκεμβρίου (πραγματοποιούν επίσης πάνω από 32% περισσότερες συναλλαγές σε σχέση με τον μέσο όρο του μήνα).