Μεσούντος του θέρους και με τον καύσωνα να κτυπάει κόκκινο, η κυβέρνηση προχωράει στην ψήφιση από την ολομέλεια της Βουλής τα τρία πρώτα νομοσχέδια, που αφορούν τόσο το φορολογικό που ήδη ψηφίστηκε όσο και το άσυλο αλλά και την κυβερνησιμότητα Δήμων και Περιφερειών.
Ταυτόχρονα συμπλήρωσε τις εναπομείνασες θέσεις κλειδιά σε ΔΕΗ, ΕΛΠΕ και ΕΟΤ. Στη ΔΕΗ τοποθέτησε ένα νέο αλλά έμπειρο πρόσωπο. Αντίθετα στα ΕΛΠΕ ανέσυρε από τη ναφθαλίνη έναν παλιό γνώριμο, που ανέλαβε το Υπουργείο Οικονομικών την τελευταία χρονιά της κυβέρνησης Κ. Καραμανλή, τότε που τα ελλείμματα κτύπησαν κόκκινο, τότε που απέκρυψαν την δραματική αυτή εξέλιξη.
Του Τάσου Παπαδόπουλου
Μπορεί ο Κυριάκος Μητσοτάκης να επιδιώκει να κρατήσει ισορροπίες με το καραμανλικό στρατόπεδο, όμως η επιλογή τέτοιων προσώπων που έχουν αρνητικό πρόσημο από το πέρασμά τους στα δημόσια πράγματα, δείχνει ότι αρχίζει να βάζει αρκετό νερό στο κρασί του, με ότι αυτό σημαίνει για το επόμενο διάστημα.
Σε ότι αφορά την κυβερνησιμότητα Δήμων και Περιφερειών το υπό ψήφιση ν/σ οφείλει να σεβαστεί την διαδικασία της πλειοψηφίας, μια και αν δοθεί η δυνατότητα παράκαμψης των δημοτικών και περιφερειακών συμβουλίων, είναι πιθανόν και ήδη συζητείται, να προσφύγουν στο ΣτΕ οι θιγόμενοι και να πετύχουν την ακύρωση της νομοθετικής ρύθμισης.
Οι νέες επενδύσεις και όχι μόνο αυτές που προκύπτουν από μεταβιβάσεις δομών του δημοσίου, είναι αυτές που έχει άμεση ανάγκη η χώρα.
Το ζητούμενο εδώ είναι πως θα ξεπεραστεί η γραφειοκρατική δομή του κράτους μια και οι καλές προθέσεις δεν αρκούν.
Για παράδειγμα εδώ και πολλά χρόνια δεν προχωράει η διασύνδεση των νησιών με υδροπλάνα.
Υπάρχουν στα σχέδια 38 υδατοδρόμια που πρέπει να αδειοδοτηθούν, μια και η προηγούμενη κυβέρνηση είχε αποφασίσει να είναι κρατικά και να μην παραχωρηθούν σε ιδιώτες.
Στην πορεία του χρόνου εμφανίστηκαν πολλοί επενδυτές για να δημιουργήσουν εταιρίες με υδροπλάνα.
Έφυγαν απογοητευμένοι μια και είδαν ότι οι αδειοδοτήσεις δεν προχωρούσαν, από την πλευρά της κυβέρνησης.
Τώρα μας διαβεβαιώνουν ότι σε ένα χρόνο από τώρα τα υδροπλάνα θα πετούν στα ελληνικά νησιά. Να το δούμε και να μην το πιστεύουμε, μια και έχουμε ακούσει πολλές χρονικές δεσμεύσεις από κυβερνητικά χείλι που έμειναν στα λόγια και όχι στα έργα.
Πέρα από το άσυλο και τις αντιδράσεις που θα τις δούμε σε ιδιαίτερη ένταση από το φθινόπωρο, όλοι γνωρίζουμε ότι πολλά είναι τα θέματα που έμειναν σε εκκρεμότητα από την προηγούμενη κυβέρνηση.
