Περισσότερα από 100 εκατομμύρια ευρώ το μήνα καταβάλλουν οι Ελληνες καταναλωτές για τις προμήθειες που χρεώνουν οι τράπεζες σε πάσης φύσεως υπηρεσίες.
Όπως προκύπτει από τα δημοσιευμένα στοιχεία των τεσσάρων συστημικών τραπεζών, τα οποία επικαλείται το Αθηναϊκό – Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, το πρώτο εξάμηνο του έτους συνολικά οι τράπεζες χρέωσαν τους πελάτες τους με προμήθειες περίπου 700 εκατ. ευρώ.
Κατά τα ίδια στοιχεία, όπως σημειώνει το πρακτορείο, οι τράπεζες είχαν προχωρήσει σε αυξήσεις στις χρεώσεις αυτές οι οποίες σε ορισμένες περιπτώσεις φθάνουν ακόμη και το 10%.
Υπενθυμίζεται ότι στη συνάντηση που είχε την περασμένη Πέμπτη με τους επικεφαλής των πιστωτικών ιδρυμάτων (Π. Μυλωνά, Χ. Μεγάλου, Φ. Καραβία και Β. Ψάλτη), ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης τους ζήτησε να ανακαλέσουν αυξήσεις που έχουν επιβάλλει σε σειρά υπηρεσιών.
Οι αυξήσεις αυτές, τις οποίες οι τράπεζες ήδη έχουν περάσει στην τιμολογιακή τους πολιτική, είχαν ως αποτέλεσμα να βελτιώσουν σημαντικά την εικόνα που αποτυπώθηκε στα αποτελέσματα του πρώτου εξαμήνου του 2019.
Είναι ενδεικτικό ότι το κονδύλι «έσοδα από προμήθειες» που εμφανίζεται σε αυτά, κατέγραψε αύξηση η οποία αγγίζει το 5%. Ο κ. Μητσοτάκης επεσήμανε στους τραπεζίτες ότι οι αυξήσεις αυτές δεν δικαιολογούνται, όταν μάλιστα γίνονται σε ένα οικονομικό περιβάλλον βελτιωμένο.
Το ζήτημα των προμηθειών ήρθε στο προσκήνιο προσφάτως, όταν οι τράπεζες προχώρησαν στην επιβολή νέων χρεώσεων σε μία σειρά υπηρεσιών, όπως για παράδειγμα, να πληρώνει κάποιος επιπλέον κόστος για να μάθει απλώς την κίνηση του λογαριασμού του ή να επιβαρύνεται ένας νησιώτης που αναγκαστικά εξυπηρετείται από το ΑΤΜ μιας τράπεζας επειδή στο χωριό του δεν υπάρχει άλλη.
Eίχαν προηγηθεί μία σειρά από χρεώσεις οι οποίες πέρασαν «σιωπηρά», όπως η προμήθεια για αντικατάσταση κάρτας, αν αυτή οφείλεται σε υπαιτιότητα του πελάτη, ακόμη και σε περίπτωση κλοπής, αλλά και η κατακόρυφη αύξηση του ενοικίου στις τραπεζικές θυρίδες, όταν αυτές λόγω του κινδύνου του Grexit, αλλά και της αύξησης της εγκληματικότητας έγιναν ιδιαίτερα δημοφιλείς.
Η «βεντάλια» των προμηθειών «ανοίγει» μέχρι τα λεγόμενα ψηφιακά εναλλακτικά δίκτυα, παρόλο που οι ίδιες οι τράπεζες επιδιώκουν να στρέψουν την πελατεία τους προς αυτά, προκειμένου να περιοριστεί η χρήση του γκισέ, μειώνοντας έτσι το προσωπικό τους και συνακόλουθα το λειτουργικό τους κόστος.