Στο φιλότιμο των Ελλήνων να μείνουν στο σπίτι και να μην παρασυρθούν από το έντονο συναίσθημα λόγω του Πάσχα που θα ήθελαν να το μοιραστούν με τις οικογένειες και τα αγαπημένα τους πρόσωπα, ποντάρει η κυβέρνηση.
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης αποφάσισε να μην «παγώσει» τη χώρα με την απαγόρευση των μετακινήσεων των Ι.Χ.
Πήρε το ρίσκο να δώσει το πράσινο φως μόνο για να αυξηθούν τα πρόστιμα στα 300€ στον οδηγό, 150€ στο συνοδηγό και αφαίρεση πινακίδων από τις 9μμ το Μ.Σάββατο μέχρι τα μεσάνυχτα της δεύτερης μέρας του Πάσχα, όπως ανακοίνωσε ο υφυπουργός Πολιτικής Προστασίας Νίκος Χαρδαλιάς.
Η αστυνομία ήδη εφαρμόζει ένα επιχειρησιακό σχέδιο το οποίο θα ενταθεί ακόμη περισσότερο την Κυριακή του Πάσχα προς αποφυγήν συναθροίσεων.
Θα πετάνε ελικόπτερα και drones για τον έλεγχο των ταρατσών και των ανοιχτών χώρων και βεβαίως για να υπάρχει μεγαλύτερος έλεγχος των διοδίων και των παραδρόμων προς τις εξοχικές κατοικίες.
Τα εκκλησιαστικά «παρατράγουδα» στον Επιτάφιο και στην Ανάσταση έχουν θέσει σε ετοιμότητα και τις εισαγγελικές αρχές.
Μία λεπτή κλωστή χωρίζει την νίκη από την καταστροφή, προειδοποίησε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης.
Εάν υπάρξουν ανεύθυνες συμπεριφορές μπορεί να πυροδοτήσουν μια αύξηση της διασποράς του covid 19.
Τα αποτελέσματα θα φανούν σε 10-15 μέρες, όταν η κυβέρνηση θα είναι έτοιμη να ανακοινώσει τα μέτρα της σταδιακής επαναφοράς σε μια κανονικότητα. Αρκούν λίγες ώρες απερισκεψίας για να τιναχθεί στον αέρα ότι κερδήθηκε μέχρι τώρα.
Επόμενη μέρα
Ο πρωθυπουργός μαζί με τους στενούς του συνεργάτες, τον υπουργό Επικρατείας Γιώργο Γεραπετρίτη, τον υφυπουργό στον πρωθυπουργό Άκη Σκέρτσο, τον γενικό γραμματέα του πρωθυπουργικού γραφείου Γρηγόρη Δημητριάδη και τον εκπρόσωπο του υπουργείου Υγείας, καθηγητή Σωτήρη Τσιόδρα, συνεχίζει τις τηλεδιασκέψεις με τους υπουργούς για το πλάνο που θα εφαρμοστεί με ανοιχτό το ενδεχόμενο για on off, δηλαδή κάτι που ανοίγει, να ξανακλείνει, εφόσον προκύπτουν επιβαρυντικοί παράγοντες.
Οι πτήσεις
Σε ένα από τα πιο δύσκολα σταυρόλεξα εξελίσσονται οι πτήσεις. Σήμερα λόγω του covid 19 έχει μειωθεί το πτητικό έργο γύρω στο 98% κατά μέσο όρο στην ΕΕ.
Είναι χαρακτηριστικό ότι η Easy jet ανακοίνωσε ότι δεν θα επανέλθει στο προ κρίσης πτητικό της έργο έως το 2022 και θα καταργήσει την μεσαία θέση.