Και ανάμεσα σε αυτά είναι η διαχείριση των απορριμμάτων στο μεγαλύτερο μέρος της χώρας και η ανάπτυξη πανελλαδικά και ιδιαίτερα στα νησιά μας των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, είτε με ανεμογεννήτριες είτε με φωτοβολταϊκά πάνελ.
Βεβαίως τα απορρίμματα μπορεί να παράγουν ενέργεια, μέσω ειδικής καύσης, που δεν μολύνει το περιβάλλον κι αυτό συμβαίνει στην πόλη της Βιέννης.
Όμως εδώ συμφέροντα και άγνοια δεν ευνοούν τέτοιες προχωρημένες λύσεις.
Ήδη βρέθηκαν υποθαλάσσιες χωματερές σε Άνδρο και Κάρπαθο. Αυτό σημαίνει ότι τα ψάρια που ψαρεύονται από αυτή την περιοχή είναι μολυσμένα μια και τρέφονται από σκουπίδια.
Όλοι προκρίνουν τα ΧΥΤΥ που είναι μια λύση που τουλάχιστον δεν μολύνει τον υδροφόρο ορίζοντα.
Όμως και αυτή η λύση, όπως και η αντίστοιχη των ανεμογεννητριών, συναντά τις αντιδράσεις των κατοίκων, που θέλουν τα σκουπίδια τους στην πόρτα του γείτονα και τις ανεμογεννήτριες οπουδήποτε αλλού εκτός από τα βουνά τους.
Βολεύονται με τους λιγνίτες αρκεί να είναι μακριά από αυτούς και αδιαφορούν για το κόστος και την μόλυνση ,που επιβαρύνουν όλους μας, και τον αντιρρυπαντικό φόρο που πληρώνουμε στους λογαριασμούς ρεύματος.
Στην Μύκονο για παράδειγμα που έχουν κατά κεφαλήν εισόδημα όσο και στο Κατάρ, καίνε πετρέλαιο που και το πληρώνουμε όλοι πανάκριβα και ταυτόχρονα μολύνουν το περιβάλλον.
Θα μπορούσαν όμως πέρα από τον Φωκό στα βουνά, που δεν είναι σε τουριστικά αξιοποιήσιμες περιοχές να εγκαταστήσουν ανεμογεννήτριες και φωτοβολταϊκα και να καλύψουν όλες τις ανάγκες του νησιού.
Κι αυτό θα έπρεπε να γίνει τόσο στη νησιωτική Ελλάδα όσο και στον υπόλοιπο κορμό της. Η Δανία που αξιοποιεί μόνο τις ανεμογεννήτριες έχει προαναγγείλει ότι το 2015 θα έχει ενεργειακή αυτάρκεια από ΑΠΕ.
Με δεδομένο ότι σε πολύ σύντομο διάστημα θα μπουν στη ζωή μας τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, και με επίσης δεδομένο το θέμα της προβληματικής ΔΕΗ, είναι απορίας άξιο πως δεν έχει ακόμη δραστηριοποιηθεί η εταιρία αυτή στον τομέα των ΑΠΕ.
Ας ελπίσουμε ότι η νέα διοίκηση των ΕΛΠΕ θα τρέξει την πώλησή της, πράγμα για το οποίο αμφιβάλουμε, προκειμένου το δημόσιο να απαλλαγεί από μια ακόμη κρατικό μεγαθήριο, σε μια εποχή που πρέπει να στρέψει το ενδιαφέρον του σε νέες δραστηριότητες.
Η διαχείριση των σκουπιδιών και οι ΑΠΕ είναι δύο από τα σημαντικά στοιχήματα που καλείται να κερδίσει η κυβέρνηση, μια και το πρώτο αφορά την υγεία μας και την τουριστική εικόνα της χώρας και το δεύτερο την οικονομία και το πως η χώρα θα ανασάνει από τον βρόγχο που έχει να κάνει κυρίως με την προστασία του περιβάλλοντος…