Ο εμπορικός κόσμος ελπίζει ότι ο Μάϊος θα είναι ο μήνας που θα επανέλθουν οι πωλήσεις στο λιανικό εμπόριο σε θετικό πρόσημο, μετά από πολλούς μήνες συρρίκνωσης. Στους εμπόρους φαίνεται ότι είναι αρκετό να καταγραφεί θετικό πρόσημο στις πωλήσεις, σε σύγκριση με πέρυσι. Πάντως, η μετατόπιση του τζίρου από τους μικρότερους στους μεγαλύτερους του εμπορίου φαίνεται να συνεχίζεται αυξανόμενη, όλο το πρώτο τετράμηνο του 2019
Από τον Ιανουάριο μέχρι σήμερα, παρατηρείται μία καταναλωτική κόπωση, καθώς, σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, το λιανικό εμπόριο είχε μείωση τζίρου κατά -2,9%, ενώ τον Φεβρουάριο -2,3% και τον Μάρτιο σημείωσε νέα υποχώρηση -2,5%. Το πρώτο τρίμηνο του έτους, η ΕΛΣΤΑΤ κατέγραψε μεσοσταθμική μείωση πωλήσεων στην ένδυση- υπόδηση -12,8% και στα τρόφιμα -4,3%. Τα στοιχεία αυτά δεν δείχνουν αλλαγές στην εικόνα και κατά τον Απρίλιο. Αξιοσημείωτο είναι ότι οι φορολογικές υποχρεώσεις τον Απρίλιο ανήλθαν σε 3,3 δισ. ευρώ, ενώ τον Μάϊο οφείλουμε άλλα 3,5 δισ. ευρώ σε άμεσους και έμμεσους φόρους, πράγμα που επηρεάζει καθοριστικά την όποια καταναλωτική δύναμη των νοικοκυριών, αναφέρει το newmoney.
Ωστόσο οι ενδιάμεσες εκπτώσεις γεννούν αισιοδοξία σε μεγάλη μερίδα του εμπορικού κόσμου, με δεδομένο ότι και πέρυσι τα στοιχεία ήταν ενθαρρυντικά: Συγκεκριμένα, στις εκπτώσεις του Μαΐου 2018 είχαν λάβει μέρος πάνω από το 80% των εμπορικών καταστημάτων λιανικής, ενώ – σύμφωνα με το Ινστιτούτο Εμπορίου & Υπηρεσιών (ΙΝΕΜΥ) της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου & Επιχειρηματικότητας (ΕΣΕΕ)- οι 6 στις 10 επιχειρήσεις πραγματοποίησαν εκπτώσεις μεταξύ 11% και 40%, το 32% μεταξύ 11 – 20% και το 28% μεταξύ 21 – 40%.
Μία στις δύο επιχειρήσεις (53%) στις ενδιάμεσες εκπτώσεις της περυσινής χρονιάς πραγματοποίησαν εκπτώσεις στο σύνολο των εμπορευμάτων και το 14% στο μεγαλύτερο μέρος των νέων παραλαβών. Σε άλλες κατηγορίες, το 17% έκανε εκπτώσεις σε συγκεκριμένη κατηγορία προϊόντων και το 13% σε εμπορεύματα από το stock της επιχείρησης.
Περισσότερες από μία στις δύο επιχειρήσεις (56%) σημείωσαν χαμηλότερες πωλήσεις σε σύγκριση με το 2017. Ωστόσο, το ποσοστό αυτό ήταν χαμηλότερο από το αντίστοιχο του 2017, όταν είχε φτάσει στο 70%, πράγμα που επιτρέπει και για φέτος μια συγκρατημένη αισιοδοξία. Η εικόνα των πωλήσεων με βάση το μέγεθος της επιχείρησης δείχνει ότι οι πιο μικρές επιχειρήσεις είχαν δυσμενέστερα αποτελέσματα. Συγκεκριμένα, τα στοιχεία του ΙΝΕΜΥ της ΕΣΕΕ δείχνουν ότι στις εκπτώσεις του Μαιου 2018, το 70% των επιχειρήσεων με κύκλο εργασιών μικρότερο των 30.000 ευρώ σημείωσε πτώση πωλήσεων.
Η πλειονότητα των επιχειρήσεων (53%) θεωρεί ότι οι ενδιάμεσες εαρινές εκπτώσεις δεν επηρεάζουν τον συνολικό τζίρο της ανοιξιάτικης – καλοκαιρινής περιόδου, ενώ ποσοστό 29% κρίνει ότι το συγκεκριμένο μέτρο έχει αρνητικό αντίκτυπο και 15% θετικό.
Έτσι, παρά τη συνεχή συρρίκνωση της αγοραστικής δύναμης μέσα στο πρώτο τετράμηνο του 2019, ο εμπορικός κόσμος πιστεύει ότι οι ενδιάμεσες εκπτώσεις του Μαΐου μπορούν να του δώσουν μια ανάσα…