Η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία παγκοσμίως, η Volkswagen μοιάζει με κάποιο τρόπο περισσότερο με έναν στρατό ή μια χώρα, παρά με μια απλή εταιρεία. Το κεντρικό της εργοστάσιο στο Wolfsburg της Γερμανίας, μια πόλη που χτίστηκε από τους Ναζί με σκοπό την κατασκευή μεγάλου αριθμού αυτοκινήτων, απλώνεται σε μια έκταση που σε μέγεθος μοιάζει στο Μονακό και παράγει περισσότερα από 3.000 οχήματα καθημερινά. Ηλεκτροδοτείται όχι μόνο από ένα, αλλά από δυο εργοστάσια άνθρακα της Volkswagen. Οι περίπου 3.400 εργαζόμενοι τρώνε από μια επιχείρηση catering που ανήκει στη Volkswagen και μια μονάδα παραγωγής λουκάνικων τόσο ολοκληρωμένη, που θα μπορούσε να τα πουλάει στα σούπερ μάρκετς. Στο εργοστάσιο του Wolfsburg και σε περισσότερα από 100 άλλα εργοστάσια παγκοσμίως, τα 12 εμπορικά σήματα της εταιρείας κατασκευάζουν 355 μοντέλα σε εκατομμύρια συνδυασμούς χρωμάτων και διακοσμητικών αντικειμένων, απασχολώντας περισσότερους από 600.000 ανθρώπους που δημιουργούν ετήσια έσοδα ύψους 284 δισ. δολαρίων.
Είναι δύσκολο να φανταστεί κανείς ότι ένα τόσο ισχυρό εταιρικό οικοδόμημα θα μπορούσε ποτέ να κινδυνεύει με κατάρρευση, καθώς ήταν λιγότερο από τρία χρόνια πριν, όταν η Volkswagen AG κτυπήθηκε από ένα από τα μεγαλύτερα σκάνδαλα στην ιστορία της αυτοκινητοβιομηχανίας. Η αποκάλυψη συστηματικής προσπάθειας εξαπάτησης στις δοκιμές εκπομπών αερίων -οι υπάλληλοι έγραψαν λογισμικό που έκανε τα αυτοκίνητα ντίζελ να φαίνονται καθαρότερα από ό, τι στην πραγματικότητα ήταν – έκανε την εταιρεία να γονατίσει, οδήγησε στο τέλος της την καριέρα του επί πολλά χρόνια διευθύνοντος συμβούλου της και έθεσε σε μεγάλο κίνδυνο 70 χρόνια φήμης για την ικανότητά της που βασίζεται στην τεχνική. Για κάποιο χρονικό διάστημα φαινόταν ότι η Volkswagen δεν θα μπορούσε να επιβιώσει, κι αυτό ήταν μια τόσο ανησυχητική προοπτική στη Γερμανία, που η καγκελάριος Άνγκελα Μέρκελ ανέβηκε να κάνει έλεγχο ζημιών σε αυτήν που είναι αναμφισβήτητα ο σημαντικότερος βιομηχανικός γίγαντας της χώρας.
Και όμως σήμερα, μετά από 30 δισεκατομμύρια δολάρια σε κόστος αποζημίωσης και επισκευής και 11 εκατομμύρια αυτοκίνητα που επηρεάστηκαν αργότερα, η Volkswagen είναι αναμφισβήτητα ξανά στα πόδια της κι αντεπιτίθεται. Πέρυσι το χαρτοφυλάκιο των εμπορικών σημάτων της- συμπεριλαμβανομένων των Audi, Porsche, και Bentley – υπερασπίστηκε άνετα την πρώτη θέση στην παγκόσμια λίστα των πωλήσεων, αφού δέχθηκε “επίθεση” από την Toyota, και κράτησε τη θέση της σε μεγάλο βαθμό επειδή τα έσοδα αυξάνονται στην Κίνα. Τα κέρδη και οι μετοχές της Volkswagen έχουν ανακάμψει σε μεγάλο βαθμό στα επίπεδα πριν από την καταστροφή.
Πηγή: newmoney.gr