Ακόμη και στην Αυστρία που είναι από τις πρώτες χώρες που επιστρέφουν σε μια κανονικότητα από τις 14 Απριλίου – ο υπουργός αθλητισμού, Βέρνερ Κόγκλερ, ανακοίνωσε ότι θα δοθεί το «πράσινο φως» για να ξεκινήσει ακόμη και το πρωτάθλημα – οι Austrian Airlines δεν θα σηκώσουν τα αεροπλάνα τους έως τις 17 Μαίου.
Χαρακτηριστικό της αεροπορικής αγοράς είναι ότι δεν χρειάστηκε οι ευρωπαϊκές κυβερνήσεις να κλείσουν τα αεροδρόμια λόγω covid 19, διότι οι ίδιες οι εταιρείες από έλλειψη επιβατών καθήλωσαν τα σκάφη τους.
Ο τουρισμός υφίσταται τεράστιο πλήγμα και ουδείς γνωρίζει πότε θα επανέλθει. Το 2020 ήδη θεωρείται χαμένο στο μεγαλύτερο μέρος του.
Στις συσκέψεις του πρωθυπουργού με τον υπουργό Μεταφορών και Υποδομών Κώστα Καραμανλή, τον υφυπουργό Γιάννη Κεφαλογιάννη και άλλους αρμόδιους φορείς, συζητήθηκαν ενδελεχώς τα σενάρια για τις πρώτες κινήσεις που πρέπει να γίνουν.
Σύμφωνα με πληροφορίες εκτός από τους κανόνες υγιεινής που θα ακολουθηθούν για αεροδρόμια, αεροσκάφη, προσωπικό και επιβάτες (τεστ, μάσκες, αποστάσεις κλπ) και οι οποίοι το πιο πιθανό είναι να είναι ευρωπαϊκοί, η κυβέρνηση αυτό που θα κάνει είναι να προχωράει σταδιακά στην άρση των Notam με τις οποίες έχει εκδώσει για απαγορεύσεις πτήσεων από διάφορες χώρες και αποκλείοντας επιβάτες από χώρες μη μέλη της ΕΕ.
Θα αρχίσει, δηλαδή, να απελευθερώνει τους αιθέρες της Ελλάδας, προκειμένου να διευκολυνθούν οι ξένες αεροπορικές εταιρείες που θα ήθελαν να ξεκινήσουν πτήσεις, με βάση τα δεδομένα που θα διαμορφώνονται στην εξέλιξη της πανδημίας μέχρι να βρεθεί το εμβόλιο.
Ανάλογα με την διεθνή αεροπορική κίνηση και τη ζήτηση που θα υπάρξει θα κινηθεί και η Aegean.
Οι πτήσεις εσωτερικού θα είναι οι πρώτες που θα αυξάνονται καθώς ένας εσωτερικός τουρισμός τουλάχιστον θα υπάρχει.
Οσον αφορά στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς αναμφισβήτητα θα είναι τα πρώτα που θα ενταχθούν στους κυβερνητικούς σχεδιασμούς της σταδιακής επιστροφής στην κανονικότητα.
Σήμερα πραγματοποιείται το 40-50% των δρομολογίων ενώ η κίνηση κινείται γύρω στο 85%. Με την σταδιακή επιστροφή εργαζόμενων το επιβατικό κοινό θα αυξάνεται.
Στα 550-600 λεωφορεία και τρόλεϊ που κυκλοφορούν θα προστεθούν και άλλα 400 για τα οποία θα πρέπει να προηγηθεί η συντήρηση.
Ταυτόχρονα θα πρέπει να αρχίσει η σταδιακή άρση των αδειών ειδικού σκοπού που δόθηκε με απόφαση του υπουργείου Εσωτερικών σε ένα μεγάλο αριθμό των εργαζόμενων και στα ΜΜΕ – όπως και σε όλο το δημόσιο- λόγω του covid 19.
Και βεβαίως θα εφαρμοστούν όλα τα μέτρα που απαιτούνται για την προστασία της δημόσιας υγείας. Εάν οι επιβάτες πρέπει να χρησιμοποιούν μάσκες και γάντια, με τι αποστάσεις κλπ.