Με τους Έλληνες καταναλωτές να δηλώνουν ότι είχαν λιγότερα χρήματα για να ξοδέψουν φέτος – σε σχέση με πέρυσι – για τις χριστουγεννιάτικες αγορές τους σε σχέση με όλους τους υπόλοιπους Ευρωπαίους πέφτει η αυλαία για τα δώρα των Χριστουγέννων.
Σύμφωνα με την ετήσια έρευνα της εταιρείας Deloitte οι Έλληνες είναι οι μοναδικοί Ευρωπαίοι οι οποίοι δήλωσαν σε ποσοστό 62% πως η αγοραστική τους δύναμη για το 2017 ήταν μικρότερη συγκριτικά με το 2016, αναφέρει το protothema.
Όπως προκύπτει από την έρευνα οι Έλληνες είναι οι απαισιόδοξοι σε σχέση με όλες τις χώρες που συμμετείχαν στην έρευνα αναφορικά με την τρέχουσα και μελλοντική κατάσταση της οικονομίας καθώς μόνο το 23% υποστηρίζει ότι η τρέχουσα κατάσταση της οικονομίας της χώρας παραμένει σταθερή ή βελτιώνεται και μόλις 29% εκτιμά ότι η οικονομία θα βελτιωθεί το 2018.. Πιο απαισιόδοξοι είναι οι Έλληνες άνω των 55 ετών (84%) ενώ η λιγότερο απαισιόδοξη ομάδα είναι αυτή των 18-34 ετών (64%).
Ο χριστουγεννιάτικος προϋπολογισμός των Ελλήνων κατανέμεται κυρίως σε δαπάνες για αγορά φαγητού και ποτών (€157), αγορά δώρων (€136), ταξίδια 82) και διασκέδαση (€75).
Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας 40% των καταναλωτών έχει πραγματοποιήσει τις αγορές του από τις 16 Δεκεμβρίου έως και παραμονή Χριστουγέννων ενώ οι καταναλωτές της «τελευταίας στιγμής», αυτοί δηλαδή που πραγματοποιούν τις αγορές τους μεταξύ της 25ης και 31ης Δεκεμβρίου ανέρχονται στο 11%.
Η έρευνα πραγματοποιήθηκε σε 10 Ευρωπαϊκές χώρες και σε αυτή συμμετείχαν 8.154 καταναλωτές.