Στον αέρα κινδυνεύει να τιναχθεί η παραχώρηση στην κοινοπραξία Fraport-Slentel των 14 περιφερειακών αεροδρομίων λόγω των εργασιών αναβάθμισης στο αεροδρόμιο Μακεδονία της Θεσσαλονίκης.
H έναρξη του έργου της διασταύρωσης των διαδρόμων του αεροδρομίου, θα οδηγήσει σε μείωση της χωρητικότητας κατά 50% και για τον λόγο αυτό αερομεταφορείς, όπως η Ryanair έχουν ανακοινώσει την μείωση της συχνότητας των πτήσεων. Αντίστοιχα σχεδιάζουν να κινηθούν και άλλοι αερομεταφορείς, ενώ πρακτορεία ταξιδιών δεν είναι σε θέση να πουλήσουν τα τουριστικά “πακέτα”, καθώς δεν είναι δυνατόν να επιβεβαιωθεί η διαθεσιμότητα των αναγκαίων slots στο “Μακεδονία”.
Ως αποτέλεσμα, η Βόρεια Ελλάδα απειλείται με τουριστικό κραχ. Στο πλαίσιο αυτό, ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης, σε επίπεδο δηλώσεων (Θεσσαλονίκη, 25.11) και πρόσφατων δημοσιογραφικών διαρροών έχει διαβεβαιώσει ότι θα αλλάξει το χρονοδιάγραμμα των έργων ώστε να μην διαταραχθεί η τουριστική κίνηση.
Εξάλλου, τη χρονική μετάθεση της υλοποίησης των σχετικών έργων έχει ζητήσει ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ Ανδρέας Ανδρεάδης, τουριστικοί φορείς, ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας, Απόστολος Τζιτζικώστας και οι Δήμαρχοι της ευρύτερης περιοχής.
Η αναβάθμιση και επέκταση του διαδρόμου 10-28 αποτελεί προαπαιτούμενο προκειμένου το αεροδρόμιο Μακεδονία να μπορεί να δεχτεί διηπειρωτικές πτήσεις, καθώς το μήκος του θα αυξηθεί κατά 1.000 μέτρα, σε 3,4 χλμ. Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα του…περασμένου Φεβρουαρίου οι εργασίες θα ολοκληρώνονταν την άνοιξη του 2017. Ωστόσο, τον περασμένο Μάιο το υπουργείο Υποδομών αποφάσισε την παράταση της ολοκλήρωσης των εργασιών για το τέλος του 2017.