Οι ασφαλισμένοι του ΙΚΑ, του ΟΑΕΕ, του ΕΤΑΑ και του ΟΓΑ μπορούν να δουν τα ένσημα τους online μέσω της ιστοσελίδας του συστήματος ΑΤΛΑΣ με τη χρήση του ΑΜΚΑ τους και τους κωδικούς του taxisnet.
Εκτός αυτού, οι ενδιαφερόμενοι έχουν την δυνατότητα να βρουν επίσης ηλεκτρονικά το ΑΜΚΑ τους μέσω ειδικής εφαρμογής της ΗΔΙΚΑ.
Στόχος της ηγεσίας του υπουργείου Εργασίας είναι να ενσωματωθεί στο πληροφοριακό Σύστημα ΑΤΛΑΣ ο χρόνος ασφάλισης όλων των Ελλήνων σε όλους τους ΦΚΑ της χώρας. Στην παρούσα φάση έχει ενσωματωθεί ο χρόνος ασφάλισης από το 1994 μέχρι σήμερα για το ΙΚΑ, τον ΟΑΕΕ, το ΕΤΑΑ και από το 1998 έως σήμερα για τον ΟΓΑ. Επίσης έχει ενσωματωθεί περίπου το 70% του χρόνου ασφάλισης από τους 2 μεγαλύτερους τομείς του ΕΤΑΠ-ΜΜΕ. Συνολικά έχουν ενσωματωθεί 2,8 δισεκατομμύρια ημέρες ασφάλισης. Στο επόμενο διάστημα θα ενσωματωθεί η πληροφορία από το ΕΤΑΠ-ΜΜΕ και το ΝΑΤ, καθώς και το διάστημα 1994-1997 για τον ΟΓΑ, αναφέρει το in.gr.
Η διαδικασία
Η πρόσβαση γίνεται αποκλειστικά με κατάλληλο μηχανισμό συνδυασμού κωδικού χρήστη και συνθηματικού (Username – Password), ενώ για την καλύτερη εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων αξιοποιείται η υποδομή πιστοποίησης του συστήματος ΤΑXIS της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων.
Κατά την διαδικασία εισόδου ζητείται και ο ΑΜΚΑ του ασφαλισμένου (μοναδικό αναγνωριστικό στοιχείο στο σύστημα Ασφάλισης). Εφόσον δεν το γνωρίζετε μπορείτε να μπείτε (https://www.amka.gr/AMKAGR/) και να τον βρείτε μέσω της εφαρμογής της ΗΔΙΚΑ εισάγωντας τα στοιχεία σας
Με την είσοδό τους στο σύστημα, οι ασφαλισμένοι μπορούν να δουν τα ένσημα τους συγκεντρωτικά ανά ταμείο, ενώ πατώντας την επιλογή εκτύπωση του ασφαλιστικού βιογραφικού μπορούν να δουν αναλυτικά όλα τα ένσημα μηνιαίως.
Τι να προσέξετε
Στην περίπτωση βέβαια που υπάρχουν λάθη στα «Στοιχεία Ασφαλισμένου» οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να απευθυνθούν σε κάποιο ΚΕΠ για επικαιροποίησή τους στο μητρώο του ΑΜΚΑ. Η ενημέρωση θα γίνει με την αναγγελία των μεταβολών.
Σε περίπτωση συζύγων, για λόγους προστασίας των προσωπικών δεδομένων η πρόσβαση επιτρέπεται αυστηρά και μόνο στον διαπιστωμένο δικαιούχο του Λογαριασμού και απαιτείται η χορήγηση των ειδικών στοιχείων πιστοποίησης από το σύστημα TAXIS και για τους δύο. Τα στοιχεία αυτά χορηγούνται από τις εφορίες (Δ.Ο.Υ) σύμφωνα με τον ακόλουθο σύνδεσμο (http://www.gsis.gr).
Προσοχή όμως, ο Λογαριασμός Ασφάλισης απεικονίζει ενιαία τα στοιχεία ασφάλισης στα πληροφοριακά συστήματα των ασφαλιστικών ταμείων που ταυτοποιήθηκαν κατά την τελευταία ενημέρωση του συστήματος «ΑΤΛΑΣ» και δεν αποτελεί βεβαίωση χρόνου ασφάλισης.
Σε περίπτωση που η ασφάλιση σε κάποιο ταμείο δεν εμφανίζεται στο Ασφαλιστικό Βιογραφικό, θα πρέπει ο ενδιαφερόμενος να απευθυνθεί στην υπηρεσία Μητρώου και να επιβεβαιώσει ότι έχουν καταχωρηθεί ορθά ο ΑΜΚΑ και ο ΑΦΜ. Τα στοιχεία που θα διορθωθούν ή συμπληρωθούν θα εμφανιστούν με την επόμενη μηνιαία ροή ενημέρωσης από τον Ασφαλιστικό Φορέα σας.
Ο χρόνος ασφάλισης αναγγέλλεται στο σύστημα «ΑΤΛΑΣ» από τους Ασφαλιστικούς Φορείς. Η μη εμφάνιση διαστημάτων ασφάλισης δεν σημαίνει απώλεια του αντίστοιχου χρόνου και μπορεί να συμβαίνει επειδή:
• Τα αντίστοιχα στοιχεία δεν είναι ακόμη καταχωρημένα μηχανογραφικά.
• Η ασφάλιση δεν είναι οριστικοποιημένη (πληρωμένες εισφορές)
• Τα στοιχεία βρίσκονται σε φάση ελέγχου εγκυρότητας και ταυτοποίησης.
Εφόσον ο ενδιαφερόμενος διαπιστώσει ότι δεν εμφανίζεται όλος ο χρόνος ασφάλισής του, μπορεί να απευθυνθεί στον Ασφαλιστικό του Φορέα για περαιτέρω πληροφορίες.
Τέλος, όσον αφορά τους συνταξιούχους, σύμφωνα με τις διαθέσιμες πληροφορίες στο σάιτ του ΑΤΛΑΝΤΑ, έχουν εξαιρεθεί από το σύστημα όσοι λαμβάνουν οποιουδήποτε είδους συνταξιοδοτική παροχή (σύνταξη, βοηθήματα, μέρισμα κ.λ.π.), ακόμη κι αν εργάζονται παράλληλα.