«Πάγωμα» των προστίμων σε πάνω από 1,1 εκατ. ιδιοκτήτες οχημάτων έως και τις 14 Ιουλίου αποφάσισε η κυβέρνηση σε μια προσπάθεια να εκτονωθούν οι εντάσεις αλλά και να διορθωθούν τα όποια λάθη έχουν δημιουργηθεί.
Παράλληλα, από τις 15 Ιουλίου όποτε και θα τεθούν σε ισχύ τα πρόστιμα για τα ανασφάλιστα οχήματα θα αλλάξουν και τα ποσά που θα καλούνται να καταβάλουν οι παραβάτες οδηγοί τα οποία μειώνονται σε ποσοστό 60%.
Συγκεκριμένα, μέχρι τις 14 Ιουλίου θα πρέπει να έχει περάσει η σχετική τροπολογία σύμφωνα με την οποία τα πρόστιμα για ανασφάλιστα οχήματα θα ορίζονται σε:
100 ευρώ για οχήματα με κινητήρες έως 250 κ.εκ.
200 ευρώ για οχήματα με κινητήρες από 251 έως 1.000 κ.εκ.
250 ευρώ για οχήματα με κινητήρες από 1.001 κ.εκ. Και άνω.
Ουσιαστικά λοιπόν τα πρόστιμα των 100 ευρώ που αφορούν στα οχήματα με κινητήρες έως 250 κ.εκ. Μειώνονται σε ποσοστό 60%.
Στην αμέσως επόμενη κατηγορία δηλαδή οχήματα με κινητήρες έως 1.000 κ.εκ. Τα πρόστιμα μειώνονται κατά 20%.
Το οικονομικό επιτελείο σε σχετική ανακοίνωση επισημαίνει πως: «Λόγω των προβλημάτων που διαπιστώθηκαν κατά τον εντοπισμό των ανασφάλιστων οχημάτων (όπως λάθη στα ασφαλιστήρια συμβόλαια, οχήματα θανόντων, κλεμμένα κλπ.) αποφασίστηκε το πάγωμα των παραβόλων μέχρι τις 14/7/2017.
Στο διάστημα αυτό θα έχουν τη δυνατότητα οι πολίτες να διορθώσουν τα λάθη ή να ασφαλίσουν τα οχήματά τους χωρίς την καταβολή του παραβόλου των 250 ευρώ. Σχετική υπουργική απόφαση θα εκδοθεί άμεσα. Το παράβολο θα επιστραφεί σε όσους το έχουν ήδη καταβάλει τις προηγούμενες ημέρες.
Επισημαίνεται ότι με βάση τη νομοθεσία οι πολίτες οφείλουν να ανανεώνουν τα ασφαλιστήρια συμβόλαια των οχημάτων τους πριν από την ημέρα λήξης τους και οφείλουν να τα έχουν ασφαλισμένα, εφόσον δεν έχουν καταθέσει τις πινακίδες τους, ασχέτως εάν τα κινούν ή όχι.».
Τι μπορούν να κάνουν οι ιδιοκτήτες ανασφάλιστων οχημάτων
Οι ιδιοκτήτες ανασφάλιστων οχημάτων από τις 22 Ιουνίου έως και τις 14 Ιουλίου έχουν δύο επιλογές.
Η πρώτη έχει να κάνει με την ασφάλιση του οχήματός τους χωρίς να πληρώσουν το πρόστιμο των 250 ευρώ.
Η δεύτερη επιλογή έχει να κάνει με την κατάθεση των πινακίδων κυκλοφορίας επίσης χωρίς την καταβολή του προστίμου.
Σε περίπτωση που ήδη έχουν καταβάλει το πρόστιμο των 250 ευρώ θα τους πιστωθεί στον προσωπικό τους λογαριασμό.
Τα λάθη
Περίπου 300.000 είναι τα λάθος ειδοποιητήρια που έχουν αποσταλεί σε ιδιοκτήτες οχημάτων σύμφωνα με στελέχη του οικονομικού επιτελείου.
Ωστόσο, η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων εκτιμά πως το 1/3 από το 1,15 εκατ. ιδιοκτήτες ανασφάλιστων οχημάτων έχουν καταβάλει τα Τέλη Κυκλοφορίας γεγονός που σημαίνει πως κινούν παράνομα τα οχήματά τους. Επίσης ένα μεγάλο ποσοστό δεν έχει πληρώσει ούτε τα Τέλη Κυκλοφορίας!
Οι ασφαλιστικές εταιρείες από την μεριά τους εκτιμούν πως περίπου 150.000 συμβόλαια είναι πλαστά!
Μάλιστα χωρίζουν τα πλαστά συμβόλαια σε δύο κατηγορίες. Εκείνα που δεν υπάρχουν πουθενά και έχουν κατασκευαστεί από ανύπαρκτους ασφαλιστές και η εκείνα που τα πρακτορεία έχουν εισπράξει τα χρήματα των ασφαλιστικών συμβολαίων από τους ιδιοκτήτες οχημάτων αλλά ποτέ δεν τα απέδωσαν στην εταιρεία με αποτέλεσμα το συμβόλαιο να είναι άκυρο.
Επίσης, οι ασφαλιστικές εταιρείες εκτιμούν πως περίπου 150.000 ιδιοκτήτες οχημάτων έλαβαν λάθος ειδοποιητήριο λόγω αναγραμματισμών ή λάθος πινακίδων. Ήδη έχουν διορθωθεί πάνω από 4.500 περιπτώσεις.
Σύμφωνα με τα στελέχη του υπουργείου Μεταφορών, υπάρχει μία λίστα με 300.000 οχήματα που βρίσκονται σε οριστική απώλεια. Δηλαδή έχουν κλαπεί και δεν έχουν βρεθεί. Από την συγκεκριμένη λίστα δεν είναι ακόμα γνωστό πόσα έχουν καταχωρηθεί ως οριστικές απώλειες.
Επίσης υπάρχουν αρκετές περιπτώσεις κληρονομιών οι οποίες δεν έχουν ξεκαθαρίσει ακόμα και δεν υπάρχουν νόμιμοι κληρονόμοι. Σε αυτή την περίπτωση θα πρέπει να γνωρίζουν οι κληρονόμοι πως η νομοθεσία τους ορίζει νόμιμους κληρονόμους μετά την παρέλευση 4 μηνών. Οπότε καλό θα ήταν να σπεύσουν να ξεκαθαρίσουν αν θα δεχθούν ή θα κάνουν αποποίηση κληρονομιάς ώστε να μην βρεθούν χρεωμένοι στην εφορία…
Παράλληλα 200.000 οχήματα εταιρειών ενοικιάσεων δεν ασφαλίζονται πολλούς μήνες του έτους λόγω εποχικότητας του επαγγέλματος μέρος των οποίων δεν καταθέτουν ούτε τις πινακίδες κυκλοφορίας.
Μυστική η επόμενη διασταύρωση
Τα στελέχη τόσο της ΑΑΔΕ όσο και των υπουργείων από το Οικονομικών αλλά κι το Μεταφορών συμφώνησαν πως η επόμενη διασταύρωση πρέπει να είναι μυστική και είναι πιθανό να πραγματοποιείται περισσότερες από δύο φορές το χρόνο, ώστε να μην μπορούν οι παραβάτες να «κοροϊδεύουν» το σύστημα με μηνιαία ή τριμηνιαία ασφαλιστικά συμβόλαια.