Επικοινωνιακά «μπαλώματα» χωρίς οικονομικά αποτελέσματα που προβάλλονται εν όψει ΔΕΘ χαρακτήρισε η ΓΣΕΕ τις παρεμβάσεις που προβλέπει το σχέδιο νόμου του υπουργείου Εργασίας το οποίο παρουσίασαν το απόγευμα στους κοινωνικούς εταίρους (ΓΣΕΕ, ΣΕΒ, ΕΣΕΕ, ΓΣΕΒΕΕ, ΣΕΤΕ) η Υπουργός Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής
Αλληλεγγύης, Έφη Αχτσιόγλου, η Αναπληρώτρια Υπουργός Κοινωνικής Αλληλεγγύης Θεανώ Φωτίου και ο Υφυπουργός Κοινωνικής Ασφάλισης Αναστάσιος Πετρόπουλος, αναφέρει το protothema.
Το σχέδιο νόμου που κατατίθεται αύριο στη Βουλή προβλέπει:
α) ένα πλέγμα ρυθμίσεων για την ενίσχυση και επέκταση των δικαιωμάτων των εργαζομένων, που αφορά την καταπολέμηση της αδήλωτης, υποδηλωμένης και απλήρωτης εργασίας,
β) ασφαλιστικές διατάξεις για την πληρέστερη εφαρμογή της ασφαλιστικής μεταρρύθμισης και την ικανοποίηση δίκαιων αιτημάτων συγκεκριμένων κατηγοριών ασφαλισμένων,
γ) ρυθμίσεις για την ισότιμη συμμετοχή των Ατόμων με Αναπηρίες, στην πολιτική, οικονομική και κοινωνική ζωή της χώρας.
Όπως επεσήμαναν κύκλοι της ΓΣΕΕ, τα μέτρα είναι θετικά αλλά δεν έχει υιοθετηθεί συνολικό προστατευτικό πλαίσιο για την αγορά εργασίας.
Μάλιστα, σε ερώτηση της ΓΣΕΕ για την αλλαγή του τρόπου λήψης αποφάσεων για την απεργία και τη μονομερή προσφυγή στον ΟΜΕΔ, οι εκπρόσωποι του υπουργείου απάντησαν ότι η κυβέρνηση είναι δεσμευμένη στο πλαίσιο της τρίτης αξιολόγησης να προωθήσει τη διάταξη η απόφαση για απεργία να λαμβάνεται από το 50%+1 της γενικής συνέλευσης των εργαζομένων. Διευκρινίστηκε μάλιστα για πρώτη φορά ότι 50%+1 θα αφορά τα μέλη που έχουν πληρώσει την εισφορά τους στο σωματείο.
Θετικές χαρακτήρισε τις διατάξεις και η ΕΣΕΕ επισημαίνοντας όμως ότι από το νομοσχέδιο «σκούπα» απουσιάζουν, η αλλαγή του συνδικαλιστικού νόμου και των διατάξεων για την κήρυξη απεργιακών κινητοποιήσεων, οι οποίες θα κατατεθούν στη Βουλή αργότερα μαζί με τα 113 προαπαιτούμενα της τρίτης αξιολόγησης που θα πρέπει να εκπληρωθούν πριν το τέλος του χρόνου.
Με πρωτοβουλία της ΕΣΕΕ, ζητήθηκε από την Υπουργό να ενταχθούν στο παρόν νομοσχέδιο, η σχεδιαζόμενη ρύθμιση των 120 δόσεων για τις ασφαλιστικές οφειλές καθώς και οι νομοθετικές ρυθμίσεις που απαιτούνται για τον ορισμό του πόρου που συλλέγει ο ΟΑΕΔ για λογαριασμό των κοινωνικών εταίρων. Πιο συγκεκριμένα, η άποψη της ΕΣΕΕ είναι ότι η ρύθμιση των 120 δόσεων των βεβαιωμένων μέχρι 30/6/17 ληξιπρόθεσμων ασφαλιστικών οφειλών στο ΚΕΑΟ ύψους 23,3 δισ. ευρώ, θα πρέπει άμεσα να προχωρήσει. Η δυνατότητα σύμφωνα με το άρθρο 15, του πρόσφατου νόμου του εξωδικαστικού μηχανισμού, θα δώσει ανάσα στους μικρομεσαίους της αγοράς, ενώ κατά την ΕΣΕΕ η ΚΥΑ θα πρέπει να περιλαμβάνει και τις οφειλές άνω των 20.000 €, καθώς η ένταξη σε αυτήν πρέπει να είναι όσο το δυνατόν πιο απλή και να γίνεται με πρωτοβουλία του οφειλέτη.
Ταυτόχρονα, θα έχει και πολλά άλλα προνόμια σε σχέση με τον πιο πολύπλοκο εξωδικαστικό μηχανισμό ρύθμισης οφειλών, αφού ο οφειλέτης εξαρτάται κατά τον μεγαλύτερο βαθμό μόνο από τον δανειστή του, εν προκειμένω τον ΕΦΚΑ και κατ´ επέκταση το ΚΕΑΟ.
