Απροσδιόριστο παραμένει ακόμη το πότε θα απαλλαγούν οι επιβάτες από το χάρτινο εισιτήριο, καθώς κυβερνητικοί και υπηρεσιακοί παράγοντες τροφοδοτούν το κοινό με αντικρουόμενες πληροφορίες.
Όπως αναφέρει η “Καθημερινή”, ο αρχικός σχεδιασμός ήθελε τη σταδιακή είσοδο του ηλεκτρονικού εισιτηρίου στη ζωή των μετακινούμενων με τα λεωφορεία, τα τρόλεϊ και τον ηλεκτρικό σιδηρόδρομο, από τον Φεβρουάριο.
Στην πορεία φαίνεται ότι η αδυναμία του μηχανισμού να ανταποκριθεί στα χρονοδιαγράμματα μετέθεσε την έναρξη του συστήματος για τον Απρίλιο. Οι νέες εξαγγελίες ήθελαν το χάρτινο και το ηλεκτρονικό εισιτήριο να χρησιμοποιούνται παράλληλα για ένα διάστημα, μέχρι να εξοικειωθεί το κοινό και να αντιμετωπιστούν οι όποιες δυσλειτουργίες του νέου συστήματος Αυτόματης Συλλογής Κομίστρου.
Παρά το γεγονός ότι ο υπουργός Υποδομών Χρ. Σπίρτζης αλλά και ο επικεφαλής τoυ ΟΑΣΑ Τάσος Ταστάνης σε πρόσφατες δηλώσεις τους υποστήριξαν ότι το σύστημα θα ξεκινήσει σε παράλληλη λειτουργία με το παλαιό τον Απρίλιο, ο υφυπουργός Υποδομών Ν. Μαυραγάνης σημείωσε ότι το ηλεκτρονικό εισιτήριο θα αποτελέσει πραγματικότητα από τον Φεβρουάριο στα λεωφορεία και τον ηλεκτρικό και σταδιακά θα εξυπηρετήσει και τα υπόλοιπα μέσα.
Μπορεί μέχρι στιγμής να έχουν τοποθετηθεί ήδη οι μπάρες εισόδου – εξόδου στους σταθμούς «Κατεχάκη», «Ευαγγελισμός», «Πανόρμου», «Σταθμός Λαρίσης», «Συγγρού/Φιξ», «Σεπόλια», «Μεταξουργείο» του μετρό, ωστόσο το δίκτυο του ηλεκτρικού ακόμη δεν είναι έτοιμο να εξυπηρετήσει το ηλεκτρονικό εισιτήριο. Ετσι κρίνεται σχεδόν απίθανη η έναρξη λειτουργίας τον επόμενο μήνα.
Στο μεταξύ, συνεχίζεται με εντατικό ρυθμό η προετοιμασία των υπόλοιπων σταθμών του μετρό. Το ερχόμενο Σαββατοκύριακο θα παραμείνουν κλειστοί οι σταθμοί «Αττική» και «Ακρόπολη» της γραμμής 2 του μετρό, καθώς και οι σταθμοί «Μέγαρο Μουσικής» και «Εθνική Αμυνα» της γραμμής 3 για να τοποθετηθούν οι μπάρες του νέου συστήματος. Αύριο και μεθαύριο οι συρμοί θα διέρχονται από τους παραπάνω σταθμούς χωρίς στάση, ενώ οι μετεπιβιβάσεις μεταξύ των γραμμών 1 και 2 θα γίνονται στον σταθμό «Ομόνοια». Ο σταθμός «Αττική» της γραμμής 1 (πρώην ΗΣΑΠ) θα λειτουργήσει κανονικά.
Την ίδια στιγμή, το ηλεκτρονικό εισιτήριο θέτει και θέματα συμβατότητας των συστημάτων των συγκοινωνιακών παρόχων. Πρόσφατα δημοσιεύτηκε απόφαση του διοικητικού συμβουλίου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στη Διαύγεια, σύμφωνα με την οποία, η εταιρεία σιδηροδρομικού έργου ζητά τη διαλειτουργικότητα των συστημάτων των μέσων μεταφοράς.
Στόχος είναι, αφού διασφαλιστεί η κατανομή εσόδων, να μπορούν τα ίδια εισιτήρια να χρησιμοποιηθούν από τους επιβάτες τόσο στα μέσα του ΟΑΣΑ όσο και στα μέσα του σιδηροδρόμου και του προαστιακού.
Σε διαφορετική περίπτωση, θα χρειαστεί οι τρεις φορείς (ΟΣΕ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ΟΑΣΑ) να συμφωνήσουν σε μία λύση για τους τέσσερις κοινούς σταθμούς (Παλλήνη – Κάντζα – Κορωπί – Αεροδρόμιο).