Τρεις σταθμοί της γραμμής 3 του Μετρό προς τον Πειραιά θα δοθούν στην κυκλοφορία στις αρχές Ιουλίου.
Πρόκειται για τους σταθμούς του Μετρό “Αγία Βαρβάρα”, “Κορυδαλλός” και “Νίκαια”, οι οποίοι θα παραδοθούν στις αρχές Ιουλίου όπως ανακοίνωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής, ο οποίος επισκέφθηκε το πρωί τον υπό κατασκευή σταθμό “Αγ. Βαρβάρα” μαζί με τον υφυπουργό Γιάννη Κεφαλογιάννη και τον γενικό γραμματέα Υποδομών Γιώργο Καραγιάννη.
Στο τμήμα που θα δοθεί στην κυκλοφορία στις αρχές Ιουλίου από τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη περιλαμβάνονται και οι σταθμοί “Κορυδαλλός” και “Νίκαια” που είναι θα είναι κι αυτοί έτοιμοι.
Η επέκταση της Γραμμής 3 του μετρό, “Αγία Μαρίνα-Δημοτικό Θέατρο”, αποτελείται από σήραγγα μήκους περίπου 7,55 χλμ., έξι νέους σταθμούς (Αγ. Βαρβάρα, Κορυδαλλός, Νίκαια, Μανιάτικα, Πειραιάς, Δημοτικό Θέατρο) και επτά ενδιάμεσα φρέατα εξαερισμού.
Το συμβατικό κατ’ αποκοπή τίμημα του έργου (συμπεριλαμβανομένων των απρόβλεπτων, απολογιστικών και αναθεώρησης) ανέρχεται στα 467.462 εκατ. ευρώ.
Οι εργασίες στην επέκταση της Γραμμής 3 του Μετρό έχουν ολοκληρωθεί σε ποσοστό 83%. Στο τμήμα των τριών πρώτων σταθμών βρίσκονται ήδη σε εξέλιξη οι δοκιμές των ηλεκτρομηχανολογικών συστημάτων, ενώ σε φάση ολοκλήρωσης βρίσκονται τα αρχιτεκτονικά τελειώματα και οι αποκαταστάσεις επιφανείας.
Έτοιμοι το 2022 οι υπόλοιποι σταθμοί
«Πριν από λίγους μήνες, είχα δεσμευτεί ότι στις αρχές του καλοκαιριού θα έχουμε έτοιμους τους τρεις πρώτους σταθμούς της επέκτασης του μετρό προς Πειραιά: Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλό και Νίκαια. Για να το καταφέρουμε αυτό, όλο αυτό το διάστημα εργαστήκαμε εντατικά», τόνισε ο Κώστας Καραμανλής, σε δηλώσεις μετά την ξενάγηση στο εργοτάξιο του σταθμού, σημειώνοντας ότι κατά την διάρκεια της πανδημίας του κορωνοϊού οι εργασίες συνεχίστηκαν, με την αυστηρή τήρηση όλων των μέτρων ασφάλειας και προστασίας των εργαζομένων, σύμφωνα με τις οδηγίες των ειδικών.
«Σήμερα, μπορώ να επαναλάβω ότι θα είμαστε συνεπείς με τη δέσμευσή μας. Πλέον ολοκληρώνουμε τις δοκιμές όλων των συστημάτων, ώστε οι τρεις σταθμοί να λειτουργήσουν στις αρχές του προσεχούς Ιουλίου, Το τελευταίο εξάμηνο ξεπεράσαμε πολλά προβλήματα που χρόνιζαν και δώσαμε λύση σε σημαντικά ζητήματα που παρέμεναν άλυτα για καιρό» προσέθεσε ο υπουργό.
«Δεν ολοκληρώνεται μόνο το κατασκευαστικό κομμάτι. Επιλύσαμε και το πρόβλημα του ηλεκτρονικού εισιτηρίου στους συγκεκριμένους σταθμούς και της διασύνδεσής του με το κεντρικό σύστημα». Όπως είπε, ως υπουργός παρέλαβε το συγκεκριμένο πρόβλημα, με ορατό τον κίνδυνο να ολοκληρωνόταν η κατασκευή των σταθμών, αλλά να μην μπορούν να λειτουργήσουν επειδή δεν θα μπορούσε ο κόσμος να επικυρώσει το εισιτήριό του. «Τέτοιες παράλογες καταστάσεις είχαμε να αντιμετωπίσουμε…», σχολίασε.
«Ωστόσο, με τις κατάλληλες οδηγίες και ενέργειες και παρά τις αντιξοότητες της πανδημίας, καταφέραμε σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα να το λύσουμε και αυτό. Και σε λιγότερο από δύο μήνες από σήμερα, οι εκατοντάδες χιλιάδες συμπολίτες μας της Αγίας Βαρβάρας, του Κορυδαλλού και της Νίκαιας θα μπορούν να απολαμβάνουν το Μετρό με άνεση και ασφάλεια».
Ο Κ. Καραμανλής κατέληξε τονίζοντας: «Η εντατική δουλειά θα συνεχιστεί. Επόμενος στόχος να είμαστε συνεπείς και με το δεύτερο σκέλος της δέσμευσής μας, οι άλλοι τρεις σταθμοί τους οποίους παραλάβαμε με πολύ σοβαρές καθυστερήσεις, Μανιάτικα, Δημοτικό Θέατρο και Πειραιάς, να είναι έτοιμοι το 2022. Συνεχίζουμε να δουλεύουμε μεθοδικά και σοβαρά, χωρίς μεγάλα λόγια».
Από την πλευρά του, ο Γιάννης Κεφαλογιάννης επισήμανε ότι ο νέος σταθμός της “Αγίας Βαρβάρας” επεκτείνει το δίκτυο του μετρό «στη νευραλγική γραμμή που θα συνδέει την Αθήνα με τον Πειραιά» και πρόσθεσε: «Με τη λειτουργία του νέου σταθμού, οι πολίτες της περιοχής θα δουν αμέσως βελτίωση όχι μόνο στις μετακινήσεις τους, αλλά και στην ποιότητα ζωής τους, καθώς έχει γίνει σημαντική δουλειά και στη διαμόρφωση του περιβάλλοντος χώρου».