Στο πλαίσιο βελτίωσης της λειτουργικότητας του νόμου, η ΕΣΕΕ υπέβαλε προς το Υπουργείο, πρόταση που αφορά στους εμπόρους και επιχειρηματίες στις τουριστικές περιοχές. Συγκεκριμένα προτείνει, η καταβολή των ασφαλιστικών τους εισφορών να ακολουθεί χρονικά αυτήν ακριβώς την εποχικότητα με αντίστοιχες καταβολές στην αντίστοιχη περίοδο.
Πρακτικά αυτό σημαίνει να πληρώνουν υψηλότερες εισφορές τους θερινούς μήνες και χαμηλότερες τον υπόλοιπο χρόνο.
Η υλοποίηση της πρότασής -τονίζει η ΕΣΕΕ- θα βοηθήσει τις επιχειρήσεις αυτές να αντιμετωπίσουν την υπερφορολόγηση, βοηθώντας τις ταυτόχρονα να ανταποκριθούν στις δωδεκάμηνες οικονομικές απαιτήσεις, κατά την τουριστική περίοδο, οπότε και είναι ενεργές και διαθέτουν ταμείο. Αναφορικά με την εισαγωγή του ενδεχομένου προαιρετικής αυξημένης καταβολής εισφορών σε σχέση με τις τρέχουσες, σε όσους ασφαλισμένους σε εθελοντική και μόνο βάση το επιθυμούν, η ΕΣΕΕ θεωρεί αυτονόητο ότι, αυτή η αυξημένη καταβολή θα οδηγήσει αυτόματα τους συγκεκριμένους ασφαλισμένους σε άμεσα, ξεκάθαρα και σαφή πλεονεκτήματα, τα οποία θα ανταποκρίνονται τόσο σε βελτιωμένη ποσοτικά σύνταξη, όσο και σε ποιοτική αναβάθμιση της ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης και νοσηλείας. Κρίνεται μάλιστα δίκαιο, οι επιπλέον παροχές αυτής της δυνατότητας αναβάθμισης, να
συμπεριλάβει και όλους τους ασφαλισμένους επιχειρηματίες και επαγγελματίες που ήδη καταβάλλουν το μάξιμουμ των ασφαλιστικών εισφορών. Επιπλέον, η ΕΣΕΕ κατέθεσε πρόταση για καταβολή των ασφαλιστικών εισφορών σύμφωνα με το εισόδημα του τρέχοντος έτους, έστω με χρονική καθυστέρηση, αντί του υπολογισμού επί προηγούμενων ετών, που συνήθως δεν συμβαδίζουν με την μεταβαλλόμενη οικονομική κατάσταση του ασφαλισμένου.
Σε ό,τι αφορά τα 7 προγράμματα του ΟΑΕΔ για τους 22.500 ανέργους, η ΕΣΕΕ επιμένει σε ένα ρεαλιστικό σχεδιασμό και τη σύνδεσή τους με τις ανάγκες των επιχειρήσεων και της αγοράς, ώστε να διασφαλιστεί η επιτυχία τους και να μετατραπούν σε μόνιμες θέσεις εργασίας. Τέλος, υπογράμμισε για άλλη μία φορά προς την κα Υπουργό την ανάγκη μόνιμης επίλυσης του προβλήματος της έγκαιρης καταβολής από τον ΟΑΕΔ, των οφειλομένων πόρων του ΛΑΕΚ στους δικαιούχους.
Μετά την συνάντηση, ο Πρόεδρος της ΕΣΕΕ κ. Βασίλης Κορκίδης δήλωσε:
«… Μετά από τόσα και τόσα μνημονιακά μέτρα, τα αποτελέσματα αναφορικά με την ανασφάλιστη και υποαμειβόμενη εργασία είναι αποκαρδιωτικά για εργοδότες και εργαζόμενους. Τα ένδικα μέσα δεν είναι η μόνη λύση στο πρόβλημα της αδήλωτης και απλήρωτης εργασίας, όταν πράγματι δεν υπάρχουν τα χρήματα για την υποχρέωση καταβολής δεδουλευμένων αποδοχών, αλλά δεν έχουμε το δικαίωμα να διαφωνήσουμε στην επιχειρούμενη ταχύτερη εκδίκαση των μέτρων αναγκαστικής εκτέλεσης. Η αυστηροποίηση, όμως, των μέτρων θα έπρεπε να συνοδεύεται με αντικίνητρα κατά της παραβατικότητας και κυρίως με μειώσεις των υψηλών ασφαλιστικών εισφορών στους συνεπείς εργοδότες. Γενικά, επί των διατάξεων του Νομοσχεδίου δεν ζητάμε κάποιες αλλαγές, αλλά βελτιωτικές προσθήκες εγχώριας έμπνευσης μεν, χωρίς εξωχώριες αντιδράσεις δε…».