Σειρά ερωτημάτων απαντούν πηγές του υπουργείου Εργασίας για το ΚΕΑ, η πρώτη πληρωμή του οποίου έγινε την 28η Μαρτίου.
Α. Μια ομάδα ερωτημάτων προέρχεται από αυτούς/ές που θεωρούν ότι έπρεπε αλλά δεν είδαν πιστωμένους τους λογαριασμούς τους. Οι λόγοι είναι για τη μη πίστωση είναι διάφοροι:
1. Κάποιοι που έκαναν αίτηση τον Μάρτιο 2017, θεωρούν ότι θα πληρώνονταν τον ίδιο μήνα. Οι εγκεκριμένες αιτήσεις κάθε μήνα πληρώνονται τον επόμενο, όπως προβλέπει ο νόμος. Και αυτό έχει να κάνει με τον απαραίτητο χρόνο για τον πλήρη έλεγχο των στοιχείων των δικαιούχων, την προετοιμασία και μεταφορά προς τις Τράπεζες των αρχείων πληρωμών και τις διαδικασίες στις Τράπεζες που τηρούνται οι λογαριασμοί και εκδίδονται οι κάρτες.
2. Οι δηλωμένοι τραπεζικοί λογαριασμοί παρουσίαζαν μια σειρά προβλημάτων:
– λάθος IBAN
– δεν υπήρχε ο δικαιούχος του ΚΕΑ στον δηλωμένο λογαριασμό
– δεν υπήρχε το σωστό ΑΦΜ του δικαιούχου στον δηλωμένο λογαριασμό.
Όσοι δικαιούχοι του ΚΕΑ επικοινώνησαν με τα help desk του Υπουργείου και της ΗΔΙΚΑ ενημερώθηκαν σχετικά και έρχονται σε επαφή με τις τράπεζες που τηρούν τον λογαριασμό τους για τη διόρθωση ή την επικαιροποίηση των στοιχείων τους.
3. 10.000 εγκεκριμένοι δικαιούχοι του ΚΕΑ που στην τελευταία διασταύρωση των στοιχείων τους, λίγο πριν την πληρωμή, βρέθηκαν να έχουν παραλείψει την υποβολή ουσιωδών στοιχείων λ.χ. χρήματα που εισέπραξαν το τελευταίο 6μηνο και δεν τα δήλωσαν, είτε ότι υπέβαλαν διπλή αίτηση και ως μονοπρόσωπα νοικοκυριά και ως μέλη νοικοκυριού.
Το γεγονός ότι εμπιστευόμαστε τον πολίτη στα όσα κατ’ αρχάς δηλώνει, δεν σημαίνει ότι δεν κάνουμε τους ελέγχους όπως έχουμε υποχρέωση για να διασφαλίσουμε την ισοτιμία και τη καλή διαχείριση του δημόσιου χρήματος. Σε όσους κατ’ αρχάς εγκεκριμένους δικαιούχους «πάγωσε» η πληρωμή τους προκειμένου να ξαναδούν την αίτησή τους, εστάλησαν μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (e mail) στις διευθύνσεις που οι ίδιοι υποχρεωτικά δήλωσαν προκειμένου να προχωρήσει η αίτησή τους.
Β. Μια δεύτερη, μικρότερη ομάδα ερωτημάτων αφορά στην αντίρρηση των δικαιούχων για το ύψος του ποσού που εισπράττουν.
4. Να γίνει σαφές ότι ουδείς πειράζει αυθαίρετα το ποσό της επιδοματικής ενίσχυσης, είτε μειώνοντας είτε αυξάνοντας. Για παράδειγμα: δεν αυξάνουμε το ποσό που αντιστοιχεί σε τέκνα όταν ενηλικιώνονται (από 50€ σε 100€). Πρέπει ο πολίτης να επικαιροποιήσει την αίτησή του κάνοντας νέα τροποποιητική αίτηση.
5. Το Εγγυημένο ποσό του νοικοκυριού δεν είναι ίδιο με το Ποσό Εισοδηματικής Ενίσχυσης. Αυτό που θα πάρει ο πολίτης είναι το Ποσό Εισοδηματικής Ενίσχυσης. Και τα δύο αναγράφονται στο τέλος της εκτύπωσης της αίτησης. Μόνο αν έχει μηδέν εισόδημα, το εγγυημένο ποσό είναι ίδιο με το ποσό εισοδηματικής ενίσχυσης.
Θυμίζουμε ότι την ώρα της υποβολής της αίτησης, ενημερώνουμε τον πολίτη για το αν εγκρίνεται η αίτησή του και το ποσό της εισοδηματικής ενίσχυσης.
Είναι το συμβόλαιό μας με τον πολίτη. Αυτό είναι το ποσό που δικαιούται και το γνωστοποιούμε.
Πηγή: ependisinews