Για το «τρένο των start uppers» – όπως αναφέρεται σε σχετικές ανακοινώσεις του υπουργείου Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης- θα έχετε προφανώς βαρεθεί να διαβάζετε στο διαδίκτυο. Όπως έσπευσε να μας ενημερώσει το ίδιο το υπουργείο – πολιτικός προϊστάμενος του οποίου είναι ο κ. Νίκος Παππάς- ότι με «το δρομολόγιο Αθήνα-Θεσσαλονίκη (…), το οποίο αποτελεί πρωτοβουλία του Υπουργείου Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης» έγινε η δωρεάν μεταφορά των εκπροσώπων των νεοφυών επιχειρήσεων που συμμετέχουν στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης ( Θεματικό Πάρκο «Ψηφιακή Ελλάδα 2018), περίπτερο 12, ΔΕΘ). Με το τρένο των startups ταξίδευσαν «ο Υπουργός ΨΗΠΤΕ, Νίκος Παππάς, ο Υφυπουργός Λευτέρης Κρέτσος, ο Γενικός Γραμματέας Ψηφιακής Πολιτικής, Στέλιος Ράλλης και ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου, Γιώργος Φλωρεντής, (που) είχαν την ευκαιρία να συζητήσουν με τους εκπροσώπους των start ups και να μάθουν λεπτομέρειες για τα προϊόντα και τις έξυπνες και καινοτόμες ιδέες τους», αναφέρει το protothema.
Όλα αυτές οι πληροφορίες μέσα από δελτία τύπου – ενώ υπάρχουν διαθέσιμα και τα σχετικά, φωτογραφικά κατά κύριο λόγο, τεκμήρια σε λογαριασμούς στο facebook, instagram κα. Αλλά, μια προσφυγή στις υπηρεσίες της πάντα φιλόξενης και εξυπηρετικής Διαύγειας μας παρέχει ορισμένες πικάντικες λεπτομέρειες για τον αριθμό των βαγονιών του τρένου και του κόστους που κλήθηκε να αναλάβει το υπουργείου του κ. Παππά.
Πιο συγκεκριμένα, το υπουργείο αποφάσισε να δαπανήσει συνολικό ποσό 31.856,68 ευρώ, προκειμένου να καλυφθεί το κόστος της ενοικίασης τριών βαγονιών αμαξοστοιχίας, για τη μετακίνηση 300 συνολικά ατόμων (εκθέτες, στελέχη του ΥΨΗΠΤΕ και δημοσιογράφοι), από και προς τη Θεσσαλονίκη, στις 07/09/18 και στις 17/09/18, στο πλαίσιο της λειτουργίας του θεματικού πάρκου με τίτλο «Ψηφιακή Ελλάδα 2018» (Περίπτερο 12), στη 83η Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης 2018.
Για το τέλος, κράτησα μια δήλωση του κ. Νίκου Παππά: «Το “τρένο των startuppers” μεταφέρει μήνυμα αισιοδοξίας, μήνυμα ότι η Ελλάδα περνά στην επόμενη μέρα με αξιώσεις. Με αξιόλογο ανθρώπινο δυναμικό, φρέσκιες ιδέες, αλλά και ωριμότητα στην πολιτική ηγεσία». Αλλά, το τρένο δεν ήταν το μόνο κόστος. Η συνολική δαπάνη – η κατασκευή του Θεματικού Πάρκου μαζί με το κόστος των μετακινήσεων και της διαμονής των στελεχών και των άλλων συνεργατών κ.α- θα φανεί στο τέλος της διοργάνωσης μαζί και με τον κριτικό απολογισμό της πρωτοβουλίας.