Όλο και περισσότεροι Έλληνες επιλέγουν να πραγματοποιούν τις αγορές τους online, ενώ αντίστοιχα όλο και περισσότεροι έμποροι προσφέρουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους ηλεκτρονικά. Ο κύκλος εργασιών του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα αγγίζει πλέον το 2% του ΑΕΠ, ενώ σε απόλυτα μεγέθη ανέρχεται σε €4 δισ., τη στιγμή που στη χώρα υπάρχουν περισσότερα από 6.500 ελληνικά e-shops. Όπως προκύπτει από έρευνα που παρουσίασε ο GR.EC.A σε σχετική εκδήλωση, ο κλάδος του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα καταγράφει συνεχή και σημαντική ανάπτυξη. Σήμερα, στην Ελλάδα οι “online” καταναλωτές ξεπερνούν τα 3 εκατ. (σε σύνολο μεγαλύτερο από 7 εκατ. χρήστες internet), ξοδεύουν δε κατά μέσο όρο σε ετήσια βάση περί τα €1.300. Ο αριθμός αυτός αντιστοιχεί στο 40% του “online” πληθυσμού, ενώ σημαντική είναι και η αύξηση των αγορών από ελληνικά e-shops (περισσότεροι από το 80% των e-shoppers). Μάλιστα σε σχετική έρευνα που εκπονήθηκε, το 30% των ερωτηθέντων απάντησε πως δίνει το 50% του budget για την απόκτηση αγαθών και υπηρεσιών μέσω Διαδικτύου, αναφέρει το newmoney.
Είναι εντυπωσιακό, σύμφωνα με τα στοιχεία έρευνας που παρουσίασε το ELTRUN (Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών) για το ηλεκτρονικό εμπόριο στην Ελλάδα (2016), ότι παρά την αλματώδη ανάπτυξη της χρήσης καρτών τα δύο τελευταία χρόνια, η αντικαταβολή παραμένει για τους Έλληνες η δημοφιλέστερη μέθοδος πληρωμής για τις online αγορές τους. Όπως δείχνουν τα στοιχεία, το υψηλό ποσοστό της αντικαταβολής στην Ελλάδα συνδέεται με το φόβο των καταναλωτών για θέματα ασφάλειας και διαφύλαξης προσωπικών δεδομένων (διαδικτυακή απάτη), καθώς και την ανησυχία για το προϊόν που τελικά θα παραλάβουν (ποιότητα, δυνατότητα επιστροφής ή αλλαγής).
Πάντως, η συνολική χρήση των καρτών μετά τα capital controls αυξήθηκε από το 44% στο 54%, καθώς θεωρήθηκαν ως ένας τρόπος αντιμετώπισης του προβλήματος της έλλειψης μετρητών. Ωστόσο, συγκριτικά με την Ευρώπη, η Ελλάδα έχει ακόμα δρόμο, αφού ο μέσος Ευρωπαίος πολίτης πραγματοποιεί σε ποσοστό άνω του 65% ηλεκτρονικά τις αγορές του. Η εκτίμηση είναι ότι τα επόμενα τρία χρόνια θα μειωθεί η χρήση μετρητών κατά 32% και πως το 25% των συναλλαγών με κάρτες θα πραγματοποιούνται μέσω virtual wallets.